01-14-2020، 12:40 PM
آن دسته از کسانی که پیش از نشستن پشت فرمان خودروی پژو 508 رانندگی با سیتروئن C5 را تجربه کردهاند، احتمالا حس آشنایی بیشتری نسبت به این خودرو خواهند داشت. چرا که این دو خودرو از شاسی مشترکی استفاده میکنند. مدل موجود از خودروی پژو 508 در بازار ایران به یک موتور بنزینی مبتنی بر سیستم انژکتوری پاشش مستقیم سوخت مجهز است. موتوری با مدل THP165 و بهرهمندی از گنجایش 1600 سیسی که به خصلت توربو شارژ مجهز بوده و توان مضاعفی را نسبت به نمونههای مشابه تنفس طبیعی به نمایش میگذارد. حداکثر توان خروجی این موتور به مدد برخورداری از خصلت توربو شارژ رقمی معادل 163 اسب بخار با احتساب 6000 دور در دقیقه است. همچنین حداکثر گشتاور خروجی آن نیز حول و حوش رقم 240 نیوتنمتر با احتساب 1400 دور در دقیقه دور میزند. قدرت و توان یاد شده به کمک یک جعبه دندهی 6 سرعتهی خودکار مدل EAT 6 به چرخهای خودرو منتقل میشود. به این ترتیب خودروی پژو 508 قادر است در مدت زمانی حدود 8.9 ثانیه از حالت سکون و سرعت صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. همچنین حداکثر سرعت قابل دستیابی توسط این خودرو نیز حدود 210 کیلومتر در ساعت است. در مجموع این اعداد و ارقام برای یک خودروی سواری شهری در کلاس متوسط نسبتا مناسب و قابل قبول ارزیابی میشود.