انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: معرفی و شناخت بلبرینگ خود تنظیم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[font="Droid Arabic Naskh", "Lucida Grande", Tahoma, "Trebuchet MS", Verdana, Arial, sans-serif]بلبرینگ خود تنظیم [/font][font="Droid Arabic Naskh", "Lucida Grande", Tahoma, "Trebuchet MS", Verdana, Arial, sans-serif]به لحاظ اجزای تشکیل دهنده آن،همچنین نوع کاربری آن در سه طرح و مدل گوناگون و نوع کارکرد در سه مدل متفاوت ، تحت عنوان بلبرینگ های خود تنظیم ساده یا بدون کاسه نمد،بلبرینگ های خود تنظیم تولید شده با کاسه نمد و بلبرینگ های خود تنظیم تولید شده با بوش بلند بلبرینگ های خود تنظیم ساده از جمله بلبرینگ هایی هستند که بدون کاسه نمد ساخته و تولید میگردند . در اصل کاسه نمد ها نوعی درزگیر برای پوشاندن و محافظت قسمت های از بلبرینگ بوده تا از نشت کردن سیالاتی مانند گریس ها و روان کننده ها ممانعت بعمل آورند.[/font]
[font="Droid Arabic Naskh", "Lucida Grande", Tahoma, "Trebuchet MS", Verdana, Arial, sans-serif]بلبرینگ های خود تنظیم کاسه نمد دار را میتوان یکی از بهترین و گران قیمت ترین انواع [/font][font="Droid Arabic Naskh", "Lucida Grande", Tahoma, "Trebuchet MS", Verdana, Arial, sans-serif]بلبرینگ خود تنظیم[/font][font="Droid Arabic Naskh", "Lucida Grande", Tahoma, "Trebuchet MS", Verdana, Arial, sans-serif] محسوب نمود.[/font]
[font="Droid Arabic Naskh", "Lucida Grande", Tahoma, "Trebuchet MS", Verdana, Arial, sans-serif]اغلب کاسه نمدهایی که برای آب بندی بلبرینگ ها استفاده می شوند از جنس تفلون ساخته میشوند تا از بوجود آمدن هر گونه اشکالات احتمالی ممانعت بعمل آورند. شایان ذکر اینکه بلبرینگ های خود تنظیم کاسه نمد دار اغلب نیاز کمتری به روان کاری داشته و این موضوع سبب شده تا جز بلبرینگ های بسیار محبوب لحاظ گردند .[/font]
[font="Droid Arabic Naskh", "Lucida Grande", Tahoma, "Trebuchet MS", Verdana, Arial, sans-serif]سایر محصولات تهران فرگام[/font]
[font="Droid Arabic Naskh", "Lucida Grande", Tahoma, "Trebuchet MS", Verdana, Arial, sans-serif]یاتاقان[/font][font="Droid Arabic Naskh", "Lucida Grande", Tahoma, "Trebuchet MS", Verdana, Arial, sans-serif] - [/font][font="Droid Arabic Naskh", "Lucida Grande", Tahoma, "Trebuchet MS", Verdana, Arial, sans-serif]خرید بلبرینگ[/font][font="Droid Arabic Naskh", "Lucida Grande", Tahoma, "Trebuchet MS", Verdana, Arial, sans-serif] - [/font][font="Droid Arabic Naskh", "Lucida Grande", Tahoma, "Trebuchet MS", Verdana, Arial, sans-serif]زنجیرصنعتی[/font][font="Droid Arabic Naskh", "Lucida Grande", Tahoma, "Trebuchet MS", Verdana, Arial, sans-serif] - [/font][font="Droid Arabic Naskh", "Lucida Grande", Tahoma, "Trebuchet MS", Verdana, Arial, sans-serif]مهره بال اسکرو[/font]
دانستنی های رولبرینگها[color=var(--JKqx2)]، [/color][color=var(--JKqx2)]رولبرینگ استوانه ای چیست؟ [/color]رولبرینگ‌های استوانه‌ای از جمله انواع رولبرینگ‌ها هستند که برای تحمل بارهای سنگین و سرعت‌های بالا در ماشین‌آلات، وسایل نقلیه، ابزارهای صنعتی و بسیاری دیگر از برنامه‌ های صنعتی استفاده می‌شوند. این نوع از بلبرینگ‌ها دارای طراحی مخروطی هستند که برای جبران بار های محوری و رادیال استفاده می‌ شوند. 
[تصویر:  %D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%...%DB%8C.jpg]
قیمت رولبرینگ استوانه ای معمولاً به ویژگی‌های فنی مانند اندازه، نوع جدارها و برند بستگی دارد. انتخاب و خرید رولبرینگ استوانه‌ای مناسب بسیار مهم است زیرا تأثیر زیادی بر کیفیت و عمر مفید دستگاه‌ها دارد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا درباره  قیمت رولبرینگ استوانه ای و نکات مهمی که لازم است قبل از خرید به آن توجه کنید، بپردازیم.

نکات مهم قبل از خرید رولبرینگ استوانه ای

زمان خرید رولبرینگ استوانه ای بررسی چندین معیار ضروری است. برای انتخاب مناسب‌ترین بلبرینگ باید به ابعاد، سرعت عملیاتی و مشخصات بار و لید توجه کرد. همچنین ویژگی‌های نصب خاص و انتخاب مواد نیز  اهمیت زیادی دارند. استانداردهای DIN 635-1 ابعاد و نمادهای مربوط به بلبرینگ‌های تک-ردیف استوانه‌ای را مشخص می‌کنند، در حالی که استانداردهای DIN 635-2 به بلبرینگ‌های دو ردیفی می‌ پردازند.

ابعاد
در انتخاب رولبرینگ برای یک کاربرد خاص باید سه ابعاد زیر را در نظر گرفت:
1. قطر داخلی: رولبرینگ شعاعی دارای یک سیستم شماره‌گذاری استاندارد برای سوراخ‌ های قطر متری هستند.
2. قطر بیرونی: قطر بیرونی عرض کلی حلقه بیرونی است. اما واحدهای واقعه شده شامل محفظه می‌شوند در حالی که واحد های فلنجدار پنجره را محو می‌کنند.
3. عرض کلی: عرض کلی رولبرینگ یا مجموعه رولبرینگ شامل یقه قفل‌ کننده است،

مشخصات عملیاتی
پشتیبانی بار محوری در یک جهت (تک ردیف) یا دو جهت (دو ردیف) و پارامترهای باردهی باید مد نظر قرار بگیرد. همچنین انتخاب رولبرینگ صحیح شامل موارد زیر می باشد:
- سرعت تصویب‌شده
- بار محوری استاتیک یا فشار
- بار شعاعی استاتیک
- بار محوری دینامیک یا فشار
- بار شعاعی دینامیک
[تصویر:  IMG_1265-300x300.jpg]
 ویژگی‌های خاص
رولبرینگ ها ممکن است به دلیل نصب یا موقعیت‌یابی فلنجدار شده باشند، که در این صورت قطر بیرونی آن‌ها بار بیشتری دارد و اجازه می‌دهد که بلبرینگ در برابر عدم هم‌خطیت تحمل بالاتری داشته باش اما در این زمان به فضای شعاعی بیشتری نیاز خواهد داشت.
مواد
برخی کاربردها نیازمند استفاده از فولاد بالایی با کیفیت بالای رولبرینگ کربنی سخت شده می‌باشند که مقاوم‌تر از بلبرینگ‌های آلیاژی یا فولاد کربن پایین است. همچنین، پردازش مواد می‌تواند کربن و آلیاژ‌ها را به گرید‌های پایین کربن فولاد اضافه کند و باعث تولید یک لایه مقاوم در برابر خستگی و یک هسته سخت و قابل انعطاف می‌شود. این امر موجب بهبود مقاومت به خستگی خمشی برای تحمل بارهای شوک سنگین می‌شود. برای مشاهده لیست قیمت بلبرینگ استوانه ای می توانید به سایت فروشگاهی باهر360 مراجعه و با اطمینان کامل خرید خود را انجام دهید. در صورتی که نیاز به مشاوره دارید میتوانید از طریق شماره 02191096009 با این مجموعه در تماس باشید.
انواع رولبرینگ استوانه ای
رولبرینگ استوانه‌ای یک نوع خاص از رولبرینگ ها هستند که برای کاهش اصطکاک بین قطعات بلبرینگ از غلتک‌های استوانه‌ای استفاده می‌کند. غلتک‌ها به صورت دایره‌ای چیده شده‌اند و قسمت بیرونی که غلتک‌ها را در خود جای می‌دهد، معمولاً از فولاد ساخته شده است. آلیاژ داخلی معمولاً از برنج یا برنز ساخته می‌شود.

رولبرینگ‌های استوانه‌ای عموماً در کاربردهایی که نیاز به بارهای شعاعی بالایی دارند، مانند سیستم‌های نوارنقاله، پمپ‌ها و کمپرسورها استفاده می‌شود. همچنین در کاربردهایی که نیاز به بارهای محوری بالایی دارند، مانند ماشین ابزار و ماشین‌های چاپ استفاده می‌ شود. رولبرینگ های یک ردیفی کروی و بلبرینگ های دو ردیفی کروی از نوع رولبرینگ های استوانه ای هستند که به طور معمول در دستگاه‌های سنگین و کاربردهای صنعتی استفاده می‌ شوند.

رولبرینگ‌های استوانه‌ای تک ردیف
رولبرینگ استوانه‌ای یک ردیفی از یک مجموعه تخته و غلتک‌های استوانه‌ای تشکیل شده‌اند، که قابلیت جدا شدن دارند و این امکان را فراهم می‌کنند که به راحتی مونتاژ و دمونتاژ شوند و بارهای شعاعی بالا را تحمل کنند. این نوع بلبرینگ‌ها به طور معمول در صنایع مختلفی همچون خودروسازی و تولیدات مورد استفاده قرار می‌ گیرند.
 این نوع رولبرینگ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حلقه‌های داخلی آنها بدون لبه به وجود می‌آیند. این طراحی به منظور جداسازی و نصب آسان آنها پرداخته شده است. این رولبرینگ ها در شرایط سرعت بالا،  قادر به تحمل بارهای سنگین هستند. در واقع، این نوع رولبرینگ‌ها دارای دو نمونه است:
 اولین نوع که با علامت NU مشخص می‌شود، دارای حلقه پایینی بدون لبه بوده و از قابلیت جدا شدن برخوردار است. نوع دوم که با علامت N آغاز می‌شود، حاوی حلقه بالایی بدون لبه است.

رولبرینگ‌های استوانه‌ای دو ردیف
رولبرینگ استوانه‌ای همانطور که از نامش پیداست، دو ردیف از رولر‌های کروی متقارن دارند. آنها توانایی تحمل بارهای شعاعی سنگین‌تری را نسبت به رولبرینگ های یک ردیفی دارند و برای شرایطی که نیاز به تحمل شعاعی بالایی است، مناسب هستند. رولبرینگ های استوانه‌ای دو ردیفی معمولاً در ماشین‌آلات سنگین و تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار می‌ گیرند.
مانند رولبرینگ استوانه‌ای یک ردیفی، طراحی بدون قفسه دارای حداکثر تعداد غلتک است و برای بارهای شعاعی بسیار مناسب است؛ اما نمی‌تواند در سرعت‌ های بالا همانند رولبرینگ‌ های استوانه‌ای با قفسه کار کند.


در طرح NNCL، رولبرینگ استوانه‌ای دو ردیفی، سه لبه در رینگ داخلی و رینگ خارجی بدون لبه دارد. اجزای این بیرینگ به کمک یک رینگ نگه‌دارنده به هم پیوسته نگه‌داشته می‌شوند. این نوع رولبرینگ برای موقعیت‌هایی که بیرینگ لازم است شناور باشد مناسب است، زیرا جابه‌جایی محوری شفت نسبت به محل قرار گیری در هر دو جهت امکان‌پذیر است.

طرح NNCF، رولبرینگ استوانه‌ای دو ردیفی با سه لبه در رینگ داخلی و یک لبه در رینگ خارجی است که به کمک رینگ نگه‌دارنده اجزای بیرینگ به هم پیوسته نگه‌ داشته می‌شوند. این نوع رولبرینگ می‌تواند شفت را در یک جهت ثابت نگه‌ دارد.

در طرح NNC، رینگ داخلی این نوع رولبرینگ استوانه‌ای دو ردیفی مشابه طرح‌های NNCL و NNCF است و رینگ خارجی دو تکه است. هر دو جزء رینگ خارجی مشابه هستند و هر یک دارای یک لبه است. این نوع بیرینگ می‌تواند شفت را در دو جهت محوری ثابت نگه‌دارد، با این تفاوت که به دلیل دو تکه بودن رینگ خارجی، نباید تحت بار محوری قرار بگیرد.

طرح NNF، رولبرینگ استوانه‌ای دو ردیفی با طراحی NNF با کاسه نمد در دو طرف رولبرینگ به همراه گریس تولید می‌شود. رینگ داخلی آن دارای دو تکه بوده و دارای سه لبه است که توسط رینگ نگه‌دارنده به هم پیوسته هستند، رینگ خارجی دارای یک لبه مرکزی است. این نوع رولبرینگ می‌تواند شفت را در دو جهت محوری ثابت نگه‌ دارد.

بطور کلی، هر دو نوع بلبرینگ برای تحمل بارهای شعاعی سنگین و بارهای محوری متوسط در هر دو جهت در حالی که در سرعت‌ های متوسط تا بالا عمل می‌کنند طراحی شده‌اند. آنها معمولاً در کاربردهایی مانند معدن، تجهیزات ساخت و ساز و ماشین‌آلات صنعتی یافت می‌ شوند. قیمت رولبرینگ‌ های استوانه‌ای معمولاً بستگی به ابعاد، بار محوری و شعاعی، کیفیت ساخت و برند دارد.

بنابراین، در صورت نیاز به رولبرینگ استوانه‌ای، توصیه می‌ شود از فروشگاه‌ های قابل اعتماد و با تجربه مثل باهر360 خرید خود را انجام دهید. فروشگاه باهر360 توانایی ارائه محصولات با کیفیت و مشاوره فنی را دارد. می‌توانید با شماره تلفن 02191096009 با این فروشگاه تماس بگیرید و از خدمات و محصولات آن استفاده کنید.