انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: Liquid Layout در طراحی وب سایت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در گذشته در طراحی سایت، طرح بندی سیال، خیلی ساده انجام می شد. المان های موجود در اکثر صفحات به متن و لینک ها یا حداکثر به فایل های فلش محدود می شد. امروزه محتوای صفحات متنوع تر از گذشته است و تکنیک های متعددی در طراحی استفاده می شود. هر چند پیچیدگی ها از دید کاربران مخفی هستند. از سوی دیگر با توسعه انواع دستگاه های موبایل و صفحات دیجیتالی لازم است که صفحات وب طوری طراحی شود که در اکثر انواع صفحات نمایش قابل رویت باشد.
Liquid Layout : با استفاده از CSS در طراحی وب سایت، یک صفحه را می توان طوری طراحی کرد که محتوای آن، اندازه خود را تا عرض قابل استفاده صفحه نمایش کاربر (بسته به رزولوشن آن) به راحتی گسترش دهد. بسته به رزولوشن صفحه نمایش، محتوای صفحه، نظم خود را تغییر می دهد تا تمام عرض صفحه نمایش را اشغال کند. در حالی که فواید مشخصی در استفاده از طراحی سیال وجود دارد، محدودیت هایی نیز در این نوع طراحی وجود دارد.
هیچ کس علاقه ندارد که برای دیدن مطالب صفحه وب سایت، کم یا زیاد اسکرول انجام دهد. در بسیاری از مواقع به خصوص در صفحات نمایش با رزولوشن بالا، فضای زیادی از صفحه وب خالی می ماند و کاربر مجبور است برای دیدن محتوا حتما صفحه را اسکرول کند. این مسئله را می توان با استفاده از طراحی سیال تا حدودی بر طرف کرد. از آنجایی که در طراحی سیال محتوا خود را به اندازه عرض قابل استفاده صفحه نمایش گسترش می دهد، محتوا در صفحات با رزولوشن بالا در عرض بیشتری پخش می شود و نیاز به اسکرول را به حداقل می رساند... مشاهده ادامه مطلب در طراحی سایت دارکوب