انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: چگونه در ایران یک مهندس مکانیک موفق باشیم ؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
سلام دوستان
به نظرتون واسه این که در ایران بعد از گرفتن مدرک یه مهندس خوب باشیم و راحت تر بتونیم کار پیدا کنیم ، باید چه اطلاعات و مهرت هایی داشته باشیم ؟
به نظرتون از نرم افزار های تخصصی رشته مکانیک ، چه نرم افزاری در ایران کاربردی تره ؟
اگه چیز دیگه ای هم به نظرتون میرسه بفرمایید
تشکر
سلام دوست عزیز
به نظر من برای اینکه یه مهندس مکانیک درجه 1 بشی به طور کلی در سه زمینه زیر باید تسلط داشته باشی :
1- دانش مهندسی مکانیک
2- زبان انگلیسی عمومی و تخصصی (مکانیک)
3- تسلط بر مهارت های هفت گانه (ICDL)


لازم به توضیح است که همانگونه که می دانیم دانش مکانیک یک دنیای بی انتها و دست نیافتنی است ( با توجه به عمر محدود انسان و شرایط زندگی و...) در نتیجه باید در زمینه خاص ( با توجه به علاقه و ...) تخصص پیدا کرد.
که تخصص و تسلط بر دانش مکانیک به نظر من شامل 3 بخش : مباحث تئوری و عملی و نرم افزاری می شود.


گرایش بنده طراحی جامدات است و از نرم افزار های پرکاربرد : CATIA و ABAQUS و ANSYS استفاده میکنم.( که در ایران هم جزء پرکابردترین ها هستند.)
اگر گرایش ات را بگی بیشتر میتونم راهنماییت کنم.
موفق باشید
سلام-من مکانیک خودرو میخونم.به نظر شما چه نرم افزاری بدرد من میخوره تا بهش تسلط پیدا کنم؟101
ممنون از راهنماییتون
گرایشم جامدات هست
آشنایی با این نرم افزار ها برای اشتغال در چه بخش ها و شغل هایی در ایران کاربرد دارد ؟
اگه تجربه خودتون را هم در استفاده های غیر از پروژه های دانشگاهی از این نرم افزار ها بفرمایید ممنون میشوم .
سلام
در مهندسی مکانیک تفاوت نرم افزار ها بیشتر توی دو زمینه جامدات و سیالات ( و کمی هم ساخت وتولید) است.
در مهندسی خودرو تا آنجایی که من میدونم نرم افزارهای جامداتی کاربرد بیشتری داره : برای مدلسازی از CATIA و برای تحلیل های مربوط به آن از ABAQUS و یا ANSYS ( یا ANSYS Workbench ) به عنوان پرکاربردترین و قدرتمند ترین ها میشه بهره برد.
(بعد از CATIA نرم افزارهایی مانند SOLIDWork و Proengineeri نیز نرم افزارهای قدرتمندی در زمینه مدلسازی هستند.)
برای آنالیز دینامیکی خودرو و قسمتهای مختلف آن از ADAMS بسیار استفاده میشه.
برای آنالیز سیالاتی و انتقال حرارت FLUENT جزء پرکاربردترین هاست.
از نرم افزار Matlab هم میشه در مکانیک خودرو بهره برد که البته استفاده از آن برای کارهای کدنویسی و ریاضیاتی است و کاربرد آن مانند نرم افزارهای فوق الذکر فراوان نیست.


من اطلاع کاملا دقیقی ندارم که گرایش مکانیک خودرو به چه مباحثی از خودرو می پردازه به همین خاطر سعی کردم توصیف مختصری از نرم افزار های پرکاربردتر مکانیک ( به خصوص در ایران ) بدم . حال شما می بایست با توجه به توضیحات فوق و مباحث تحت پوشش گرایش مکانیک خودرو نرم افزار مربوطه را انتخاب و به آن تسلط پیدا کنید.
سلام
همانطور که میدانید رشته مکانیک رشته مادری است و به عنوان گسترده ترین و فراگیر ترین رشته دانشگاهی و دانش مهندسی محسوب میشود. بنابراین نرم افزارهای ان در بسیاری از زمینه ها کاربرد دارد. برای گرایش جامدات و نرم افزارهای آن در حوزه های مختلف مانند : صنعت خودرو ، صنایع دریایی ، صنعت هوا و فضا و شرکت های قطعه سازی و ساخت تجهیزات نظامی ، تفریحی و حتی ورزشی و خیلی از زمینه های دیگر کاربردهای فراوانی وجود دارد.
شما با دانستن دانش تئوری و عملی و نرم افزاری مکانیک میتونید به عنوان یه مهندس مکانیک حرفه ای فعالیت کنید.
(چون صرفا تسلط به نرم افزار و قسمت های مختلف آن کافی نیست زیرا نرم افزار یک ابزار جهت ساده سازی ، کاهش زمان انجام فرایند ، افزایش دقت ، کاهش هزینه ها ، بهینه سازی و ... است و باید پشت این تسلط نرم افزاری یک دانش تئوری و سپس عملی قوی وجود داشته باشد تا به شما قدرت تجزیه و تحلیل و ... را بدهد. که این دانش از مطالعه و حل تمارین بسیار کتب و مقالات و مجلات و ...مربوط به تخصص مورد علاقه شما در مکانیک بدست می اید.)
من از نرم افزارهای CATIA و ABAQUS و ANSYS ( و یا ANSYS Workbench ) استفاده میکنم که نرم افزارهای بسیار قدرتمند و پرکاربردی در ایران و جهان هستند.
در قسمت بالا توضیح مختصری در رابطه با نرم افزارهای عمدتا جامداتی مکانیک دادم . شما میتونید با توجه به علاقتون از آن ها بهره ببرید.
سلام

به نظر من

رشته مکانیک رشته خیلی گسترده ای هستش.
یک لیسانس مکانیک اطلاعات خیلی کلی و سطحی در مورد سیستم های مکانیکی داره.
ولی پتانسیل این رو داره که بتونه به یک متخصص تبدیل بشه.
باید یک تخصصی رو انتخاب کنه و تو اون تخصص شروع به کسب تجربه کنه تا بتونه درامد خوبی داشته باشه.
تو 99 درصد موارد اچار فرانسه به کار نمیاد و باید از اچار بکس و تخت و رینگی و.... استفاده کنیم.

مثال میزنم:
فردی به صروت پیمانکاری تخصصش بالانس کردم فن ها و فلایویل ها و کلا قطعات دوار هستش.
با یک روز کار حداقل 500 تومان درامد کسب میکنه.

یا اینکه الاینمنت کردن شفت ها رو کمتر کسی واقعا تخصص داره.و متخصص تو این زیمنه وقعا درامد خوبی داره.
همه دوستان حرف های درست و منطقی زدن. یعنی چیزی که درستشه. چیزی که اصولیشه. من میخوام زهنت رو از مکانیک یکم دور کنم.
به نظر من زرنگ بودنت خیلی مهمه. حالا هی برو نرم افزار یاد بگیر
به نظر من سعی کن یه پارتی پیدا کنی تا تو یه تخصص تو این مملکت جا واز کنی
به نظر من شده یه کاریو مفتی هم شده یاد بگیر تا دست خالی جلو نری. چون 80% مطالب دانشگاهی اصلن به کارت نمیاد. فقط دیدت رو باز میکنه.
همه این مسائل هم فقط یه دلیل داره....... اینجا ایرانه
تشکر Smile
اینا که گفتین واسه آقایونه .پس خانوما چی کار کنند؟20
چرا کسی جواب ایشون رو نمیده؟؟؟
سلام
به نظر من هرکسی باید در زمینه ای که داره درس میخونه یا فعالیتی داره باید سعی کنه اول باشه یا حداقل جزو کسایی باشه که میتونن از علمشون تو صنعت و یا زمینه های دیگه استفاده کنند.به قول خودمون کاربلد باشه. و همه اینا به زن و مرد بودن ربطی نداره. در این صورت غیر ممکنه کسی کارپیدا نکنه !

همانطور هم که دوستان فرمودند رشته مکانیک خیلی فراگیر هست و یک دانشجوی مکانیک نمیدونه فردا میخواد چیکاره بشه.مشکل دیگه اینه که خیلی فکر میکنن یک دانشجوی مکانیک همه کار میتونه انجام بده و ازش انتظارات بی موردی دارند.به همین خاطر بهترین کار اینه که به سراغ مشاور بریم که میتونه اساتیدمون باشند.Empathyچون هرچی باشه اونا چارتا کتاب بیشتر از ما پاره کردنLaie_14

بعدش بریم سراغ نرم افزار ها و سایر ابزاری که میتونه مفید باشه

به امید موفقیت همه ما دانشجویان
صفحه‌ها: 1 2