انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: خرید خودرو در محدوده 500 تا 600 میلیون تومان در ایران
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بازار خودرو در حال حاضر در التهابی شدید به سر می‌برد و طی هفته های جاری نیز این قیمت‌ها نه تنها به سمت پایین تمایلی نداشته، بلکه طبیعت افزایشی به خود گرفته است. مصوبات کمیته خودرو نیز فقط توانسته نقش یک مسکن کوتاه مدت است را برای این تب داغ بازی کند. در عین حال نیز اگر قصد خرید خودرو دارید باید کاملاً هوشیار باشید که خودرویی با قطعات تعویضی به جای خودروی نو نخرید. شاید قطعات اصلی خودرو تعویضی بوده باشند و شما متوجه نشوید و با خرید خودرو، قیمت یک خودروی نو را بپردازد. اما بعد از مدتی متوجه این مسئله شوید که دیگر کار از کار گذشته است و با توجه به این افزایش های سرسام آور خودرو شاید چندین میلیون تومان بیشتر از ارزش واقعی آن خودرو پرداخته باشید.

خودرو لیفان ۸۲۰ مدل ۹۶ اتوماتیک - 575 میلیون تومان

 این خودرو دارای فاکتورها و امکانات خوبی است که به آنها اشاره می‌شود. خودرو لیفان 820 در ابتدای سال ۲۰۱۴ توسط کشور چین رونمایی شد و در سال 13۹۶ نیز کرمان خود را تولید آن را به عهده گرفته و آن را روانه بازار کرد. البته این خودرو به علت دارا بودن برخی فاکتورها توانسته محبوبیت خوبی میان خریداران خود کسب نماید. در بیان مشخصات فنی لیفان ۸۲۰ می‌توان گفت حداکثر توان خروجی این سدان جذاب معادل ۱۵۸ اسب بخار است.
 همچنین از امکانات رفاهی نسبتاً خوبی هم برخوردار است از جمله آنها صندلی الکترونیکی راننده با امکان تنظیم شش جهته و گرمکن، امکان روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو و تنظیم ارتفاع نور، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، بلوتوث، ۶ عدد اسپیکر، سیستم موقعیت یابی و صفحه نمایش ۸ اینچی نمونه کوتاهی از امکانات این خودرو می‌باشد.


خودرو سراتو سایپا مدل ۹۴ اتوماتیک ۲۰۰۰ - 565 میلیون تومان

بخشی از بهره‌مندی‌های این خودرو مونتاژ شرکت خودروی سایپا شامل سنسور پارک عقب، سانروف برقی، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، تودوزی چرمی و صفحه نمایش لمسی، سیستم صوتی مدرن و و مواردی دیگر می‌باشد. البته این موارد تمام امکاناتی نیستند که سراتو در نسخه اصلی خود پیاده کرده است. زیرا آپشن‌های بیشتر و بهتر روی نسخه اصلی خودرو سراتو که توسط اطلس خودرو به بازار ایران معرفی شده وجود داشت. اما شرکت خودروی سایپا تنها برای کاهش هزینه‌های تولید خود به بخش اندکی از این امکانات اکتفا نموده است.
از جمله این نواقص نیز محدود کردن ایمنی خودرو برای سرنشینان آن است به طوری که فقط دو عدد ایربگ را برای سرنشینان جلو تعبیه شده است. ولی در نسخه اصلی آن ۶ عدد ایربگ برای سرنشینان جلو و عقب خودرو در نظر گرفته شده بود. از دیگر معایب این خودرو می‌توان به تجربه ناخوشایند سفرهای طولانی با آن اشاره نمود. زیرا سرنشینان به وضوح تکان‌ها و دست‌اندازهای جاده را لمس خواهند کرد. البته طراحی شاسی اتومبیل نیز طوری است که راننده در سفر خسته می‌شود . احساس لذت‌بخشی نخواهد داشت.

مطالعه ادامه مقاله:
http://www.598.ir/fa/news