انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: انواع مختلف قالب بتن
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
انواع مختلف قالب بتن
  1. قالب بتن چوبی: قالب بتن چوبی از چوب و یا تخته چندلایه مقاوم در برابر رطوبت ساخته شده است. سرهم کردن این نو قالب برای پروژه کوچک ارزان و سریع است ولی پروژها بزرگ دردسر ساز می باشد. همچنین استفاده از این نوع قالب بتن هزینه و نیرو کار کمتری نیاز دارد. در ضمن این نوع قالب دارای انعطاف پذیری بالا می باشد و می توان در مورد پیچیده قالب بندی از آنها استفاده کرد.

  2. قالب فلزی بتن: این نوع قالب بتن از معمولاً ا زجنس فولاد ساخته می شوند. دو مزیت عمدهقالب فلزی بتن نسبت به چوبی می توان سرعت ساخت و مونتاژ و مقرون به صرفه بودن در عمر قالب های می باشد.

  3. قالب بتن پلاستیکی: این نوع قالب ها معمولاً پیوسته و مودلار هستند و برای ساخت ساز های تغییر اشکال زیاد است مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایا این نوع قالب بتن نسب سریع می توان نام برد. قالب بتن پلاستکی، پنل قالب بتن سبک و مقاوم هستند و برای انبوه سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

  4. قالب بتن پیش ساخته: این نوع قالب بتن ها معمولاً در سایت ها و کارخانه قالب سازی و دور از محیط ساختار و ساز برحسب الگو خاصی ساخته می شود. و در نهایت برای بتن ریزی به محل منتقل می گردد.

  5. قالب بتن کوفور(coffor): کوفور سیستم قالب بندی درجا برای سازه ای بتنی هست و دارای تایید از مرکز تحقیقات ساختمانی و مسکن است. هر نوع سازه بتنی می توان با این سیستم ساخته شود.طریق ساخت به این شکل است. بعداز نصب قالب بتن coffor در محل بین دو شبکه بتن ریزی، آب اضافه از آن خارج می شود و با از دست دادن آب اضافه بتن به حالت نیمه خشک رسیده و میزان فشار بر شبکه کاهش پیدا می کند.
[تصویر:  coffer.jpg]