انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: سیستم انژکتور چگونه کار می کند؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ابتدا اجازه بدهید انژکتور را تعریف کنیم. (Injector) که نام دیگر آن افشانک است، قطعه ای است که از طریق آن، سوخت و اکسیژن، با فشار به درون سیلندر وارد می شود. انژکتور در زمره شیرهای سلونوئیدی است؛ شیرهای سلونوئیدی، شیرهای الکترومکانیکی هستند که از طریق انرژی الکتریکی که از لوله (سیم لوله هم نامیده می شود) عبور می کند، کنترل می شوند. این قطعه، اولین بار توسط رابرت بوش در کمپانی بزرگ بوش آلمان اختراع شد.

علت استفاده روزافزون از این سیستم به جای کاربراتور در خودروها، کاهش آلودگی مصرف است؛ همچنین نکاتی در مورد سیستم افشانک وجود دارد که آن را بر نمونه کاربراتوری برتری می دهد؛ اول آنکه دچار خفگی نمی شود و بیرون ریختن ذرات ریز سوخت، منجر به افزایش عملکرد در فرآیند سوخت رسانی می شود. این سیستم، مشکل روشن نشدن صبحگاهی خودرو را مانند سیستم کاربراتوری ندارد؛ همچنین تنظیم این سیستم به خاطر وجود انژکتورهای مختلف در هر سیلندر از طریق رایانه راحت تر است.
http://lavazememashin.limoblog.ir/