انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: انواع دزدگیر منازل
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[font="Droid Arabic Naskh", "Lucida Grande", Tahoma, "Trebuchet MS", Verdana, Arial, sans-serif]دزدگیر اماکن(دزدگیر منزل و...) یا سیستم اعلام سرقت هوشمند منازل به عنوان یکی از فاکتور های مهم سیستم امنیت ساختمان مسکونی و تجاری، فروشگاه ها، مراکز اداری،سازمان ها و.... جهت جلوگیری از سرقت اماکن یا اعلام سرقت های مسلحانه و حفاظت از ساکنین استفاده می شود

دزدگیر کلاسیک اماکن یا دزدگیر منزل وسيله ای است که به هنگام گذر شی یا فردی از حريم محافظت شده با اعلام صدای آژیر و یا تماس تلفنی اين عمل غيرقانونی را به فرد اعلام مي کند.دزدگيرهای منزل موجود در بازار هر چند از لحاظ ظاهری در انواع و اشکال مختلفی ارائه شده اند، ولی همگی آنها دارای يک ساختار مشترک می باشند.

مشخصات دزدگیر اماکن و منزل
اکثر دزدگیرهای منزل یا دزدگیر اماکن دارای يک خط تحريک بسته ، که محل وصل حسگرهای بسته مي باشد،ودارای کنترل از راه دور(ريموت کنترل ) جهت روشن و خاموش کردن دستگاه هستند.

همچنين مدارهای دزدگیر منزل شامل مدار فرستنده-گيرنده ، مدار شارژ باتری اضطراری و مدار آژير ميباشد و در نهايت دزدگيرهای منزل یا دزدگیر اماکن ممکن است مجهز به تلفن کننده خودکار در هنگام تحريک نيز باشند.

انواع دزدگیر اماکن و منزل
انتخاب دزدگیر اماکن با توجه به موقعیت مکان، زمان،برآورد هزینه و نوع کاربرد و اطلاع رسانی متفاوت است و هر دزدگیر کلاسیک اماکن با توجه به سنسوری که در آن قرار داده شده به یک عامل خاص واکنش نشان می دهد. سنسور درب و پنجره، سنسور های شکستن شیشه، سنسور لرزشی، سنسور چشمی،سنسور حرکتی، سنسور تشخیص وزن، مگنت ها، سنسور های آهنربایی و .... معروفترین دزدگیر های اماکن و منزل می باشد که هر کدام با توجه به نیاز افراد نصب و اجرا می شود.سیستم اعلام سرقت منزل و اماکن را از لحاظ نصب سیستم اعلام سرقت به دو دسته بی سیم و با سیم تفکیک می کنند.[/font]