انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: ساخت اسباب بازی با پرینتر سه بعذی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در این مقاله جالب می خواهیم به بررسی ساخت اسباب بازی های کودکان با استفاده از پرینتر سه بعدی بپردازیم. اسباب بازی های پرینت سه بعدی یکی از راه های تفریح، افزایش سفارشی سازی و البته کاهش هزینه ها هستند. از ساخت هیولا و پهپاد گرفته تا انواع عروسک.
به طور کلی هر آنچه در ذهن کودکان است را ایجاد کنید. پرینت سه بعدی امکانات جدید زیادی را برای بزرگسالان به ارمغان آورده است، اما دنیای کودکان چطور؟

ساخت اسباب بازی با پرینتر های سه بعدی
تصور کنید که ایجاد هر چیزی برای کشیدن روی کاغذ چقدر لذت بخش خواهد بود. به جای خرید اسباب بازی های بزرگ گران قیمت، چیزی که توسط فرزندتان طراحی شده است بسازید.

یک چاپگر سه بعدی می تواند اسباب بازی های خود را با هزینه کمتر و با دقت بیشتر چاپ کند. خلاقیت بخش مهمی از رشد است و اسباب‌بازی‌های پرینت سه بعدی باید به کودکان اجازه دهند خلاقیت خود را بروز دهند. در اینجا 15 ایده برای ساخت اسباب بازی با چاپگر سه بعدی آورده شده است.

مخاطبین و بازارهای هدف اسباب بازی های 3d
با تعیین مخاطبان و بازار هدف خود، می توانید رویکرد مناسب را تعیین کنید.
ایده ساخت اسباب بازی نه تنها برای کودکان جالب و هیجان انگیز است، بلکه به دلیل تازگی برای بزرگسالان نیز جذاب است. کودکان می توانند با انتخاب الگوریتم های موجود اسباب بازی های خود را بسازند. البته می توانید خودتان با ایجاد محیطی برای کودکان این فعالیت را گسترش دهید و یا آن را با فعالیت های موجود ترکیب کنید. مخاطبان شما را کودکان، نوجوانان و در برخی موارد جوانان تشکیل می دهند و البته والدین نیستند. زیرا محبوبیت اسباب بازی های پرنده کنترل از راه دور می تواند والدین را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
با یک برنامه بازاریابی دقیق و اصول روانشناسی به راحتی می توانید این بازار جدید را فتح کنید. با کمی تحقیق می توانید از فرصت های موجود در این زمینه بهره ببرید.

یکی از چیزهایی که می توانید با استفاده از چاپگر سه بعدی درآمد کسب کنید، تعمیر اسباب بازی های شکسته است. بیشتر اسباب‌بازی‌هایی که دور ریخته می‌شوند به دلیل کمبود قطعات هستند و چون هزینه خرید اسباب‌بازی افزایش یافته است، این ایده می‌تواند هم برای مردم و هم برای منبع درآمد شما مفید باشد.

[تصویر:  3d_printing_hero-lab.jpg]

موارد استفاده از پرینتر های سه بعدی
امروزه پرینترهای سه بعدی در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. در صنعت آشپزی از موادی استفاده می کنند که حالت تمیز دارند و به راحتی فشرده می شوند. در طراحی و مد، از این چاپگرها برای ساخت کیف، کفش و نمونه های اولیه و همچنین برای ساخت عینک های سفارشی استفاده می شود. از دیگر صنایعی که از این چاپگرها استفاده می کنند می توان به صنایع اسباب بازی، خودروسازی، تسلیحات، پزشکی، آموزشی و صنایع میراث فرهنگی اشاره کرد.

هزینه خرید چاپگر سه بعدی
پرینترهای سه بعدی تنوع زیادی دارند و بسته به ویژگی هایی که دارند قیمت آنها متفاوت است.
قیمت پرینترهای سه بعدی از 10 میلیون تومان شروع می شود و با توجه به امکاناتی که دارند قیمت آن بالا می رود. این افزایش قیمت به نوع و مدل این پرینترها نیز بستگی دارد، به عنوان مثال پرینترهای سه بعدی اروپایی به دلیل دقت، قیمت بالاتری نسبت به چاپگرهای چینی دارند. علاوه بر این، خانگی یا صنعتی بودن این پرینترها یکی از دلایل تفاوت قیمت آنهاست که می توانید با توجه به بودجه خود و مهارت هر چاپگر آن را انتخاب کنید. یعنی بسته به هدفتان، اگر هدف ساخت عروسک است، چاپگر مناسب کار را پیدا کنید. البته با جذب مخاطب هدف خود می توانید این هزینه را چندین برابر جبران کنید.
و با توجه به تکنولوژی به کار رفته در چاپگر، زمان، اندازه قطعات، استفاده از پرینترهای صنعتی یا خانگی و ... می توان هزینه پرینت سه بعدی در ساعت را با توجه به پارامترهای مختلف بین 15 و پس از دریافت خروجی تخمین زد. 

خرید انواع پرینتر سه بعدی را با کیفیت نسبتا عالی را میتوان از فروشگاه های بزرگ ماننده آرلی، دیجیکالا و زومیت اشاره کرد و به همین امر نیز ضمانت بالایی دارند و میتوانید با مشاهده قیمت، سپس خرید نمایید.
مواد مورد استفاده در پرینتر سه بعدی
در پرینت سه بعدی می توانید از مواد مناسب برای استفاده در دستگاه چاپ سه بعدی استفاده کنید تا طرح مورد نظر خود را بسازید. بسته به هدفی که از ساخت اسباب بازی ها دارید، می توانید متریال مناسبی را برای هدف خود انتخاب کنید و محصول مناسب را تولید کنید. در زیر شما را با موادی که می توان در دستگاه های چاپ سه بعدی برای ساخت محصولات استفاده کرد آشنا می کنیم.

پلاستیک
امروزه در بین تمام مواد اولیه مورد استفاده برای چاپ سه بعدی، پلاستیک رایج ترین است. پلاستیک یکی از پرکاربردترین مواد برای ساخت اسباب بازی های پرینت سه بعدی و وسایل خانه است. انواع پلاستیک مورد استفاده در این فرآیند معمولا از یکی از مواد زیر ساخته می شوند:

· پلی استیک اسید (PLA): یکی از سازگارترین گزینه ها برای چاپگرهای سه بعدی، پلی استیک اسید است که از محصولات طبیعی مانند نیشکر و نشاسته ذرت ساخته می شود و بنابراین زیست تخریب پذیر است.

اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS): یک انتخاب محبوب برای چاپگرهای سه بعدی خانگی به دلیل استحکام و ایمنی آن است. از لوگو می توان برای ساخت اسباب بازی استفاده کرد

· پلاستیک پلی وینیل الکلی (PVA): مورد استفاده در چاپگرهای خانگی کم مصرف، PVA نیز پلاستیک مناسبی برای پشتیبانی از انواع مواد محلول است. اگرچه PVA برای موادی که به استحکام بالایی نیاز دارند مناسب نیست، اما می تواند گزینه کم هزینه ای برای مواد موقت باشد.

· پلی کربنات (PC): پلی کربنات کمتر از انواع پلاستیک های فوق استفاده می شود. پلی کربنات فقط در طراحی نازل و پرینترهای سه بعدی با دمای بالا استفاده می شود.


[تصویر:  %D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%B3%D9...%D9%88.jpg]

گرد و خاک

چاپگرهای سه بعدی پیشرفته امروزی از مواد پودری برای تولید محصولات استفاده می کنند. در داخل چاپگر، پودر ذوب شده و به صورت لایه لایه پخش می شود تا به ضخامت، بافت و طرح مورد نظر برسد. پودرها را می توان از منابع و مواد مختلفی تهیه کرد، اما رایج ترین آنها عبارتند از:

· پلی آمید (نایلون): پلی آمید با مقاومت و انعطاف پذیری خود به شما امکان می دهد جزئیات بالایی را در یک محصول پرینت سه بعدی مشاهده کنید. این ماده به ویژه برای اتصال قطعات متصل به یکدیگر در یک مدل پرینت سه بعدی مناسب است. از پلی آمید برای چاپ همه چیز از بست ها و ظروف گرفته تا ساخت اسباب بازی ها و مجسمه ها استفاده می شود.

آلومید: از مخلوط پلی آمید و آلومینیوم خاکستری تشکیل شده است که پودر آلومین را به یکی از قوی ترین مدل های چاپ سه بعدی تبدیل می کند. این پودر که به دلیل ظاهر شنی و دانه ای خود شناخته شده است، در مدل های صنعتی و نمونه سازی قابل اعتماد است.

فلز
دومین ماده پرطرفدار در صنعت چاپ سه بعدی فلز است که از طریق فرآیندی به نام DMLS استفاده می شود. طیف فلزات مورد استفاده برای فناوری DMLS به اندازه انواع مختلف پلاستیک های چاپگر سه بعدی متنوع است که می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

· فولاد ضد زنگ: ایده آل برای آب بندی قابلمه ها، تابه ها و سایر مواردی که ممکن است در نهایت با آب تماس پیدا کنند.
· مس: می توان از آن برای ساخت گلدان و چیزهای دیگر استفاده کرد.
· طلا: ایده آل برای چاپ انگشتر، گوشواره، دستبند و گردنبند.
· نیکل: مناسب برای چاپ سکه.
آلومینیوم: ایده آل برای اجسام فلزی نازک.
تیتانیوم: بهترین انتخاب برای ابزارهای سخت و بادوام.

فیبر کربن
کامپوزیت هایی مانند فیبر کربن در چاپگرهای سه بعدی به عنوان پوشش روی مواد پلاستیکی استفاده می شود. هدف این است که پلاستیک قوی تر شود. ترکیب فیبر کربن در پلاستیک در صنعت چاپ سه بعدی به عنوان جایگزینی سریعتر و کارآمدتر برای فلز استفاده می شود.

گرافیت و گرافن
گرافن به دلیل استحکام و رسانایی خود به یک انتخاب محبوب برای چاپ سه بعدی تبدیل شده است و همچنین ادعا می شود که یکی از انعطاف پذیرترین مواد موجود در چاپ سه بعدی است. این ماده برای قطعات دستگاهی که باید انعطاف پذیر باشند، مانند صفحه نمایش لمسی، ایده آل است.

نیتینول
به عنوان یک عنصر رایج در کاربردهای پزشکی، نیتینول به دلیل خاصیت ارتجاعی برجسته در دنیای چاپ سه بعدی مهم است. نیتینول که از آلیاژ نیکل و تیتانیوم ساخته شده است، می تواند به میزان قابل توجهی بدون شکستگی خم شود. از این ماده می توان برای ساخت اسباب بازی نیز استفاده کرد.

جمع بندی

واضح است که مدل های کسب و کار جدیدی برای استفاده بهتر از چاپگرهای سه بعدی پدیدار خواهند شد. ساخت اسباب بازی با پرینترهای سه بعدی نقطه عطفی و فرصتی جدید ایجاد کرده است. شاید یک روز اسباب بازی ها دیگر در فروشگاه ها نباشند. در عوض، ما حقوق چاپ سه بعدی اسباب بازی را در خانه یا در یک سرویس چاپ سه بعدی از طریق یک فایل رسمی و امن سه بعدی خریداری خواهیم کرد.