انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: بررسی روش های قانونی اخذ اقامت کانادا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
 
کانادا یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای دنیاست که شرایط ایده الی را برای شهروندان و مهاجرانی که به این کشورراه میابند فراهم میکند. اگر به دنبال کسب اطالاعات جامع تری در خصوص اخذ اقامت دائم کانادا و راه های مهاجرت به کانادا مانند ازدواج در کانادا و یا تولد فرزند در کانادا و یا مهاجرت توریستی به کانادا هستید بهتر است تا پایان مقاله ما را همراهی نمایید . مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های مهاجرتی مختلفی که اداره مهاجرت کانادا تنظیم نموده است امکان پذیر می باشد. انتخاب مناسب ترین روش اقامت کانادا تضمین موفقیت پرونده را در پی خواهد داشتبرنامه های مهاجرت به کانادا جهت تامین نیاز های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی این کشور تنظیم شده استشرایط برنامه های مهاجرت به کانادا با توجه به اهداف آن متفاوت می باشد .
برنامه مهاجرت به کانادا به طور کلی در دو گروه فدرال و استانی گردآوری شده است . برنامه های اقامت کانادا در هر یک از این دو گروه به سه دسته اصلی زیر تقسیم می شوند:
  • مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر
  • مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به کانادا از طریق تحصیلی
علاوه بر برنامه هایی فوق ، برنامه اسپانسرشیپ فامیلی نیز یکی دیگر از راه های اخذ اقامت کانادا می باشد. این برنامه به افراد مقیم کانادا این امکان را می دهد تا برای بستگان خود در خواست اقامت نمایند . اقامت از طریق ازدواج و فرزند از این دسته می باشند .

تحصیل در کانادا 
بطور کلی تحصیل در همه مقاطع تحصیلی ، از مدارس تا کالج و یا دانشگاه های کانادا برای دانشجویان بین المللی امکانپذیر می باشد. مهاجرت تحصیلی به کانادا ، امکان آموزش در مدارس و یا دانشگاههای معتبر بی المللی و زندگی در کنار شهروندانی از کشورهای مختلف در یک شبکه جامع از ارتباطات بین المللی را فراهم می نماید .. یکی از فاکتورهای اکثر برنامه های اسکیل ورکر کانادا، مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل می باشد  زیرا فارغ التحصیلان موسسات آموزش عالی کانادا انتخاب های متنوعی برای اخذ اقامت کانادا خواهند داشت .در کانادا به دانشجویان بین المللی اجازه داده می شود تا حداکثر سه سال پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا بمانند و کار کنند. بدین ترتیب تجربه کار بین المللی کسب کرده و بعداً برای اقامت دائم اقدام کنند.
مهاجرت به کانادا از راه تخصص
از مهمترین اهداف سازمان مهاجرت کانادا، جذب نیروهای متخصص خارجی است که باعث رشد اقتصادی این کشور می شوند که با توجه به مهارتشان به صورت دائم در کانادا استقرار می یابند و ارزش ویژه ای برای اقتصاد کانادا و قدرت نیروی کار آن دارند. در این روش نیازمند کسب امتیاز لازم در جدول امتیاز بندی اکسپری اینتری و CRS POINT می باشد . پروسه بررسی پرونده های مهاجرت به کانادا از طریق کار  بسیار سریع و کم تر از یک سال می باشد .
مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ
قبل از هر گونه اقدام برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا ، باید حمایت یکی از سازمان‌های برگزیده را داشته باشید که گروه‌های تجاری تأیید شده هستند که اجازه حمایت یا سرمایه‌گذاری در استارت آپ‌های احتمالی را دارند. اگر یک سازمان برگزیده قصد سرمایه‌گذاری در کسب و کار شما را داشته باشد، یک نامه‌ی حمایت برای شما ارسال خواهند کرد. تا حداکثر پنج نفر می‌توانند بعنوان دارنده یک کسب و کار واحد برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا، اقدام نمایند.
مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کانادایی
این برنامه مهاجرتی مخصوص متقاضیانی است که تجربه کار در کانادا را داشته اند و از طریق برنامه تجربه کانادایی این امکان وجود دارد که متقاضی مهاجرت به کانادا، اقامت دائم را برای خود و خانواده وابسته به او دریافت کند.  برای این برنامه مهاجرتی باید در مدت زمان سه سال قبل از اقدام، حداقل 12 ماه تجربه ی کار تمام وقت (مرتبط با رشته های مهارتی را در کانادا داشته باشید و تجربه ی خود را در کانادا با مجوز قانونی بدست آورده باشید. همچنین مدرک معتبر از مهارت در زبان مربوط به کار خود نیز نیاز می باشد.
مهاجرت به کانادا از طریق پرستارخانگی
برنامه پرستاران خانگی، پرستاران واجد شرایط در مشاغلی که ساکنین دائم و یا شهروندان کانادایی برای آن مشاغل وجود ندارد،را به کانادا می آورد. پرستاران خانگی افرادی هستند که صلاحیت آن را دارند که بدون هیچگونه نظارتی ،در منزل شخصی از کودکان و افراد سالخورده یا ناتوان مراقبت کند. پرستار خانگی باید در خانه کارفرما زندگی کند. اقامت کانادا از طریق پرستار خانگی نیاز به داشتن تجربه کاری، دانش زبان می باشد. افرادی که متقاضی مهاجرت از این روش می باشند می بایست تجربه پرستاری از کودک و یا سالمندان را داشته باشند. این برنامه مهاجرتی دارای ۳ زیر مجموعه با شرایط متفاوت می باشد.
مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی
برای اقدام از طریق این برنامه مهاجرتی افراد برای واجد شرایط شدن باید با مدرک مستند ثابت کنند که سابقه کاری مرتبط حداقل 3 سال طی 5 سال گذشته قبل از اقدام برای کانادا، در زمینه هنر یا ورزش یا کشاورزی دارند و بعد از ورود به کانادا می توانند به صورت خوداشتغالی در همان زمینه مشغول به فعالیت شوند. با دریافت ویزای خوداشتغالی کانادا شما می توانید خانواده را با خود ببرید اما به شرطی که هزینه ۶ ماه اولیه زندگی به ازای هر نفر در حساب خود داشته باشید.
مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری
این برنامه مهاجرتی که جهت توسعه و تولید اشتغال در کانادا با جذب سرمایۀ متقاضیانی که دارای تجربۀ تجاری، بیزینسی و یا توان مدیریتی هستند به وجود آمده است، برای افرادی که از شرایط مالی نسبتاً خوبی برخوردار هستند مناسب می باشد. افرادی که از این طریق اقدام می نمایند می توانند برای خود و اعضای خانواده درخواست اقامت نمایند.
مهاجرت از طریق مدرک فنی حرفه ای
این برنامه مهاجرتی برای گروه های کاری پیشه وران و تکنسین هایی که دارای مدرك فنی حرفه ای می باشند مناسب است. مهاجرت به کانادا از طریق مدرک فنی حرفه ای یکی برنامه های مهاجرتی فدرال می باشد که از طریق اکسپرس اینتری اقدام به انتخاب نیروهای مورد نیاز می نماید. این برنامه از جمله برنامه های مهاجرتی کم هزینه و اقتصادی کانادا می باشد.
مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ خانوادگی
مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج یکی از راه های سریع ورود به کانادا می باشد . افرادیکه همسر و یا فردی که قصد ازدواج با او را دارند شهروند و یا مقیم کانادا باشد می توانند جهت اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج اقدام نمایند . با توجه به قوانین کانادا و اهمیتی که برای خانواده قائل می باشند پروسه مهاجرت از این روش بسیار کوتاه و آسان می باشد.
سلام
ممنون از توضیحات خوبتون
میخواستم بدونم آیا امکانش هست که توضیحاتی در خصوص روش های مهاجرت به کانادا هم به ما بگید.
من به شخه قصدم تحصیل در کانادا هست. اما هیچ اطلاعی از کم و کیف کار ندارم