انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: چند نکته در رابطه با ثبت برند کیک و کلوچه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در این پست به نکات مهم ثبت برند کیک و کلوچه اشاره میکنیم. امیدواریم این نکات برای افرادی که در حوزه ثبت برند فعالیت می کنند مفید واقع شود. 
قانون در آئین نامه ذیربط برای تمام اجناس، طبقاتی قائل شده و آن را به 36 قسمت تقسیم بندی کرده است. به طور مثال می توان گفت که طبقه 30 مربوط به قهوه ،چای، كاكائو، شكر، برنج و  نشاسته كاسار می شود. ( البته در این طبقه، مواد خوراکی بسیاری رده بندی شده اند که در این پست نمی توان همه آنها را  بیان کرد. عزیزانی که به پیگیری این موضوع علاقه مند هستند می توانند متن کامل مقاله را در وب سایت فکر برتر بخوانند.) 
در طبقه 23 انواع نخ دسته بندی شده و طبقه ی 24 به انواع پارچه می پردازد. طبق این تقسیم بندی فرد متقاضی ثبت برند، اول باید مشخص کند که کالای او در کدام دسته قرار میگیرد و سپس متناسب با دسته ای که قانون مشخص کرده حق الثبت تعیین شده را پرداخت کند. در ضمن لازم به یاداوری است که تاریخ تقاضای ثبت برند بسیار مهم است. اگر دو نفر هم زمان و در یک تاریخ درخواست ثبت یک برند واحد را داشته باشند، قانون حق ثبت را برای کسی در نظر میگیرد که زودتر مراجعه کرده باشد. افراد می توانند حق استفاده از برند خود را به دیگران بدهند ولی این موضوع باید در اداره ثبت مالکیت صنعتی ثبت شود.