انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: پروژه بررسی گیربکس اتوماتیک خودرو (مهندسی مکانیک)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

عنوان کامل: پروژه بررسی گیربکس اتوماتیک خودرو
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 166
فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
 اگر حركت خودروها فقط با سرعت زياد صورت مي‌گرفت و نيز حركت فقط در جاده‌هاي مسطح انجام مي‌شد در اين صورت اگر قدرت توليدي موتور مستقيما به چرخها منتقل مي‌شد، موتور قادر بود تا اتومبيل را به حركت درآورد اما وقتي كه خودرو مي‌خواهد از حال سكون شروع به حركت نمايد و يا هنگامي كه در سربالائي تند در حركت است موتور قادر به تامين گشتاور مورد نياز براي به حركت در آوردن چرخها، نخواهد بود در اين جاست كه نياز به يك سيستم افزايش دهنده گشتاور احساس مي‌شود همين احساس نياز باعث شده است تا وسيله‌اي بنام گيربكس ابداع شود و همانند يك اهرم مكانيكي عمل مي‌كند و با افزايش گشتاور، سرعت را كاهش مي‌دهد و برعكس. 
وقتي مسير انتقال قدرت در خودرو را در نظر بگيريم مي‌بنييم كه گيربكس در اين مسر نقش يك عضو واسطه را دارد، يعني نه توليد كننده توان است و نه مصرف كننده آن. 
مسير انتقال قدرت، شامل اجزاء محرك بين فلايويل موتور و چرخهاي محرك مي‌باشد. كه شامل كلاچ، گيربكس،‌ كاردان ، قفل كاردان،‌ديفرانسيل و اكسل عقب مي‌باشد. در اين مسير قدرت، نسبت دنده‌هاي گيربكس و ديفرانسيل به كار برده شده تا دور موتور را كنترل نموده و گشتاور لازم را توليد نمايد. 
گيربكس يك تغيير دهنده گشتاور است و متناسب با بار وسيله نقليه،‌گشتاور و دور خروجي از موتور را تغيير مي‌دهد. 
منظوراز گشتاور عبارت است از نيروي پيچشي كه براي چرخاندن محور بر آن وارد مي‌شود. (اشكال الف و ب)

قیمت: 5,000تومان
#188

کاربر مهمان نمی‌تواند مطالب قیمت‌گذاری شده را خریداری کند. برای خرید مطالب قیمت‌گذاری شده، وارد شوید یا ثبت نام کنید .