انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: علائم خرابی خازن ماشین لباسشویی دوقلو
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
علائم خرابی خازن ماشین لباسشویی دوقلو
خرابی ماشین لباسشویی می تواند برای افراد منزل یه اتفاق بسیار ناخوشایند باشد. و تعویض دستگاه نیز هزینه ی بسیار زیادی را در بر دارد و یک گزینه ی ایده آل و مطلوب نمی باشد. بنابراین اگر ماشین لباسشویی دوقلو شما خراب شد، پیشنهاد می کنیم که همان ابتدا به فکر تعویض آن نیوفتید، بلکه به تعمیر دستگاه فکر کنید. زیرا تعمیر دستگاه هزینه ی بسیار معقولی دارد. همچنین اگر خازن ماشین لباسشویی دوقلو شما خراب شده، شما می توانید با یک هزینه ی مناسب خازن دستگاه را تعمیر و یا تعویض کنید و برای سالیان سال از ماشین لباسشویی تان استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با علائم خرابی خازن ماشین لباسشویی دو قلو با شما عزیزان صحبت کنیم. بنابراین اگر با این مشکل مواجه شدید، خواندن این مقاله می تواند اطلاعات مفیدی را به شما بدهد.

تعمیر ماشین لباسشویی دوقلو
ماشین لباسشویی دو قلو جزء آن دسته از محصولاتی می باشد که امروزه جای خود را به ماشین لباسشویی های جدید و درب از جلو داده است، اما باز هم بخاطر قیمت مناسب و شستشوی خوبی که انجام می دهند، طرفداران خودش را دارد. همچنین نکته ای که در رابطه با تعمیرات این نوع دستگاه ها صدق می کند، این است که همه ی تعمیر کاران، به خصوص تعمیر کاران جوان تر، آشنایی کافی با تعمیرات این نوع دستگاه ها را ندارند و لازم است تا در صورت نیاز به تعمیرات و تماس با تعمیرگاه لوازم خانگی، حتما مدل ماشین لباسشوییتان را ذکر کنید تا افراد آشنا با تعمیرات ماشین لباسشویی دو قلو دستگاه شما را بررسی و تعمیر کنند.

ماشین لباسشویی دوقلو از چه اجزایی تشکیل شده است؟
برای این که بتوانید با نحوه ی کارکرد و تعمیر ماشین لباسشویی های دو قلو مطلع شوید، لازم است تا با اجزای تشکیل دهنده ماشین لباسشویی آشنا شوید. ماشین لباسشویی دو قلو از قطعاتی همچون خازن، میکروسوئیچ، موتور، ترمز مکانیکی، تایمر شستشو، فیوز حرارتی، موتور خشک کن، تایمر خشک کن و… تشکیل شده است. این قطعات جزء مهم ترین قطعات ماشین لباسشویی می باشند. اگر هر یک از این قطعات خراب شوند، ماشین لباسشویی نمی تواند به درستی کار کند و حتی ممکن است که اصلا روشن نشود. همچنین لازم است که بدانید موتور خشک کن ماشین لباسشویی های دوقلو توسط خازن روشن می شود. بنابراین در صورتی که خازن خراب باشد، موتور استارت نمی زند.

وظیفه ی خازن ماشین لباسشویی چیست؟
به طور کلی دو نوع خازن وجود دارد. یکی خازن استارتر و دیگری خازنی است که به طور مداوم کار می کند. هدف از این مقاله بررسی خازن استارتر یا راه انداز می باشد. خازن استارتر باعث راه اندازی موتور می شود و وقتی موتور روشن شود سپس خازن خاموش می شود، در واقع خازن استاتر فقط چند ثانیه کار می کند تا باعث افزایش گشتاور موتور شود و موتور را روشن کند و هنگامی که موتور در حال کار است، خازن قطع می شود.

علائم خرابی خازن ماشین لباسشویی دوقلو:
• از کار افتادن کلی دستگاه
• کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی دوقلو
• ایجاد سر و صدای بلند و گرم شدن ماشین لباسشویی
• تمیز شسته نشدن لباس ها

مطلبی که مطالعه کردید از مجموعه مقالات آموزشی سایت دیبا پشتیبان ایرانیان بوده است ، در صورت تمایل می توانید این مقاله را به طور کامل از طریق لینک زیر مطالعه کنید :


https://www.dibaposhtiban.ir/signs-of-tw...r-failure/

همچنین اگر در خصوص تعمیر ماشین لباسشویی به مشاوره ی تخصصی و یا تعمیرکار ماشین لباسشویی نیاز دارید می توانید با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی دیبا پشتیبان ایرانیان در تماس باشید .