انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: چرا اگزوز تراکتور در جلوی وسیله نصب شده؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3
(12-15-2014، 07:05 PM)vahid نوشته است: [ -> ]
چرا اگزوز تراکتور ( برعکس سایر وسایل نقیله که معمولا در پشت وسیله قرار دارند) در جلوی وسیله قرار گرفته ؟ آیا دلیل خاصی دارد؟

فکر میکنم بخاطر پستیو بلندی زمین اگزوزو از کف عبور ندادن که زود به زود دچار اسیب و خرابی نشه

بهترین و کاملترین پاسخ 5000 تومان اعتبار دریافت میکند
نمایش پاسخ ها 12 دی 93
چرا اگزوز تراکتور ( برعکس سایر وسایل نقیله که معمولا در پشت وسیله قرار دارند) در جلوی وسیله قرار گرفته ؟ آیا دلیل خاصی دارد؟

[تصویر:  blog-0714438001384319618.jpg]

بهترین و کاملترین پاسخ 5000 تومان اعتبار دریافت میکند
نمایش پاسخ ها 12 دی 93
به نام خدا
از انجا که گاز های خروجی از اگزوز تراکتور گرم هستند تمایل زیادی به بالا رفتن دارند که همین موضوع باعث میشود طبیعی ترین شکلی که به ذهن میرسد لوله اگزوز به سمت بالا باشد.
حالا فرض میکنیم اگزوز در زیر تراکتور کار گذاشته میشد.باتوجه به کارکرد تراکتور در زمین های ناهموار لوله اگزوز بسیار در معرض آسیب قرار داشت و احتمال شکستن یا ترک برداشتن آن زیاد بود. و با توجه به سرعت کمی که تراکتور دارد اگر اگزوز در زیر وسیله کار گذاشته شود دود بالا آمده از اگزوز که بسیار سمی و خطرناکست باعث آسیب جدی و خفگی راننده میشود. به همین دلیل اگزوز را در نزدیکی موتور و با ارتفاع از سطح تراکتور میسازند.
فکر کنم، برای اینه که دود به محصولات کشاورزی و ابزار و وسایلی که به انتهای تراکتور وصل میشه؛ آسیب واردن نکنه.
سلام:
به دلیل اینکه بیشتر استفاده از تراکتور در زمین کشاورزی و سروکار داشتن با انواع گیاهان می باشد و وجود دود در عقب باعث نشستن دود بر روی گیاهان می شود.
(12-15-2014، 07:05 PM)vahid نوشته است: [ -> ]
چرا اگزوز تراکتور ( برعکس سایر وسایل نقیله که معمولا در پشت وسیله قرار دارند) در جلوی وسیله قرار گرفته ؟ آیا دلیل خاصی دارد؟

[تصویر:  blog-0714438001384319618.jpg]

بهترین و کاملترین پاسخ 5000 تومان اعتبار دریافت میکند
نمایش پاسخ ها 12 دی 93

با سه علت میتوان توجیه کرد:
1- در قسمت پشتی تراکتور محل مناسبی جهت قرار گیری اگزوز وجود ندارد و تجهیزاتی که در قسمت عقبی تراکتور مورد استفاده قرار میگیرد در صورت وجود سیستم اگزوز با مشکلاتی مواجه خواهد شد.
2- اگزوز برای اینکه به بغل یا پشت هدایت شود باید از زیر تراکتور عبور کنه که چون تراکتور در پستی و بلندی زیادی کار میکنه احتمال آسیب دیدگی یا بروز مشکلات دیگری همچون آسیب رساندن به محصول در مراحل بعد از کاشت ، مانند سم پاشی ، کود پاشی ، یا برداشت محصول وجود دارد.
3- اگزوز هر چه به سطح زمین نزدیک تر باشه دود خروجی میتونه به محصول یا حتی به خاک هم تاثیر بگذارد.

با سپاس فراوان .
محمد بربری
با سلام
از تمام کاربرانی که در موضوع شرکت داشتند تشکر میکنم پاسخ های شما باعث دلگرمی ماست . تقریبا تمام کاربران پاسخ های صحیح ارسال کردند و بعضی های به نکته هایی اشاره کردند که بنده اصلا بهش فکر نکرده بودم و واقعا برای بنده مفید بود .
 پاسخ کاربر ariax77 کاملتر از بقیه بودند و به ایشون 5000 تومان اعتبار داده شد.
دوستان توجه کنید که هدف این مباحث اینه که چیزی یاد بگیریم وگرنه 5000 تومان ارزشی ندارد و فقط خواستیم کمی جنبه رقابتی داشته باشد.

درنهایت از تمام کاربرانی که در بحث شرکت کردند تشکر میکنم و امیدوارم در ادامه انجمن را تنها نگذارند.
اگر بحث خاص و جالبی مدنظر دارید از طریق پیام خصوصی اعلام کنید تا در انجمن ارسال شود
 با سپاس
چه جالب برای منم این سوال پیش اومده بود Smile
(12-17-2014، 02:24 AM)sina1864 نوشته است: [ -> ]
(12-15-2014، 07:05 PM)vahid نوشته است: [ -> ]
چرا اگزوز تراکتور ( برعکس سایر وسایل نقیله که معمولا در پشت وسیله قرار دارند) در جلوی وسیله قرار گرفته ؟ آیا دلیل خاصی دارد؟
چون به عقب تراکتور ادوات کشاورزی مانند گاواهن-خرمن کوب-کود پاش و...نصب میشود وراننده بیشتر در عقب تراکتور مشغول نصب انها است باید کمتر در معرض الودگی واستنشاق گازهای مضر قرار بگیرد.


[تصویر:  blog-0714438001384319618.jpg]

بهترین و کاملترین پاسخ 5000 تومان اعتبار دریافت میکند

۱. تراکتور تو محیط های کشاورزی مختلف اعم از گلی، خاکی، آبی کار می کنه. اگه اگزوز پایین باشه امکان ورود آب و گل به داخل اگزوز وجود داره. یا چون خاک های زیادی بلند میشه، این حجم عظیم خاک بره توش مشکل ایجاد می کنه.
۲. چون تراکتور تو محیط گیاهی و کشاورزی هست اکثرا، پس اگه اگزوز پایین باشه، دودش مستقیما وارد محدوده گیاهی میشه، در حالی که اگه بالا باشه این خطر با وزش باد تو محیط باز کمتره.
۳. هر چی طول لوله اگزوز کمتر باشه، زمان خروج گازهای اضافی سریع تر و عملکرد موتور بهتره.
صفحه‌ها: 1 2 3