انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: علت کم و زیاد شدن خود به خود ولوم جاروبرقی دوو
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
علت کم و زیاد شدن خود به خود ولوم جاروبرقی دوو

کم و زیاد شدن خود به خود ولوم جاروبرقی دوو؛ مشکلی دردسرساز
از زمانی که نسل جدید جاروبرقی های دوو جایگزین نسل های قدیمی تر شد، کم و زیاد شدن خود به خود ولوم جاروبرقی بیشتر در آن ها دیده می شود. عامل اصلی این مشکل، نقص در برد الکترونیکی دستگاه های جدید است. برای آن که بتوان با دلایل کم و زیاد شدن خود به خود ولوم جاروبرقی دوو آشنا شد، ابتدا باید برد الکترونیکی و دیگر قطعات داخلی این وسیله را شناخت. شناختن برد الکترونیکی و وظایفی که بر عهده قطعات آن قرار دارند، آگاهی مناسبی به صاحبان جارو برقی دوو در جهت شناخت علت کم و زیاد شدن خود به خود ولوم جاروبرقی و راهکارهای آن می دهد. در ادامه این مطلب به بررسی این مشکل می پردازیم.

برد الکترونیکی جارو برقی دوو و وظایف آن
برد الکترونیکی در جاروبرقی های دوو نقش قلب تپنده را برعهده دارد. مسئولیت این برد، ارسال فرمان به قطعات مختلف و اطلاع رسانی به کاربران از این دستورات است. این قطعات شامل مقاومت، خازن ها، دیود، آی سی ها و سایر قطعات می شوند. برد وظایف مختلفی را بر عهده دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• کنترل سلامت جاروبرقی به وسیله سنسورهای محافظتی
• کنترل ولتاژ ورودی به جاروبرقی
• کنترل سرعت
• کنترل میزان قدرت مکش
• دریافت دستورات از ورودی جاروبرقی و اعمال آن دستورات
• نمایش اطلاعاتی از وضعیت جاروبرقی بر روی نمایشگر


وظایف متنوع برد الکترونیکی، اهمیت این قطعه را بیشتر از قبل مشخص می کند. اصلی ترین دلیل برای کم و زیاد شدن خود به خود ولوم جاروبرقی دوو، آسیب به برد الکترونیکی و اختلال در وظایف آن است. در ادامه به مهم ترین علت های کم و زیاد شدن خود به خود جاروبرقی دوو اشاره می شود تا با شناخت آن ها بتوان راهکار مناسبی در جهت رفع این گونه از نقص های جاروبرقی دوو در نظر گرفت.




مطلبی که مطالعه کردید یکی از مقالات آموزشی سایت دیبا پشتیبان ایرانیان می باشد ، شما می توانید وارد لینک زیر شوید و این مقاله را به طور کامل مطالعه بفرمایید و همچنین می توانید سایر مقالات آموزشی تعمیرات انواع لوازم خانگی را در این سایت مطالعه بفرمایید و از آن ها استفاده کنید :

https://www.daewooposhtiban.com/vacuum-c...ng-volume/


همچنین اگر در خصوص تعمیر جاروبرقی دوو به راهنمایی و مشاوره تخصصی به کارشناس نیاز دارید و یا تمایل دارید تا جاروبرقی دوو شما توسط تعمیرکار متخصص جاروبرقی daewoo تعمیر شود ، می توانید با نمایندگی تعمیرات دیبا پشتیبان ایرانیان تماس حاصل بفرمایید و از خدمات این مرکز بهره مند شوید .