انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: تعویض باتری
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
برای خودرو دو نوع باتری وجود دارد:

۱-باتری‌های که به مراقبت کم (LM= Low Maintenance) نیاز دارند یا غیر سیلد، که به عنوان اسیدی نام برده می‌شوند.

۲-باتری‌های بدون نیاز به مراقبت (FM= Free Maintenance) یا سیلد، که از آن به عنوان باتری اتمی نام برده می‌شود.

باتری‌های اتومبیل به منظور ایجاد جریان استارت اولیه با آمپر بالا معمولا برای ۵ تا ۱۵ ثانیه برای روشن کردن موتور خودرو به صورتی خاصی طراحی شده‌اند. یک باتری با کیفیت خوب در صورت نگهداری ۱٫۵ سال می‌تواند کار کند. هدف اولیه استفاده از باتری استارت زدن، تثبیت انرژی و تهیه نیروی کافی برای جرقه زدن، روشنایی و دیگر مصرف کننده‌های که به مقدار انرژی بیشتر از ظرفیت سیستم شارژ نیازمندند.

سن یک باتری
به ریزش مواد فعال صفحات آن در اثر انبساط و انقباض این صفحات که در طول فرآیند شارژ و دشارژ اتفاق می‌افتد، بستگی دارد. دشارژ عمیق، گرما و لرزش مراحل تخریب آن را تسریع می‌بخشد. هنگامی که باتری به صورت دشارژ برای مدت بیشتر از ۶ ماه انبار شود، سولفات سرب صفحات را سخت و چگالی می‌کند. و توانایی شارژ شدن باتری کاهش می‌یابد.

عواملی که در طول عمر باتری تاثیر دارند شامل بررسی سطح الکترولیت، محکم بودن سر باتری‌ها، تمیز کردن سطوح خرد شده قطب و سر باتری و چک کردن تسمه دینام همه برای نگهداری پیشگیرانه باتری لازم است.

علائم کم آبی بدن، آب بیش از حد و روش متعادل کردن آن برای حداکثر کارایی
چگونه ترک پوستی را درمان و از آن جلوگیری کنیم؟ (درمان خانگی قطعی)
درمان ترس از صحبت در جمع
گیاه زیرفون: مضرات و خواص ثابت شده علمی و نکات مهم که باید بدانید!