11-01-2013، 09:43 PM
11-02-2013، 02:15 AM
سلام دوست عزیز.شما می تونید روی مدل کلاچ کار کنید به طوری که کلاچ رو در نرم افزاری مثلا سولید مدلینگ کنی و در نرم افزاری دیگه مثل abaqu یا adams اگه وقت داشته باشی کار کنی که این کار ارتعاشاتی هست.رفتار ارتعاشی رو مورد مپالعه قرار بدی و برای بهتر شدن رفتار ارتعاشی و یا کم شدن ارتعاش و همچنین بالا رفتن عمر کلاچ به نتایجی برسی
همچنین می تونید این کار رو روی دیسک ولنت ترمز انجام بدی باز هم ارتعاش و جیغ و سر و صدای ترمز رو مورد بررسی قرار بدی.
اگه علاقه به موتور و پیشرانه ها داری می تونی موتورهای خطی و v شکل رو مدلسازی کنی با نرم افزار و مقایسه ای رو در محیط نرم افزاری به صورت motion و حرکتی و راندمان تشکیل بدی برای این کار از solid یا abaqu یا adams می تونی استفاده کنی.
اگر میتونی سیالات رو هم توی پرو.ه بیاری می تونی روی اگزوز و صدا و یا سوپاپ هم کار کنی با همین نرم افزار ها به علاوه ی nastran و patra
لاستیک و تاثیر طراحی اج لاستیک در رانمان _رینگ وتحلیل مقاومتی دینامیکی ارتعاشی پره های رنگ با توجه به طراحی و مدلینگ های مختلف با استفاده از نرم افزار های تحلیلی که کار اسانی هست_تحلیل ایرو دینامیکی اینه های بغل که معضل خودرو های داخل هست که ایجاد صدای اضافه می کنند در سرعت.(ansys)
همچنین می تونید این کار رو روی دیسک ولنت ترمز انجام بدی باز هم ارتعاش و جیغ و سر و صدای ترمز رو مورد بررسی قرار بدی.
اگه علاقه به موتور و پیشرانه ها داری می تونی موتورهای خطی و v شکل رو مدلسازی کنی با نرم افزار و مقایسه ای رو در محیط نرم افزاری به صورت motion و حرکتی و راندمان تشکیل بدی برای این کار از solid یا abaqu یا adams می تونی استفاده کنی.
اگر میتونی سیالات رو هم توی پرو.ه بیاری می تونی روی اگزوز و صدا و یا سوپاپ هم کار کنی با همین نرم افزار ها به علاوه ی nastran و patra
لاستیک و تاثیر طراحی اج لاستیک در رانمان _رینگ وتحلیل مقاومتی دینامیکی ارتعاشی پره های رنگ با توجه به طراحی و مدلینگ های مختلف با استفاده از نرم افزار های تحلیلی که کار اسانی هست_تحلیل ایرو دینامیکی اینه های بغل که معضل خودرو های داخل هست که ایجاد صدای اضافه می کنند در سرعت.(ansys)
11-02-2013، 02:03 PM
بسيار ممنونم يه سوال ديگه هم داشتم اونم اينه كه كدوم يكي از اين موضوعات با ضميمه ترجمات مقالات علمي همراه هست؟چون كلي از بچه هايي كه موضوعاتي داشتن همراه با ترجمه مقالات علمي ضميمه پايان نامه شون كردن،ممنون ميشم
11-02-2013، 02:20 PM
شما میتونید مقالاتی تحت عنوان review article به اصطلاح ریویو ارتیکلی گفته میشه رو از اینترنت پیدا کنید به عنوان مثال ریویو ارتیکلی جیغ تروز یا همان brake squeal review article که مقالاتی از بیشتر از 100 منبع مقالات isi رو گلچین کرده که مفید هست و البته زبان اصلی هست و نیاز به ترجمه. برای کلاچ هم مطمئنا هست.
11-02-2013، 09:59 PM
سلام بازرسی جوش رو انتخاب کن اگه کمکی خواستی درخدمتم.
11-05-2013، 05:45 PM
با سلام موضوعات زیادی هس که میشه انجام داد که بستگی به علاقه شما داره بیشتر
هم میشه تو زمینه ارتعاشی کار کرد که فوق العاده از نظر کاری و همچنین اینده و ارشد و خلاصه خارج از کشور طرفدار داره که من خودم به خاطر جذاب بودنش اینو توصیه میکنم و هم میشه تو بخش طراحی قالب و ساخت مدل پیش رفت
اما چیزی که تو کار و اشتغال برای شما مهمه یاد گرفتن حتمی نرم افزاری همچون
ansys
باز اگه سوال دیگه ای بود خوشحال میشم بتونم کمکتون کنم!!!
هم میشه تو زمینه ارتعاشی کار کرد که فوق العاده از نظر کاری و همچنین اینده و ارشد و خلاصه خارج از کشور طرفدار داره که من خودم به خاطر جذاب بودنش اینو توصیه میکنم و هم میشه تو بخش طراحی قالب و ساخت مدل پیش رفت
اما چیزی که تو کار و اشتغال برای شما مهمه یاد گرفتن حتمی نرم افزاری همچون
ansys
باز اگه سوال دیگه ای بود خوشحال میشم بتونم کمکتون کنم!!!
12-30-2013، 04:21 PM
سلام،از راهنمايي شما ممنونم من موضوع ترمز ديسك برداشتم و با مقاله و نرم افزار آباكس كاركردم،يك سوال ديگري داشتم نام اختلاف واحدي كه جامداتي ها با سيالات دارن كه براي نظام مهندسي هست و گفته ميشود 9واحد يا 12 واحده چي هستن؟درسته فعلا قانون را برداشتن اما خدارو چه ديديم شايد چندسال ديگه مجدد بياورن و فعلا امكانش هست پاس ميكنيم،باتشكر
mahsa73
08-01-2020، 12:30 PM
همه ما از این موضوع آگاهی داریم که کارشناسی خودرو پیش از خرید خودرو بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل پیش ازخرید، شما باید موارد مختلفی را من جمله بدنه، موتور، سیستم تعلیق و سیستم برقی خودرو را بررسی نمایید. اما کارشناسی بدنه خودرو و تشخیص رنگ در این میان از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. شاید بتوانید موتور یک خودروی معیوب را با کمی هزینه تعمیر کنید، اما ایراد بدنهای تا همیشه باقی خواهد ماند و شما را دچار مشکل میکند. اما مساله مهمتر تشخیص رنگ، تشخیص تعویضی بودن قطعات خودرو است.
تشخیص رنگ و نحوه بررسی تعویضی بودن قطعات
زمانی که یک قسمت از خودرو را بخواهند رنگ کنند، رنگ به صورت مستقیم روی آهن نمیچسبد. به همین دلیل از بتونه استفاده میکنند. بتونه نسبت به رنگ بسیار ضخیم است و باعث فاصله افتادن رنگ از بدنه میشود. به همین دلیل اگر یک آهنربا را به بدنه خودرو بچسبانیم، جذب بدنه نخواهد شد.
بررسی پیچها
کاپوت، گلگیرهای جلو، دربها و صندوق عقب، همه اینها با پیچ و مهره قابل تعویض هستند. پیچهای فابریک خودرو رنگ شده هستند و میتوانید به سادگی آنها را تشخیص دهید. اما اگر آچار دور این پیچها افتاده باشد تا تعویض شوند، مقداری از این رنگ آسیب خواهید دید. به این ترتیب شما باید با دقت زیاد این پیچها را بررسی کنید و ببینید جای آچار خوردگی دارند یا خیر
بررسی درزها
ابتدا بهتر است از فاصله دور این درزها را بررسی نمایید. اگر از آن فاصله مشکلی به نظر نرسید، نزدیک شده و نوک انگشت خود را درون این درز کنید و انگشت خود را لای تمامی قسمتهای این درز بکشید. اگر جایی تنگ یا گشاد شد، یعنی یا قطعه تعویض است و یا تصادف شدید داشته.
بررسی جای جوش روی بدنه
برخی از قسمتها همانند رکابها، ستونها و یا مهمتر از همه سقف، با پیچ و مهره قابل تعویض نیستند. آنها را باید با دستگاه هوابرش جدا کرد و قطعه جدید را جایگزین نمود. به همین دلیل راهی به جز جوش دادن وجود ندارد. جای جوش را به هیچ وجه نمیتوان مخفی کرد، در نتیجه بهترین راه برای تشخیص تعویض قطعات و کارشناسی بدنه خودرو در این موارد، دیدنی خودن بدنه است.
سایر خدمات مرکز تشخیص رنگ خودرو :
کارشناس رنگ خودروکارشناسی خودرو در محلقلم مغناطیسی رنگ خودرو
موج گیری بدنه خودرو
تشخیص رنگ و نحوه بررسی تعویضی بودن قطعات
زمانی که یک قسمت از خودرو را بخواهند رنگ کنند، رنگ به صورت مستقیم روی آهن نمیچسبد. به همین دلیل از بتونه استفاده میکنند. بتونه نسبت به رنگ بسیار ضخیم است و باعث فاصله افتادن رنگ از بدنه میشود. به همین دلیل اگر یک آهنربا را به بدنه خودرو بچسبانیم، جذب بدنه نخواهد شد.
بررسی پیچها
کاپوت، گلگیرهای جلو، دربها و صندوق عقب، همه اینها با پیچ و مهره قابل تعویض هستند. پیچهای فابریک خودرو رنگ شده هستند و میتوانید به سادگی آنها را تشخیص دهید. اما اگر آچار دور این پیچها افتاده باشد تا تعویض شوند، مقداری از این رنگ آسیب خواهید دید. به این ترتیب شما باید با دقت زیاد این پیچها را بررسی کنید و ببینید جای آچار خوردگی دارند یا خیر
بررسی درزها
ابتدا بهتر است از فاصله دور این درزها را بررسی نمایید. اگر از آن فاصله مشکلی به نظر نرسید، نزدیک شده و نوک انگشت خود را درون این درز کنید و انگشت خود را لای تمامی قسمتهای این درز بکشید. اگر جایی تنگ یا گشاد شد، یعنی یا قطعه تعویض است و یا تصادف شدید داشته.
بررسی جای جوش روی بدنه
برخی از قسمتها همانند رکابها، ستونها و یا مهمتر از همه سقف، با پیچ و مهره قابل تعویض نیستند. آنها را باید با دستگاه هوابرش جدا کرد و قطعه جدید را جایگزین نمود. به همین دلیل راهی به جز جوش دادن وجود ندارد. جای جوش را به هیچ وجه نمیتوان مخفی کرد، در نتیجه بهترین راه برای تشخیص تعویض قطعات و کارشناسی بدنه خودرو در این موارد، دیدنی خودن بدنه است.
سایر خدمات مرکز تشخیص رنگ خودرو :
کارشناس رنگ خودروکارشناسی خودرو در محلقلم مغناطیسی رنگ خودرو
موج گیری بدنه خودرو