انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: نشانه های آسیب به قطعات برد الکترونیکی چیست؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نشانه های آسیب به قطعات برد الکترونیکی چیست؟
بارها گفته شد که نشانه های آسیب به برد الکترونیکی جاروبرقی ال جی متفاوت است. آسیب به پتانسیومتر نشانه ای متفاوت از آسیب به خازن ها دارد. نشانه های صدمه دیدن ترایاک با نشانه های آسیب به ولوم متفاوت است. به همین دلیل برای تعمیر برد الکترونیکی جارو برقی ال جی، ابتدا باید منشا بروز مشکل عیب یابی و سپس فرآیند تعمیر آغاز شود.
هنگامی که با مشکل عدم تغییر سرعت مکش موجه هستیم، ایراد می تواند ناشی از آسیب به مقاومت های محدود کننده یا ولتاژ ورودی به برد باشد. آسیب دیدگی پتانسیومتر، خازن ها و ترایاک ها می تواند باعث روشن نشدن جاروبرقی شود. همچنین اتصالات مدارهای برد الکترونیکی می تواند سبب اختلال در موتور و کار نکردن آن باشد. در مواقعی هم ممکن است موتور جاروبرقی بیش از حد داغ شود که در این صورت باید صفحه انتقال حرارت و خنک کننده ترایاک را بررسی نمود.

چگونه می توان برد الکترونیکی جاروبرقی را تعمیر کرد؟
آسیب به قطعات برد الکترونیکی جاروبرقی ال جی دارای نشانه های متفاوتی است. پس از عیب یابی، قدم بعدی تعویض یا تعمیر قطعه ای است که آسیب دیده است. تعمیر بردهای الکترونیکی کاری غیرممکن نیست. اما در بیشتر موارد به دلیل نا آگاهی از نحوه تعمیر آن، پس از خرابی برد الکترونیکی یا قطعات آن، برد اصلی را به طور کامل تعویض می کنند. البته این امر دلیل متفاوتی دارد که از عمده ترین آن می توان به نکات زیر اشاره کرد:
• برد الکترونیکی حساس ترین قطعه جاروبرقی است و در صورت خرابی بهتر است تعویض شود تا از بروز آسیب های دیگر جلوگیری شود
• این برد دارای قطعات زیادی است که هزینه جداگانه هرکدام از آن ها می تواند خسارات اقتصادی زیادی به همراه داشته باشد
• در بسیاری از موارد تعویض برد الکترونیکی از تعمیر آن، هزینه به مراتب کمتری دارد
از آن جایی که تعمیر بردهای الکترونیکی کاری تخصصی است، توصیه می شود برای سلامت خود و جلوگیری از خسارت های اقتصادی بیشتر، حتما از یک متخصص حرفه ای برای انجام این کار استفاده شود. اگر به هر دلیلی نمی خواستید برد را به تعمیر کار بدهید، باید این مراحل را برای تعمیر را انجام دهید.
ابتدا لوله، کیسه و تمام قطعات خارجی دستگاه را خارج کنید تا باز کردن برد راحت تر باشد. پس از آن درپوش اصلی را باز و رویی موتور زا با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید. تمام عواملی که مزاحم خارج کردن برد دستگاه هستند را از جا در بیاورید. پس از این اقدام برای این که جای مخصوص هر قطعه در خاطرتان بماند، از اتصالات برد عکس گرفته و سپس آن ها را جدا کنید. این اتصالات را به قطعه جدید وصل کنید. در نهایت هم جاروبرقی را همانطور که باز کردید، ببندید.

این مقاله بخشی از مقالات آموزشی سایت الجی  پشتیبان بوده است ، اگر تمایل دارید می توانید وارد لینک زیر شوید و این مقاله را به طور کامل در لینک زیر مطالعه بفرمایید :

https://www.lgposhtiban.com/vacuum-clean...rd-repair/

همچنین اگر در خصوص تعمیر جاروبرقی ال جی نیاز به مشاوره تخصصی دارید یا لازم است تا دستگاه شما توسط تعمیرکار متخصص جاروبرقی ال جی بررسی و تعمیر شود . می توانید با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی الجی پشتیبان در تماس باشید .