انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: آموزش نرم افزار Delmia-V6R2013x
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
معرفی نرم افزار Delmia-V6R2013x از مجموعه نرم افزاری 3DPLM.2

نرم ­افزار Delmia.V6 جهت شبیه­سازی مجازی فرایند ساخت و تولید در راهکار PLM مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نرم ­افزار نوآوری مبتنی بر همکاری آنلاین را برای تمامی افراد در چرخۀ تولید، از شروع فرایند مجازی و تعریف سیستم، بهینه‌سازی، زمان‌بندی و عملیات ساخت گرفته تا تعمیرات و نگهداری در سیستم‌های تولیدی واقعی را ارائه می‌دهد و با استفاده از مدیریت چرخۀ عمر تولید (MLM) مبتنی بر همکاری آنلاین در دنیای سه ­بعدی مجازی تمام بخش‌ها را در یک سیستم واحد هماهنگ می‌کند. ­Delmia.V6 یک نرم‌افزار مهندسی قدرتمند در زمینه طراحی مجازی کارخانجات واحدهای تولیدی است و به کارخانه ها امکان  می‌دهد که ماه ­ها قبل از تولید­، در زمان طراحی محصول­، مهندسان، مدیران و سرمایه گذاران بتوانند محصول را ازنظر کاربرد، هزینه تولید و نیاز مشتری و دیگر پارامترها را در یک محیط کاملاً سه ­­بعدی (3D) بررسی کرده و کل فرایند تولید را به‌صورت سه‌بعدی (3D) مشاهده نمایند و با توجه به تمامی مراحل، منابع و سیکل­ های تولید تعریف‌شده­، دستورالعمل تولید به‌صورت فیلم ­و اسلاید و گزارش به فرمت HTML  تهیه کنند. این مسئله به مدیران امکان تصمیم‌گیری صحیح و به‌موقع را با دسترسی به اطلاعات به‌روز شدۀ چرخۀ عمر تولید را می‌دهد و فرایند مهندسی محصول برای دستیابی به حداکثر بهره‌وری تولید، حداقل هزینه، کیفیت مطلوب و کمترین زمان لازم برای عرضه، تسریع داده می‌شود.
ایجاد نوآوری مبتنی بر همکاری آنلاین و جهانی: Delmia.V6 اطلاعات تولید و ساخت را برای تمام سازمان در دسترس قرار می‌دهد. با پلتفرم واحد و قدرتمند V6­، نفرات لازم در راهکار PLM دسترسی سریع به افراد، تیم‌ها، مالکیت معنوی و دارایی‌های تولید را دارند؛ درنتیجه خلاقیت و اشتراک­گذاری با گسترش شبکه دانش بوسیلۀ همکاری آنلاین افراد، تسریع بخشیده می‌شود.
شکل­گیری تجربه‌ای از شکل واقعی محصول: با تغییرات گسترده در ساختار سه ­بعدی و منحصربه‌فرد داده‌های ساخت محصول، V6 محیط PLM سه ­بعدی را برای مکانیابی، مشاهده و مجوزدهی به مالکیت معنوی ساخت فراهم کرده است. به علاوه، محیط جدید سه­ بعدی مدیریت چرخه عمر­محصول فضایی کاربرپسند و تجربه جدید و تازه‌ای در برنامه‌ریزی فرایند تولید  ارائه می‌دهد بطوری­ که فرد برنامه‌ریز با استفاده از آن می‌تواند فرایندی با استفاده از رویکرد طبیعی و ذهنی خود در محیط سه ­بعدی محصول تعریف کند.
ایجاد پلتفرم واحد PLM برای مدیریت مالکیت معنوی محصول: همان‌طور که گفته شد V6 تمام بخش‌ها و فرایندهای تجاری سازمان را در یک پلتفرم واحد به هم متصل می‌کند و به‌این‌ترتیب خلاقیت در بخش‌های مختلف مهندسی و ساخت تسریع بخشیده شده و از تکثیر اطلاعات و دانش مشابه جلوگیری می‌شود.
ایجاد فضای همکاری و خلاقیت آنلاین: امروزه تقاضای ساخت جهانی محصولات نیازمند قدرت V6 در محیطی قابل انعطاف است که امکان اتصال و همکاری جهت تصمیم‌گیری تجاری بهینه را در هر مکان و زمانی فراهم می‌کند. V6 دسترسی وب محور به تمام داده‌های تولید شامل منابع، فرایندها و بهترین مجموعه‌ها را فراهم می‌کند که این امر همکاری و نوآوری در زنجیرۀ تأمین جهانی را امکان پذیر می‌کند.
آمادگی برای انجام فرایندهای تجاری در راهکار PLM: با استفاده از فرایندهای تجاری PLM، ساخت و تولید به بخش کاملی از برنامۀ مدیریت تبدیل می‌شود. با استفاده از مدیریت مالکیت معنوی مشترک، جریان کار مخصوص به محصول پیش طراحی و تعریف‌شده و بهترین حالت‌های ممکن اجرا می‌شود.
هزینۀ کمتر مالکیت بازگشت سرمایه
سرمایه‌گذاری: هزینۀ کمتر مالکیت در هر دو مورد فناوری اطلاعات و سطوح کاربر زمانی که V6 توسعه پیدا کرد، به دست می‌آید. V6 با کاهش زمان راه‌اندازی و نصب، نگهداری و مدیریت با سرور و پایگاه دادۀ واحد برای تمام فرایندهای تجاری ساخت و همکاری‌های مرتبط و مشترک، هزینه‌های کمتر برای بخش فناوری اطلاعات سازمان ایجاد می‌کند. همچنین معماری مبتنی بر خدمات V6 یکپارچگی و هماهنگی آسان با سیستم‌های موجود و مدل‌سازی فرایندهای تجاری بدون نیاز به مهارت برنامه‌نویسی را امکان پذیر می‌کند و از مدل تجاری سازگار شده پشتیبانی می‌کند. به‌این‌ترتیب سرمایۀ موردنیاز برای آموزش کاربر به کمترین مقدار خود رسیده و بهره‌وری بهینه حاصل می‌گردد.