انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: طراحی خودرو کیا سورنتو ۲۰۲۱+ عکس
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بر خلاف پیچ و خم‌های ساده موجود در مدل فعلی سورنتو، نمونه جدید با طراحی خاص‌تر و برش‌های جذاب‌تری تزئین شده است.
[تصویر:  article_637176159267130320_thumb_960_542.jpg]

در قسمت جلویی خودرو، محافظ فن و قسمت تهویه هوا از سبک پیچیده‌تری برخوردار است و تا کنار چراغ‌های خودرو امتداد دارد. قسمت پایینی سپر نیز از زاویه بیشتری بهره می‌برد و با قرارگیری چراغ‌های مه شکن تزئین شده است. در کنار بدنه خودروی سورنتو خطوط تیزتری نمایان می‌شود که با برش‌های کنار در بسیار قابل توجه‌تر هستند.

بر روی سقف خودرو ریل‌های ظریفی قرار دارد که کل طول سقف را پوشش می‌دهد. در قسمت پشتی، مدل جدید سورنتو دو چراغ عمودی کشیده بر هر طرف خود قرار داده است. قسمت پایینی سمت عقب خودرو از ظرافت بیشتری، با وجود اگزوز‌های ذوزنقه‌ای، نسبت به مدل‌های پیشین خود بهره می‌برد. همانند بقیه قسمت‌های خودرو، شرکت تلاش کرده تا سبک جدید خود را با ظرافت بیشتری نسبت به مدل‌های پیشین ارائه دهد.
[تصویر:  article_637176159287387630_thumb_960_542.jpg]

شرکت کیا قصد دارد تا مدل ۲۰۲۱ سورنتو را در چند نمونه متفاوت عرضه کند. این مدل‌ها شامل موتور‌های ۲.۵ لیتری چهر سیلندر گازولینی، موتور توربوشارژ ۲.۰ لیتری چهار سیلندر و توربو شارژ ۲.۵ لیتری می‌شوند. همچنین قرار است مدل‌های تمام هیبریدی و پلاگین هیبریدی از این خودرو ساخته شوند. بر طبق گفته برخی خبرگزاری‌ها کیا در نظر دارد مدل جدید سورنتو را در ۱۷ فوریه برای بازار کره معرفی کند. مدل‌های در نظر گرفته شده برای مابقی کشور‌ها مانند آمریکا مدت کمی پس از همان روز عرضه خواهد شد. پیشبینی می‌شود این خودرو در اواخر ۲۰۲۰ و یا اوایل ۲۰۲۱ در بازار آمریکا عرضه شود.