انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: قیمت شیر سرد کن صنعتی | موارد تاثیر گذار روی قیمت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
قیمت شیر سردکن به چه عواملی بستگی دارد؟


[تصویر:  %D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9%20%D8%B4%...%D9%86.jpg]


برای تعیین قیمت همه دستگاه ها رابطه مستقیمی بین قیمت و کیفیت وجود دارد ولی باید توجه داشت که محصول با قیمت بالا همیشه با کیفیت نیست. 

پس به نکات زیر توجه کنید :
  • مهم ترین قطعات شیر سرد کن جنس بدنه ، موتور دستگاه و یونیت برودتی آن می باشد.پس طبیعی است که هرچقدر قطعات به کار رفته در تولید شیر سرد کن ها از دوام بیشتر و کیفیت بالاتری برخوردار باشند قیمت آنها نیز افزایش میابد.
  • با توجه به ساختار شیر خام،نمیتوان برای ساخت بدنه شیر سرد کن از هر آلیاژی استفاده کرد و جنس بدنه شیر سرد کن حتما باید از استیل استنلس باشد زیرا نه زنگ میزند و نه رنگ و طعم شیر را تغییر میدهد اما اگر بدنه شیر سرد کن از هر جنس دیگری باشد روی طعم و رنگ شیر تغییر ایجاد میکند.بدنه های استیل استنلس هم انواع مختلفی دارد که هر کدام دارای خاصیت های منحصر به فردی هستند و این مورد هم روی قیمت شیر سرد کن تاثیر زیادی دارد.
  • علاوه بر این ها انواع مختلفی موتور در شیر سرد کن ها استفاده میشود که ویژگی های خاصی دارند مثلا برند موتور،کیفیت موتور،میزان برق مصرفی موتور و علاوه بر این ها طول عمر موتور نیز بسیار مهم است.همه این موارد روی قیمت شیر سرد کن اثر گذارند.
  • نوع جوشکاری هم در قیمت شیر سرد کن تاثیر میگذارد و برای اینکه جوشکاری دچار پوسیدگی نشود و مسائل بهداشتی در آن رعایت شود از جوش آرگون و co2 در ساخت این دستگاه ها استفاده می شود.
  • علاوه بر این موارد ذکر شده کندانسور استفاده شده در شیر سرد کن هم عملکرد آن را تحت تاثیر قرار میدهد و تمام کارکرد این دستگاه به کندانسور یا یونیت برودتی آن بستگی دارد.بهترین این کندانسور ها آمریکایی و اروپایی هستند و بسیار عالی عمل میکنند و قیمت بالایی هم دارند.
  • داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش هم روی قیمت شیر سرد کن تاثیر دارد. 
منبع https://unique-cold.com/