انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: ارتودنسی نامرئی چه مزایا و معایبی دارد؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ارتودنسی نامرئی چیست ؟ سوالی که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد. شاید برای شما پیش آمده که از فرم دندان های خود ناراضی باشید؛ اما در عین حال، به علت ترس از افت در روابط شغلی و اجتماعی خود، علاقه ای به استفاده طولانی مدت از سیم ها و براکت های بد شکل و در معرض دید ارتودنسی نداشته باشید.
این روزها، با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی، روش های جایگزینی برای براکت های فلزی وجود دارد. شما می توانید با خیال راحت، از بین این متدها یکی را انتخاب کنید و با کمترین میزان جلب توجه، به دندان های ایده آل خود دست یابید. این روش ارتودنسی دندان ، ارتودنسی نامرئی نام دارد. در ارتودنسی اینویزیلاین، اجزای تشکیل دهنده بریس ها روی سطح دندان ها مشاهده نمی شوند.
[font="Times New Roman", serif]ارتودنسی نامرئی چه جنسی دارد؟[/font]
ارتودنسی نامرئی نوعی از ارتودنسی است که از جنس پلاستیک شفاف بوده و اطراف دندان را محکم دربر می گیرد. بسته بندی های پلاستیکی که در بازار بیشتر اجناس را در برگرفته اند، در نظر بگیرید. همانطور که می دانید اندازه و شکل محتوای بسته با خود بسته تناسب دارد ولی بیشتر اوقات به دلیل قابلیت دیده شدن محصول داخلی، بی رنگ و شفاف ساخته می شود. بیشتر این بسته بندی ها  از طریق حرارت دادن به ورقه های نازک پلاستیکی و قالب زدن آن ها در سایز ها و اندازه های گوناگون و سپس سرد کردن پلاستیک ساخته می شوند. این روش به صرفه ای برای خرید ها محسوب می شود، زیرا برای خرید های بعدی نیز می توان از آنها استفاده کرد.
[font="Times New Roman", serif]انواع مختلف ارتودنسی نامرئی[/font]
ارتودنسی های نامرئی هم انواع ثابت و هم انواع ارتودنسی متحرک را شامل می شوند، که در ادامه بخش هایی را به اختصار به معرفی آن ها اختصاص داده ایم. انواع ارتودنسی نامرئی دندان شامل:
·        ارتودنسی لینگوال
·        ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف
·        ارتودنسی نامرئی با براکت هم رنگ دندان
·        ارتودنسی نامرئی بدون سیم
[font="Times New Roman", serif]چگونه از ارتودنسی نامرئی هود مراقبت کنیم؟[/font]
بسیاری از مردم از شنیدن اینکه نگهداری از بریس های نامرئی بسیار  آسان است خشنود می شوند. تنها تغییری که باید در زمان خوابتان ایجاد کنید این است که هر شب (یا یک شب در میان) قبل از خواب با مسواکی نرم و آب ولرم آنها را تمیز کنید. راه دیگر این است که بسته ی لوازم نظافتی بریس را تهیه کنید. به غیر از تمیز کردن بریس های نامرئی احتیاج به انجام کار دیگری ندارید.
منبع: https://www.orthoinfo.ir/