انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: آشنایی با محله جنت آباد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دلیل نامگذاری محله جنت آباد به این اسم ، داشتن رودخانه های مختلف و بسیار زیاد در زمان های گذشته بوده است که از آب این رودخانه ها ، برای آبیاری باغ های اطراف استفاده می کردند .

البته زمین هایی که این محله اکنون در آن شکل گرفته است برای شخصی به نام نظام مافی بوده است ، که این شخص خیّر بعدها این زمین ها را در اختیار مردم و همچنین و سازمان های دولتی قرار داد و خود از داشتن آنها صرف نظر کرد .
در زمان های قدیم ، محله جنت آباد جزو مناطق ارزان قیمت در تهران بود به طوریکه اکثر کارگرانی که در اطراف تهران و در کارخانه های واقع درغرب تهران مشغول به کار بودند ترجیح می دانند در این محله ساکن شوند و کم کم با خریدن زمین های این محله ، توانستند صاحب خانه شوند .
آب وهوای جنت آباد ، بسیار خوب و مطبوع بود به طوریکه عده ای آن را ریه های تهران می دانستند ، به همین دلیل تعداد بسیاری از بیماران که مشکلات تنفسی داشتند و همچنین سالمندان ترجیح دادند که برای زندگی به این منطقه نقل مکان کنند . بیشتر ساکنان محله جنت آباد را پرسنل و کارمندان شهرداری و همچنین کارمندان هواپیمایی تشکیل داده اند و به همین دلیل است که میانگین سطح سواد در این محله نسبتا بالاست .
این محله ترافیک پایینی دارد و همچنین از کوچه های آرام دنج و بدون تشنج تشکیل شده است که آرامش ساکنان خود را به همراه دارد . دسترسی وسایل حمل و نقل عمومی در محله جنت آباد از مبداء صادقیه و پونک انجام می گیرد و همچنین برای دسترسی به مترو می توان به ایستگاه صادقیه مراجعه کرد . این محله دارای محدودیت ترافیکی نمی باشد و نزدیکترین ایستگاه پمپ بنزین آن ، به سردار جنگل نزدیک می باشد . یکی از سرگرمی های ساکنان این محله سر زدن به پاساژ سمرقند است که تمامی نیازهای ساکنین خود را بر طرف کرده است و همیشه پر از جمعیت است .
محله جنت آباد دارای فضاهای سبز متعددی است . از جمله :
۱٫ بوستان ساحل
۲٫ بوستان محصل
۳٫ بوستان گلبن
۴٫ بوستان کوروش
۵٫ بوستان آزادگان و …
این محله دارای مراکز درمانی متعدد است که به طور شبانه روزی در حال ارائه خدمت به ساکنان هستند . مثلا درمانگاه جنت آباد و الیاد تعدادی از آن هاست .
تعداد مدارس در این محله مناسب است به طوری که در دوره ابتدایی ۸ مدرسه پسرانه و ۱۱ مدرسه دخترانه وجود دارد ، در مقطع راهنمایی نیز دارای ۹ مدرسه دخترانه و ۹ مدرسه پسرانه است و همچنین مقطع دبیرستان آن هم ۸ مدرسه پسرانه و ۸ مدرسه دخترانه دارد .
شما ساکنین محترم در محله جنت آباد تهران ، جهت جابه جایی و انتقال کلیه بارها و کالا های خود می توانید به طور شبانه روزی با شرکت باربری و اتوبارسریع بار تهران تماس بگیرید و از خدمات این مرکز بهره مند شوید .


باربری غرب تهران