انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: انتخاب پرایمر مناسب
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
برای داشتن بهترین انتخاب باید موارد استفاده از انواع پرایمر اصلی برای خود را اولویت بندی کنید. چنانچه به دنبال کاهش قرمزی یا افزایش درخشندگی هستید، پرایمر اصلاح کننده رنگ (color-correcting) را بخرید. اگر می خواهید خطوط ریز را محو کنید، پرایمرهای با خاصیت صاف کنندگی (smoothing effect) را امتحان کنید. به طور کلی پرایمرها در ۶ دسته متفاوت تولید می شوند.

۱– پرایمر براق: شاید برای تان سوال باشد که کاربرد پرایمر براق چیست. برای آرایش های شب و موقعیت های خاص استفاده از پرایمر های دارای ذرات براق پیشنهاد می شود. یکی از بهترین انواع پرایمر گلدن رز مدل Tinted Luminous است.

۲- پرایمر صورت مات کننده: پرایمرهای مات کننده برای افراد با پوست چرب و رفع براقیت و چربی این نوع پوست استفاده می شوند. محصولی که چربی پوست را کاهش داده و جای لک را کمرنگ می کند. پرایمری را انتخاب کنید که کاملا فاقد چربی باشد.

۳– پرایمرهای رنگی: باید بدانیم کاربرد پرایمر های رنگی صورت چیست . برخلاف مدل های بدون رنگ، پرایمرهای رنگی خنثی کننده رنگ ها و لکه های قرمز، خاكستري يا زرد پوست هستند.
پرایمر سبز برای کاهش قرمزی پوست (چه افرادی که دچار سوختگی شدند یا چه افرادی که به طور طبیعی پوستشان قرمز است)
پرایمر بنفش برای رفع و خنثی کردن زردی پوست
پرایمر صورتی برای سالم و روشن ساختن پوست (رنگی مشابه انواع رژگونه ملایم)
پرایمر زرد برای پوشاندن رگ های آبی پوست
پرایمر هلویی برای پوشش دایره های تیره تر و لک های پوستی (هایپرپیمگنتیشن)
نکات زیبایی مردان را نیز مطالعه بفرمایید.

۴- پرایمر های آبرسان: پرایمر آبرسان صورت چیست ؟ پرایمر های آبرسان، شاداب کننده پوست های خشک و افزایش دهنده دوام آرایش هستند. افرادی که پس از حمام به لوسیون احتیاج دارند، باید از پرایمرهای آبرسان و مغذی استفاده کنند.

۵- پرایمرهای کوچک کننده منافذ باز: یکی از مهم ترین موارد استفاده از پرایمر کوچک کردن منافذ باز است. پوست های پرتقالی به کمک پرایمر کاملا صاف و یکنواخت می شوند.

۶- پرایمرهای با پوشانندگی زیاد: برای آرایش در مهمانی، افراد دارای تعرق زیاد یا دوام بیش از ۱۰ ساعت پرایمر برای آرایش استفاده از با پوشانندگی بالا را پیشنهاد می کنیم.

۷- پرایمر های ضد آفتاب: پرایمر ضد آفتاب چیست ؟ برخی از کرم های پرایمر حاوی ضدآفتاب بوده و برای حفاظت از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب (به ویژه در فصل تابستان) انتخاب فوق العاده ای هستند.

۸- پرایمرهای مخصوص پوست حساس: پوست گروهی از افراد بسیار حساس است و در مقابل استفاده از لوازم آرایشی واکنش هایی چون جوش و قرمزی نشان می دهد. به این دسته استفاده از محصولات پوست حساس و فاقد چربی، رایحه، پارابن و غیره را پیشنهاد می کنیم. هر چه میزان مواد افزودنی وسایل آرایشی کمتر باشد شانس تجربه واکنش های بد نیز کمتر است.