انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: پایان نامه مکانیک جامدات
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آنچه باید از رشته “پایان نامه مکانیک جامدات” بدانید :
گرایش جامدات شاخه‌ای از علم مهندسی مکانیک است که در آن اثر نیروهای مختلف مانند گرانش، برخورد، تماس، اصطکاک و یا دما بر روی رفتار مکانیکی مواد جامدات بررسی می‌گردد. به طور کلی بررسی رفتار مواد جامدات در مکانیک محیط‌های پیوسته مورد مطالعه قرار می‌گیرد. اگرچه در سال‌های اخیر به جهت ظهور مواد جدیدی مانند کامپوزیت‌ها به خصوص کامپوزیت‌های پلیمری، تحلیل‌های میکرومکانیکی و بررسی اندرکنش مواد تشکیل دهنده رواج یافته است.

مهمترین پارامترهای مورد بررسی در پایان‌نامه‌های گرایش مکانیک جامداتات عبارتند از: رفتار الاستیک و یا الاستو-پلاستیک، تحلیل‌های دینامیکی خطی و غیرخطی مانند تحلیل مودال و استخراج مودهای فرکانسی و تحلیل تاریخچه زمانی، رفتار سازه در حین رشد ترک و یا شکست و …

نرم‌افزارهای متداول در این گرایش عبارتند از ANSYS‌ و یا ABAQUS که از مهمترین و قوی‌ترین نرم‌افزارها در زمینه مدل‌سازی عددی سیستم‌های جامداتاتی می‌باشد.

موضوعات زیر از جمله مباحث جدید در حوزه مکانیک جامداتات به منظور تعریف پایان‌نامه‌های ارشد می‌باشد:

بررسی آلیاژ‌های هوشمند SMA و یا مواد هدفمند FGM و نیز مواد پیزوالکتریک
بررسی اثر بارهای حرارتی و تنشی بر روی سیستم‌های دوار مانند دیسک‌های چرخان
اثر بسترهای الاستیک و غیرالاستیک بر رفتار سازه
بررسی مودهای شکست در مواد کامپوزیت
انجام پایان‌نامه در زمینه‌های مهندسی مکانیک جامداتات حدود 8 الی 10 ماه زمان نیاز دارد که این زمان به دلیل وجود تیم محققین بسیار مجرب در موسسه مشاوران تهران کاهش بسیار چشمگیری دارد.

دانلود آموزش سریع زبان انگلیسی بریتیش (کتاب همراه با فایل صوتی)
دانلود آموزش زبان فنلاندی در صد روز (صوتی همراه با کتاب رایگان)
دانلود رایگان آموزش زبان عبری در سه ماه به زبان ساده (همراه کتاب)
دانلود آموزش سریع زبان پرتقالی به شیوه مشابه پیمزلر همراه با کتاب


دانشجویان مقطع ارشد رشته مکانیک جامدات می بایست پس از انمام دوره تحصیل , جهت انجام پایان نامه مکانیک جامدات اقدام کنند . اولین گام انتخاب موضوع پایان نامه مکانیک جامدات می باشد که با توجه به علایق دانشجو انتخاب می شود . پس از انتخاب موضوع نوبت به آماده سازی پروپوزال مکانیک جامدات می رسد که بسیار حساس بوده و به انتخاب استاد راهنما تائید یا رد میشود . حال دانشجو نیاز به مشاوره پایان نامه مکانیک جامدات دارد تا به بهترین نحو ممکن پروپوزال را به پایان نامه ای با ارزش تبدیل نماید . در طی این مدت دانشجو باید کلیه منابع معتبری که میتوانند وی را جهت رسیدن به هدف یاری نمایند ، تهیه کند ، حال به صورت کتاب و جزوه و مقاله و یا دانلود پایان نامه مکانیک جامدات که قبلاً‌ در این زمینه انجام شده است . در نهایت کاری که آماده خواهد شد یک پایان نامه ارشد مکانیک جامدات بوده که می تواند علاوه بر افزایش بار علمی خود داتشجو ، منبع معتبری برای بسط و گسترش علم مدیریت بازرگانی گردد .