انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: زیبایی پوست صورت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
زیبایی پوست صورت
زیبا سازی پوست صورت یکی از مهم ترین کارهای رسیدن به سلامت و زیبایی است.برای داشتن پوستی شفاف، صاف و زیبا چه راهکارهایی را سراغ دارید؟ ایا به زیبایی پوست خود اهمیت می دهید؟ این روزها با توجه به محصولات متنوعی که روانه ی بازار می شود و تبلیغاتی که در این صنعت هر روزه سرو صدا به پا می کنند ما را به این وا می دارند که به جوانسازی و زیبایی پوستمان بیشتر اهمیت بدهیم. با توجه به جنس پوست باید روش مناسبی را برای زیبایی برگزید. هر پوستی مانند هم نیست. بنابراین محصولی که برای پوست خشک مناسب است نمی تواند برای پوست چرب نیز مناسب باشد و نتیجه ی برابری را در بر داشته باشد. طب سنتی روش های طبیعی و درمان های گیاهی را پیشنهاد می دهد صنعت لوازم ارایش مواد آرایشی بهداشتی و دنیای پزشکی با روش هایی چون لیزر، بوتاکس، تزریق و جراحی پلاستیک به استقبال زیبایی پوست صورت رفته است.
 
عوامل مضر زیبایی پوست صورت
زیبایی پوست صورت باعث افزایش اعتماد بنفس و همچنین بهبود روابط اجتماعی می شود. پوست بعنوان مهم ترین المان زیبایی به توجه و مراقبت های ویژه ای نیاز دارد. بشر همواره از ابتدا علاقه ی زیادی به جاودانگی و جوانسازی داشته است. پوستی زیبا به مقدار زیادی باعث جوانسازی صورت می شود. زیبایی در فطرت انسان قرار دارد. رسیدگی به پوست صورت و حفظ آن کار آسانی نیست بلکه باید به آن توجه کرد و نیازهای آن را برطرف کرد. برای زیبایی پوست صورت هر روز محصولات متنوعی از جمله شیمیایی، دارویی و گیاهی در بازار عرضه می گردد. اما چون پوست صورت در معرض هوای آزاد و گرما و سرما قرار دارد باید به شادابی آن و همچنین سلامت پوست صورت توجه ویژه ای شود. نور آفتاب، تغییرات دمایی، تغییر فصول، الودگی شهری و … تاثیرات منفی روی سلامت پوست صورت دارد.
بایدهای زیبایی پوست صورت
برای حفظ سلامت پوست باید و نباید هایی را رعایت کرد. داشتن پوستی زیبا تنها با تمیز نگه داشتن آن کافی نیست. ضد آفتاب بعنوان یک محصول ضروری درجوانسازی پوست صورت بسیار حائز اهمیت است. کرم ضد آفتاب فقط مختص فصل زمستان نیست بلکه استفاده از آن در هر فصلی از سال ضروری است. بهترین ضد آفتاب ها داری SPF  ۳۰ است. علاوه بر محافطت از دوست صورت در برابر آفتاب، پوست را باید در برابر خشکی محافظت کرد. استفاده از مرطوب کننده برای شادابی پوست لازم است. پوست های چرب بهتر است از مرطوب کننده ای استفاده کنند که فاقد چربی است. همچنینی استفاده از لوسیون های فاقد چربی برای بسته شدن منافذ باز پوست های چرب مناسب است. مصرف میوه و سبزیجات تازه، نوشیدن روزی ۸ تا ۱۱ لیوان آب و همچنین تغذیه ی سالم در داشتن پوستی زیبا موثر است. مصرف سیگار و دخانیات برای سلامت پوست مضر است.
تاثیر مواد آرایشی به روی زیبایی پوست صورت
زیبایی پوت صورت نیاز به توجه و مراقبت دارد. پوست هایی که دارای مشکل هایی چون لک و جوش و آکنه هستند باید به پزشک متخصص مراجعه کنند و در پی رفع ان بیایند. گاهی به دلیل تغییرات هورمونی جوش هایی رو پوست صورت سبز می شوند. لوازم آرایش تاریخ گذشته و یا مارک های نامعتبر، نداشتن خواب کافی، آلودگی هوا، غذای ناسالم و … تاثیر منفی روی سلامت پوست می گذارد. استفاده از لوازم آرایش مشترک برای حفظ سلامت پوست صورت مضر است. بهتر است لوام ارایش مناسب جنس پوست را استفاده کرد. شستن مواد ارایشی روی پوست بسیار مهم است. نحوه ی شست شوی هر پوستی متفاوت است.

منبع:مجله اینترنتی الهام مگ