انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: خاموش شدن ناگهانی کولر گازی سامسونگ؛ مشکلی اساسی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خاموش شدن ناگهانی کولر گازی سامسونگ؛ مشکلی اساسی
کولر گازی‌های سامسونگ را می‌توان در لیست باکیفیت‌ترین کولر گازی‌های بازار قرار داد. شاید در ابتدا با خود تصور کنید که کولر گازی‌های برند سامسونگ هیچوقت خراب نمی‌شوند و به دلیل کیفیت بالا، به صورت مادام‌العمر برای شما کار خواهند کرد. این در حالی است که در مواردی ممکن است این کولر گازی‌ها نیز خراب شوند. یکی از خرابی‌های رایج، خاموش شدن ناگهانی کولر گازی سامسونگ است که بسیاری از دارندگان این کولرها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از اصلی‌ترین دلایل، نوسان جریان برق است. از این رو، در این مطلب از مرکز خدمات تعمیرات سامسونگ دیبا پشتیبان قصد داریم تا به‌طور کامل این مشکل و راهکارهای رفع آن را برای شما بررسی کنیم.

آشنایی با مکانیزم کولر گازی جهت درک مشکل خاموش شدن ناگهانی آن
یونیت خارجی کولر گازی یا همان سیستم اسپلیت حاوی گاز مبرد است. مبرد گازی است که با فشار وارد کمپرسور می‌شود. کانال‌ها و لوله‌های زیادی در یونیت تهویه مطبوع کانالی وجود دارند که گاز از آن‌ها عبور می‌کند. همین گاز در ادامه به شکل مایع متراکم می‌شود. سپس این مایع از درز انبساط عبور کرده و به حالت گازی تبدیل می‌شود. در این فرایند مقدار زیادی گرما آزاد می‌شود.
گاز مبرد برای خنک کردن هوا در دمای بسیار پایین استفاده می‌شود و از این رو به آن مبرد گفته می‌شود. در واقع، این یک فرایند چرخه‌ای است که با برگشت گاز به کمپرسور ادامه پیدا می‌کند. هوای اتاق شما نیز از طریق حفره حاوی کویل‌های اواپراتور عبور می‌کند. این کویل‌ها حاوی گاز در دمای بسیار پایین هستند و در نتیجه هوا را خنک می‌کنند.
ترموستات موجود در داخل یونیت‌های تهویه مطبوع دما را کنترل می‌کند و هوا همچنان در ناحیه اواپراتور باقی می‌ماند تا دمای مورد نظر به دست آید. سپس هوای خنک به داخل اتاق دمیده می‌شود. از این رو، سیستم تهویه مطبوع سیستم اسپلیت شما هوای گرم را به داخل خود می‌کشد و دمای آن را قبل از بازگرداندن آن به اتاق کاهش می‌دهد. رطوبت داخل اتاق در این فرایند متراکم می‌شود و سپس از طریق یک لوله تخلیه موجود در یونیت بیرونی حذف می‌شود. اگر خنک کننده تهویه مطبوع شما نتواند به درستی این کار را انجام دهد، به این معنی است که مشکلی در قطعه کندانسور به وجود آمده است. یکی دیگر از نشانه‌های خرابی کندانسور این است که به طور ناگهانی کولر گازی شما خاموش می‌شود.

مطلبی که مطالعه فرمودید ، بخشی از مقالات آموزشی مجموعه دیبا پشتیبان ایرانیان بوده است . در صورت تمایل می توانید وارد لینک زیر شوید و این مقاله را به طور کامل مطالعه بفرمایید : 

https://www.samsungposhtiban.com/air-con.../shutdown/

علاوه بر این اگر در خصوص تعمیرات کولر گازی اسپلیت سامسونگ نیاز به دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان دارید و یا اگر تمایل دارید تا دستگاه شما توسط تعمیرکار کولر گازی سامسونگ بررسی یا تعمیر شود ، می توانید با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی دیبا پشتیبان ایرانیان تماس حاصل بفرمایید و از خدمات این مرکز بهره مند شوید .