انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: انتخاب کلمات کلیدی سایت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کلمات کلیدی و چگونگی هدف گذاری بهترین روش ها برای انتخاب کلمات کلیدی
کلمات کلیدی : اولین گام در سئو و بهینه سازی سایت موتورهای جستجو ، که تعیین می کند که شما در حال بهینه سازی چه چیزی برای سایت یا صفحه تان هستید، انتخاب کلید واژه مناسب است. این به معنی شناسایی عباراتی است که افراد در حال جستجو در اینترنت به دنبال آن هستند (که به عنوان «کلید واژه ها» شناخته می شوند) که شما در نظر دارید تا وب سایتتان را در موتورهای جستجو مانند گوگل برای این افراد در رتبه های بالا قرار دهید.
به نظر ساده است، نه؟ من می خواهم شرکت widget ام را زمانی که افراد برای «ویجت ها» جستجو می کنند،به دیگران نشان دهم و شاید در مواردی هم که «خرید ویجت ها» تایپ می کنند ، سایت من در رتبه های اول نتایج جستجو باشد. اما چطور؟…
[تصویر:  01-1024x236.png]
متاسفانه این موضوع به این سادگی ها هم نیست. برای تعیین کلمات کلیدی ای که می خواهید در سایت خود هدف قرار دهید، چند عامل کلیدی وجود دارد، که بطور کامل در زیر آمده است:
  • حجم جستجو Search Volume
    اولین عامل برای در نظر گرفتن، این عامل است که چند نفر (در صورت وجود) یک کلمه کلیدی را جستجو می کنند. هر چه تعداد افراد بیشتری این کلمه کلیدی را جستجو کنند، مخاطبان بیشتری را برای بدست آوردن، در نظر بگیرید. برعکس، اگر هیچ کس به دنبال آن کلمه کلیدی نباشد، هیچ مخاطبی پیدا نخواهید کرد که محتوای شما را از طریق جستجو ­­­بیابد.

  • مربوط بودن Relevance
    اگر عبارتی به طور مداوم جستجو شود عالی است، ولی اگر کاملا و به طور مستقیم به اهداف شما مربوط نباشد چطور؟ مربوط بودن در حالت اول: در صورتی که شما فروشنده نرم افزار اتوماسیون بازرگانی شرکت هستید، شما نمی خواهید در جستجوهایی که هیچ ارتباطی با کسب و کار شما ندارند ظاهر شوید، جوستجوهایی مانند “مواد غذایی برای حیوانات خانگی”. اما در مورد جستجوی عباراتی مانند “نرم افزار بازاریابی ایمیل” چطور؟ این به نظر یک توصیف عالی و اولیه از آنچه که شما انجام می خواهید بدهید باشد، اما اگر شما به ۱۰۰ شرکت برتر می فروشید، بیشتر ترافیک برای عبارت بسیار رقابت پذیر، جستجوگرانی هستند که هیچ علاقه ای به خرید نرم افزار شما ندارند (و افرادی که میخواهید به آن ها برسید تا شما را ببینند، ممکن است هرگز راه حل گران قیمت و پیچیده شما را تنها بر اساس یک جستجوی ساده در Google خرید نکنند). برعکس، شما ممکن است فکر کنید یک کلید واژه مانند “بهترین راه حل های بازاریابی سازمانی PPC” به دلیل این که شما فروش نرم افزار بازاریابی PPC ندارید ، برای کسب و کار شما بی اهمیت است. اما اگر هدف شما جلب نظر یک CMO یا مدیر بازاریابی است، باید در مقابل آن ها یک منبع مفید در ارزیابی ابزار پرداخت به ازای هر کلیک PPC باشید تا به عنوان “اولین تماس با مشتری جدید” عالی به نظر بیایید.


  • رقابتCompetition
    همانند هر فرصت تجاری، در SEO می خواهید هزینه های بالقوه و موفقیت های محتمل را در نظر بگیرید. در مورد SEO، این به معنی درک رقابت نسبی (و احتمال رأی دادن) برای عبارات خاص است.