انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: انیمه Hotarubi no Mori e ؛ از بهترین انیمه های رمانتیک سینمایی دنیا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  best-romantic-anime-11.jpg]

هوتاروبی نو موری ای (به ژاپنی: 蛍火の杜へ، روشن. «در جنگل نور شب تاب») یک شوجو مانگای تک شات است که توسط یوکی میدوریکاوا نوشته شده است. در ژوئیه 2002 در مجله LaLa DX ژاپن منتشر شد و در ژوئیه 2003 در مجموعه داستان کوتاه تانکوبون به همین نام، که شامل چهار داستان عاشقانه تک شات نوشته شده توسط میدوریکاوا بود، تجدید چاپ شد. Hotarubi no Mori e داستان دختر جوانی به نام هوتارو و دوستی او با جین را روایت می کند، مرد جوانی عجیب و غریب که ماسک بر چهره دارد و او در سن شش سالگی در جنگلی کوهستانی در نزدیکی خانه روستایی پدربزرگش ملاقات می کند. هوتارو متوجه می شود که دوستش ماوراء الطبیعه است و لمس جین باعث می شود برای همیشه ناپدید شود. هوتارو هر تابستان برای گذراندن وقت با جین برمی‌گردد و رابطه آن‌ها به بلوغ می‌رسد زیرا هر دو با محدودیت‌های آن دست و پنجه نرم می‌کنند. الهام برای نوشتن داستان ناگهان به میدوریکاوا رسید که بلافاصله مانگا را کشید - روندی که با وجود برخی عناصر متضاد اولیه به آرامی پیش رفت. Hotarubi no Mori e نقطه شروع شناخته شده ترین اثر میدوریکاوا، کتاب دوستان Natsume است.

یک فیلم انیمه 44 دقیقه ای با همین عنوان در سال 2011 در استودیوی انیمیشن سازی Brain's Base به کارگردانی تاکاهیرو اوموری تولید شد. در این فیلم صداپیشگان ژاپنی، Ayane Sakura و Kōki Uchiyama حضور داشتند و موسیقی متن آن شامل موسیقی ماکوتو یوشیموری بود. این فیلم پس از اکران در 17 سپتامبر 2011 ماه ها در ژاپن طرفداران زیادی داشت. اولین نمایش اروپایی Hotarubi no Mori e در 8 اکتبر 2011 در جشنواره انیمیشن اسکاتلند دوست دارد و جایزه هیئت داوران را از آن خود کرد. این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم لیدز، نمایشگاه محتوای انیمه و نمایشگاه انیمه اکسپو نمایش داده شد و همچنین برنده جایزه فیلم انیمیشن در شصت و ششمین دوره جوایز سالانه فیلم Mainichi شد.

این انیمه در 22 فوریه 2012 بر روی دیسک بلوری (BD) و دی وی دی در ژاپن منتشر شد. داستان اضافی مربوط به مانگا و فیلم انیمه اصلی با عنوان Hotarubi no Mori e Tokubetsuhen (蛍火の杜へ 特別編) بود. 12 روز قبل از انتشار انیمه در یک نسخه یادگاری از مانگا منتشر شد. هر دو مانگا نسخه یادگاری و نسخه محدود BD در مدت کوتاهی پس از انتشار در رتبه سیزدهم جدول فروش Oricon ژاپن قرار گرفتند. ساکورا گزارش داد که در حین ضبط صدای هوتارو، واکنش احساسی شدیدی به داستان تجربه کرده است و میدوریکاوا اذعان کرد که این داستان تأثیر مثبتی بر حرفه او داشته است. منتقدان به طور جهانی این فیلم انیمه را به دلیل زیبایی، سادگی و لطافت آن تحسین کردند و آن را به آثار هایائو میازاکی از استودیو گیبلی و ماکوتو شینکای تشبیه کردند. انتقادات کمی وجود داشت که بیشتر بر روی کوتاه بودن آن متمرکز بود.