انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: مطالبی پیرامون دستگاه لیبل زن بطری
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.


جهت معرفی بهتر دستگاه لیبل زن بطری بهتر است ابتدا تعریفی دقیق از عمل لیبل زدن ارائه کنیم. به فرآیند درج لیبل یا برچسب بر روی محصول به وسیله دستگاه را لیبل زنی می‌گوییم. این دستگاه جدیدترین محصول در نوع خود به شمار می‌رود که وظیفه‌اش درج اطلاعات مورد نظر بر روی لیبل است.

در تولیدی‌ها و کارخانجات برای حک کردن نوشته‌ها و تصاویر بر روی لیبل از پرینتر صنعتی استفاده می‌شود. در واقع دستگاه لیبل زن، یک پرینتر است که عمل چاپ حروف و اعداد بر روی لیبل‌ها را انجام می‌دهد. این عمل با حرارتی که توسط هد حرارتی ایجاد می‌شود و همچنین توسط تریبون یا لیبل حرارتی انجام گرفته و نهایتا چاپ مورد نظر انجام می‌گردد. در واقع می‌توان گفت تولید کنندگان با استفاده از این وسیله اطلاعاتی مانند نام، برند، توضیحات محصول، کارگردها، نکات لازم و همچنین برند را یادآوری می‌کنند.

دستگاه لیبل زن بطری و غیره، قطعات مختلفی دارد که هر کدام عهده‌دار وظیفه‌ای خاص هستند. این اجزاء شامل مین برد، غلطک فید و نگهدارنده، نگهدارنده ریبون، ترمال هد یا هد حرارتی می‌باشد و خرابی هر کدام از این‌ها می‌تواند در روند کار اختلال ایجاد کند.

دستگاه لیبل زن چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای ساخت لیبل زن از موادی به کار برده می‌شود که به آن‌ها زده زنگ می‌گوییم. این عامل باعث افازایش عمر و کاهش هزینه استهلاک آن می‌شود. همچنین عمر این دستگاه به واسطه پوشش‌های پلیمری، رنگ ضد زنگ و قطعات فلزی اصل تا چند برابر تضمین می‌گردد.

از دیگر مزایای این دستگاه می‌توان به وجود سیستم انتقال قدرت و همچنین الکتروموتورهایی اشاره کرد که باعث می‌شوند کارکرد این وسیله به بهترین حالت پیش رود. همینطور جهت سهولت کار با این وسیله قطعات برقی و الکترونیکی در آن تعبیه شده‌اند.

[تصویر:  9796.jpg]
دستگاه لیبل زن/ مزایا

-زیبایی محصول: از مهم‌ترین نکات بازار کار که پر از مارک‌ها و برندهای مختلف استت، توجه به زیبایی است. قطعا زمانی که لیبل به‌صورت کاملا استاندارد روی بطری قرار گرفته باشد، توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند.

-مقاومت بالا: دستگاه لیبل زن دارای ویژگی‌های مهمی از جمله مقاومت بالا در مقابل حرارت و ماندگاری بیشتر محصول هستند.

-صرفه جویی در زمان: با به کار گیری این محصول، کار لیبل زنی با بهترین حالت و کیفیت و در کمترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد.



دستگاه پرکن مایعات چیست؟

دستگاه پرکن مایعات دستگاهی است که برای پر کردن حجم یا وزن مشخصی از مایعات در چگالی و حالت‌های متفاوت می‌باشد. انتخاب دستگاه پرکن مایعات مسئله ای پیچیده می‌باشد به همین خاطر توصیه می‌شود به منظور انتخاب دستگاه مناسب با محصول خود با مشاورین شرکت‌ها مشورت کنید.
منبع: دستگاه پرکن مایعات