انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: ارز دیجیتال چیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اگه بخوایم به یک زبان ساده ارز دیجیتال چیست رو براتون توضیح بدیم بدین شکل خواهد بود که شما در بانک ها یک حساب بانکی دارین که پولتون در اونجا نگهداری میشه در حوزه ارزهای دیجیتال بجای حساب بانکی کیف پول اختصاصی دارین و بر روی موبایل یا کامپیوتر اونو نصب میکنین که برای هر رمز ارزی یک آدرس مخصوص داره در این کیف پول ها  می تونین مدیریت سرمایه کنین و یا ارز ها تون رو نگهداری کنین.

در دنیای سنتی و در بانک ها شما برای انتقال پول یک حساب بانکی دارین و برای انتقال پول به حساب بانکی تون از این شماره حساب استفاده میکنین یا اگه کسی بخواد براتون پولی بفرسته شماره حساب یا شماره کارت تون رو بهش میدین و براتون پول رو میفرسته. در حوزه ارزهای دیجیتال هر رمز ارزی یک آدرس مخصوص داشته و برای انتقال ارزهای دیجیتال ازش استفاده میکنین که آدرس کیف پول شما در حوزه رمز ارزها معادل شماره کارت یا شماره حساب شماست.

در سیستم سنتی تراکنش ها و نقل و انتقالات شما تو بانک انجام میشن و توسط بانک مرکزی کنترل و تایید میشن. در حوزه ارزهای دیجیتال همین کار در شبکه بلاکچین انجام میشه که معادل سیستم بانکی سنتی بوده. این تراکنش ها توسط هزاران دستگاه ماینر در سراسر دنیا صورت میگیره.