انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: روش های زیبا سازی طرح لبخند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
لبخند یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهانده صورت است که خود ترکیبی از همکاری مجموعه لب، لثه و دندان است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با روش های زیباسازی طرح لبخند آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی را راجع به آن در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.
طرح لبخند چیست؟
طرح لبخند به مجموعه رنگ ها و شکل های تشکیل شده توسط لب، فک، دهان و لثه های شما، وقتی که لبخند می‌زنید می‌گویند. در واقع هر آنچه که از این مجوعه، هنگام لبخند زدن شما دیده می‌شود، طرح لبخند نام دارد
روش های اصلاح طرح لبخند
هنگامی که رو به روی آینه قرار می‌گیرید و با لبخند زدن، مشکلاتی را حس می‌کنید و با آن رو به رو می‌شوید، شما به اصلاح طرح لبخند نیاز دارید. برای مثال اگر هنگام لبخند زدن، حس می‌کنید که دندان های شما کج هستند و انحراف دارند باید با استفاده از روش های مخصوص مثل ارتودنسی دندان، این کج بودن را از بین ببرید
راجع به پیوند استخوان دندان نیز بیشتر بدانید.
جایگزینی دندان از دست رفته و ارتودنسی
همانطور که گفتیم دندان یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده یک طرح لبخند زیبا است. نبودن حتی یک دندان نیز می‌تواند تاثیرات بسیار بدی بر روی طرح لبخند شما بگذارد. نبود دندان های جلوی دهان می‌تواند بدترین تاثیرات را بر روی طرح لبخند شما بگذارد که باید در این حالت، حتما از یکی از روش های جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده کنید.
 امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های متعددی برای جایگزینی دندان هایی که به هر طریقی از دست رفته اند وجود دارد که در ادامه به برسی آنها نیز می‌پردازیم.
ایمپلنت: ایمپلنت های دندانی بسیار طبیعی بوده و می‌توانند به راحتی جای دندان طبیعی را پر کرده و نقش آن را به خوبی ایفا کنند. علاوه بر این ایمپلنت ها از طول عمر نسبتا طولانی برخوردارند و شما فقط ممکن مجبور به تعویض پروتز آن شوید.
همچنین راجع به ایمپلنت فوری بیشتر بدانید.
بریج: بریج یا پل دندانی نیز روشی ارزان تر برای جایگزینی دندان از دست رفته نسبت به ایمپلنت است.
دندان مصنوعی: دندان مصنوعی از قدیمی ترین روش های جایگزین دندان های از دست رفته است که ما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. گاهی اوقات ممکن است که فرد تمامی دندان های خود را از دست داده باشد که در این حالت ما توصیه می‌کنیم که راجع به دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت با پزشک خود مشورت کند.
ارتودنسی یکی از امن ترین و قابل اطمینان ترین روش ها برای درمان ناهنجاری های فک و صورت و نامنظمی دندان ها است. نامنظم و ناهنجار بودن دندان ها و فک می‌تواند تاثیر بسیار مخربی را بر روی دندان ها بگذارد. ارتودنسی دندان با توجه به شدت بیماری و سنجیدن شرایط بیمار، انواع بسیاری دارد که هر کدام در جایگاه خود کاربرد های متفاوتی دارند.
حرف آخر
تحقیق کردن و کسب اطلاعات راجع به هر موضوعی باعث می‌شود تا شما بتوانید به راحتی و با اطمینان نسبت به تصمیم خود هر کاری را انجام دهید و جلوی بروز هرگونه پشیمانی را بگیرید. امروز در این مقاله می‌حواهیم به شمال وبسایت خوب تهران دنتال ایمپلنت را معرفی کنیم که شما با مطالعه مقالات این سایت می‌توانید به راحتی برای سلامت خودتان تصمیم بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.