انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: ضعف طراحی سمند شاسی بلند به دلیل ضعف در برنامه ریزی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.


[تصویر:  IMAGE635110678396089340.jpg]



سمند، شاسی بلند
براساس برنامه های تدوین شده گروه صنعتی ایران خودرو، متخصصان این خودروساز داخلی در پی آن هستند که یک خودروی SUV (شاسی بلند) تولید کنند.



مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو چندی پیش در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های این گروه صنعتی داخلی گفت: گروه صنعتی ایران خودرو برای حفظ و توسعه سهم بازار و پاسخ گویی به نیاز مشتریان تولید و معرفی تندر 90 اتوماتیک، رانای لوکس، دنا، یک خودروی شاسی بلند،‌ وانت تندر 90، وانت نیمه سنگین و خودروی سورن با موتور توربوشارژ را در برنامه سال 92 دارد.

نجم الدین همچنین مهم‌ترین برنامه ها و اهداف استراتژی‌های کلان شرکت را بعد از سال 1392 تولید و معرفی محصولات جدید از جمله خودروی سدان خانوادگی جدید، مدل سال سمند LX،‌ ارایه و تولید وانت های سمند و PU1‌ در سال 1393، ارایه رانا با موتور دیزل در سال 1393، ‌ارایه و تولید اولین محصول از پلاتفرم های خانوادگی ایران خودرو در سال 1394 و ارایه و تولید اولین محصول از پلاتفرم های کوچک ایران خودرو در سال 1395عنوان کرد.

بنابه اطلاعات بدست آمده هم اکنون طراحی ماشین مدل SUV (شاسی بلندی) در ایران خودرو در دست اقدام است که مشخصات فنی آن برگرفته از موتور و سیستم انتقال قدرت سمند خواهد بود.

به نظر می رسد رویه شرکت خودروسازی چری چین در تولید خودرو شاسی بلند ام وی ام x55 برپایه موتور خودرو ام وی ام 530 تکرار شود تا موتور سمند که متخصصان داخلی توانایی ساخت و تهیه قطعات آن را پیدا کرده اند، با نصب بر روی یک پلتفرم SUV ، نخستین خودرو شاسی بلند با استفاده از تخصص و توان داخلی تولید می شود.
نیاز داخل به خودروهای شاسی بلند

از آنجا که بازار داخلی نشان از افزایش شیب درخواست مردم نسبت به خرید خودروهای SUV (شاسی بلند) هر روز بیشتر از گذشته است و از آنجا که تاکنون هیچ خودروساز داخلی موفق به تولید اینگونه خودرو نشده تا نیاز داخلی از طریق واردات خارجی رفع شود، بنابراین تدبیر در طراحی و تولید یک خودرو شاسی بلند داخلی، منطقی به نظر می رسد.

حال برای تحقق این امر از آنجایی که شرکت های مشارکت کننده خارجی از جمله پژو و رنو به دلیل تحریم های کشورهای غربی، بازار ایران را ترک گفته اند، سریع ترین و منطقی ترین اقدام از سوی شرکت خودروساز داخلی حرکت براساس یک پلتفرم داخلی است که در این میان به نظر می رسد موتور سمند و طراحی یک بدنه و شاسی SUV گزینه مناسبی باشد.
هرچند که چندی است که در شبکه های اجتماعی تولید یک مدل شاسی بلند براساس اتاق خودروی تولیدی رانا گوش به گوش می پیچید و حتی عکسهایی از آن نیز به صورت غیررسمی منتشر شده است.

اما اینکه آیا مشخصات این خودروها طوری باشد که بتواند در قالب یک خودروی شاسی بلند اقبال مشتریان را جذب کند، موضوعی است قابل بحث که قطعا در صورت انتشار اطلاعات بیشتر امکان پیگیری خواهد داشت.




انتهاي خبر/

قدس آنلاين /
کد خبر: 142511
تا 10 سال آینده عمرا ایران خودرو بتونه شاسی بلند تولید کنه.
مگه اینکه ویتارا رو فیس لیفت کنن و به عنوان خودرو ملی شاسی بلند تولید کنن.مثل سمند و رانا که یک فیس لیفت هستن.
با سلام
من خود شما رو قاضی میکنم ایا موتور سمند 1800ccمیتونه اتاقی با این وزن رو بکشه امان از دست ایران خودرو با این کارهای مسخرش اینها فکر میکنن چینی هستن .
بابا اینا چی پیش خودشون فکر کردن. اون از سایپا که میخواد پراید وانت بزنه!!!!!!!!!!!!!!!
اینم از ایران خودرو . پیشرفت خوبه نه اینجوری. اگه خیلی مردن برن همین گاری هایی که تولید میکنن کیفیتش رو ببرن بالا
مرسی دست شما درد نکنه
ایرانه دیگه