انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: انواع مختلف چرخ ها و دیسک
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  sheet-metal-cutting-tools.jpg]
دیسک های برش کاربید سیلیکون
این دیسک ها برای شکل گیری فلزات ساخته شده اند. آنها همچنین امکان حذف کارآمد مواد و جلوگیری از آسیب سطح را فراهم می کنند. انتظار می رود با استفاده از دیسک های سنگ زنی، نیاز به پردازش بعدی به حداقل برسد و باعث می شود در زمان آماده سازی صرفه جویی شود.
دیسک های سنگ زنی برشی
این دیسک ها برای برش اشیا سخت و موادی مانند میله، پیچ، میلگرد و لوله فلزی ساخته شده اند.
پد ها و دیسک های سمباده
پد های سنباده باعث حذف کارآمد رنگ قدیمی در روند آماده سازی سطح می شوند. آنها همچنین برای سمباده زنی درشت و ریز مناسب هستند.
چرخ ها و دیسک های سنگ زنی
چرخ سنگ زنی یک چرخ قابل انعطاف است که از یک ترکیب ساینده ساخته شده است. این امکان را برای انواع عملکرد های سنگ زنی و سایش فراهم می کند. چرخ های دستگاه فرز و سایر اشکال ساینده های پیوند خورده دو ویژگی اساسی دارند-دانه های ساینده که امکان برش کارآمد را فراهم می کنند و پیوندی که دانه ها را در طول فرایند برش ترکیب و پشتیبانی می کند.
دیسک های سنگ زنی برای کاربرد های فلزی و سنگی در طیف وسیعی از اندازه های دستگاه مناسب هستند. استفاده اصلی از چنین دیسک هایی در حذف مواد است. با این حال، می توان از آنها برای پایان کاری و آماده سازی سطوح سنگی و فلزی نیز استفاده کرد.
چرخ برس سیمی
این چرخ ها امکان حذف موثر رنگ و زنگ زدگی را فراهم می کنند. آنها همچنین می توانند برآمدگی ها را از روی سطوح فلزی ناهموار بردارند.
چرخ ها و دیسک های برش الماسی
این چرخ ها و دیسک ها مخصوصاً برای برش بتن، کاشی، سنگ تراشی و گرانیت مناسب هستند. با این حال، مهم است که انتخاب مناسب و استفاده از تیغه برش مطابق با روش انجام شود. تیغه های الماس مناسب برای برش کاذب و مرطوب وجود دارد.
چرخ های سنگ زنی اکسید آلومینیوم
این چرخ های مبتنی بر اکسید برای طیف گسترده ای از برنامه ها از جمله نجاری، برش مواد خرد مانند برش تخته ها مناسب هستند.
دیسک ها و چرخ های زبانه دار
دیسک فلپ عملکردی مشابه برس سیمی دارد، اما در عین حال دارای زبانه است و نه سیم. این امکان ترکیب موثر مهره های جوش با بقیه فلز را فراهم می کند.
منبع: فارکو