انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: آموزش نرم افزار 3DLive-V6R2013x
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معرفی نرم‌افزار3D.Live
تولیدکنندگان همواره هزینه قابل‌توجهی را برای ایجاد منابع دیجیتال و تصویربرداری از محصولات صرف می‌کنند که در این میان تأثیر قابل توجه نرم­­افزار 3D.Live در بهبود خرید و فروش و فعالیت‌های بازاریابی، غیرقابل‌انکار است. امروزه شرکت‌های بزرگ دنیا از این نرم‌افزار به‌عنوان رسانه­­ای برای بازاریابی تعاملی به کمک تصاویر با توان تفکیک بالا استفاده می­نمایند. با استخراج تصاویر دوبعدی و سه‌بعدی باکیفیت از محصول که به‌طور مستقیم از داده‌های CAD صورت می­­پذیرد، نیاز به عکس‌برداری از محصول به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد و امکان بازاریابی آنلاین و آفلاین، ایجاد محتوای پویا برای بازاریابی و محتوای تعاملی مبتنی بر وب و محیطی گرافیکی تحت Desktop را فراهم می‌آورد. این نرم‌افزار قابلیت بالقوه­­ای برای ارائه محصولات به‌صورت برنامه‌های کاربردی و برجسته­­سازی جزئیات کلیدی محصول همراه با تصاویر دوبعدی و سه‌بعدی دارد و روند ایجاد مونتاژ و دمونتاژ مجموعه­های سه‌بعدی، تصاویر فنی، انیمیشن‌های سه‌بعدی، موارد آموزشی و بازاریابی، ابزار فروش و غیره را به‌سرعت و به‌آسانی خودکارکرده است و پلتفرم یکپارچه و ارزشمندی را که از ثبات و دقت در تمام فرایندهای سندسازی اطمینان می‌دهد، فراهم می‌کند.
با استفاده از این نرم‌افزار افراد مختلف در پروژه توانایی برجسته سازی، عیب­یابی و اشتراک و ارتباط آنلاین در طراحی تیمی محصولات را خواهند داشت. نرم‌افزار 3D.Live با معماری مبتنی بر XML خود، به‌آسانی با مدیریت چرخۀ عمر محصول (PLM) و برنامه‌ریزی منابع شرکت (ERP) یکپارچه و هماهنگ می­شود و کاربران می‌توانند به‌راحتی پیکره‌بندی محصول سه‌بعدی ذخیره شده در Enovia را مشاهده و مدیریت کنند و از آن در ایجاد و به‌روزرسانی پروژه‌های سندسازی استفاده کنند.
نرم‌افزار 3D.Live به کاربران اجازه کنترل و مدیریت دسترسی به خصیصه‌های فکری اسناد خود را می‌دهد. با تخصیص نقشها و سطوح دسترسی مختلف به اطلاعات در چرخه PLM، افراد سازنده می‌توانند زمانی که محتوا ایجاد می‌شود، آن را مدیریت، دسترسی و کنترل کنند و با تکنولوژی Secure3D از کپی و سرقت آن جلوگیری می‌کنند. محتوای تعاملی می‌تواند به‌طور مستقیم در 3DVIA.com منتشر می‌شود و کاربران می‌توانند از محتوای آنلاین استفاده کنند.
ازجمله مهم‌ترین مزایای این نرم‌افزار عبارت‌اند از:
·         برجسته سازی معایب و نظرات فنی در طراحی تیمی محصولات
  • ادغام، تدوین و انتشار سندسازی فنی سه‌بعدی
  • ادغام محتوای سه‌بعدی مرتبط با توسعۀ محصول
  • ایجاد سندسازی آنلاین، یکپارچه و تعاملی در حالت دوبعدی و سه‌بعدی
  • اتصال یکپارچۀ اسناد به فرایند طراحی محصول به‌صورت خودکار
  • دسترسی دقیق و آنی به اسناد موردنیاز در مراحل توسعه محصول