انجمن تخصصی مهندسین مکانیک

نسخه‌ی کامل: وانت جديد ايران خودرو یا وانت عجیب ايران خودرو
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
وانت جديد ايران خودرو "پي.يو .وان" در سال آينده روانه بازار مي شود. به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران،ميرجواد سليماني قائم مقام محصول و كيفيت ايران خودرو با بيان اين مطلب، گفت: اين وانت بر روي پلاتفرم 405 و با هدف نوآوري و تامين نياز بازار طراحي و توليد شده است.

وي برخورداري از موتور او. اچ. وي.جي. 2،استاندارد يورو 4 و نصب مخازن گاز در كف را از جمله ويژگي هاي اين وانت اعلام كرد و افزود: اين ويژگي موجب مي شود فضاي بزرگ‌تري براي بار اختصاص يابد.

[تصویر:  164959_494.jpg]
سليماني اظهار داشت: دو مخزن 35 ليتري گاز در اين خودرو نصب شده كه از طريق دريچه اي از كف اتاق بار در دسترس راننده است.

قائم مقام محصول و كيفيت ايران خودرو رفع كاستي هاي وانت باردو را از جمله اولويت هاي ايران خودرو در عرضه وانت جديد بيان كرد و گفت:‌ اين محصول، در بخش كابين بار بزرگ‌تر بوده و داراي امكانات داخلي مانند ايربگ، كولر و سيستم هاي جديد مانند اي. بي. اس. است. وي ادامه داد: براي تامين استاندارد يورو 4 نيز تغييرات سخت افزاري و نرم افزاري بر روي اي. ام. اس. و كاتاليست خودرو ايجاد شده است. سليماني ؛ طراحي وانت در ايران را کاملا جديد و اختلاف فني و تكنيكي از لحاظ طراحي محصول بين وانت پي. يو. وان. با وانت باردو را عمده دانست و گفت: اين محصول در دو نوع بنزيني و پايه گاز سوز با گنجايش بار 700 و 600 كيلوگرم توليد مي شود.

چرخ هاي اين وانت نيز براساس گنجايش بار طراحي شده و با چرخ سواري متفاوت است.

قائم مقام محصول و كيفيت ايران خودرو اظهار داشت : بيشترين تغييرات اين محصول نسبت به خودروي پايه در حوزه قطعات پرسي بدنه است كه به صورت كامل با تلاش سازندگان داخلي انجام شده است.

وي افزود: اتاق بار اين وانت با پيچ به شاسي وصل شده كه با توجه به نياز مشتري قابل تغيير است.

سليماني افزود: قالب‌هاي بدنه در شركت‌هاي قالب‌هاي صنعتي و قالب‌هاي پيشرفته ايران خودرو و جيگ‌ها در شرکت تام ايران خودرو طراحي شده و در دست ساخت است كه بر اساس برنامه زمان‌بندي تا آبان 70 درصد اين پروژه به اتمام خواهد رسيد.

همچنين برخي از قطعات مانند كف اتاق بار و رکاب نيز در مرحله ريخته‌گري قرار دارد.

سليماني از تجهيز خط مونتاژ سايت ايران خودرو تبريز براي توليد وانت پي.يو.وان خبر داد و گفت: قطعات اصلي بدنه پس از مونتاژ در خط بدنه شش و رنگ آميزي در سالن رنگ شماره يك، براي مونتاژ نهايي به ايران خودرو تبريز ارسال خواهد شد. وي افزود: به منظور كاهش هزينه‌هاي توليد، ازمجموعه‌هاي قطعات بدنه توليد شده در ساير خطوط مانند بدنه سازي دو و چهار و همچنين شركت همگام نيز استفاده خواهد شد.

يک نمونه وانت پي يو وان ساخته شده و آزمون هاي مهندسي بر روي عملكرد سيستم هاي مختلف آن درحال انجام است.
یه سری اخبار هستن که هر سال تکرار میشن و الکی هستن.
این خبر هم از اون دسته است.
موتور ohv همون موتور پیکان 1600 هستش که سرسیلندرش رو آلومینیومی کردن و شاتون کوتاهتر روش نصب کردن تا حجمش به 1700 برسه و ضریب تراکمش هم به 11 برسه.
اونوقت چطور می تونن این موتور رو یورو 4 کنن!!!
البته هر موتوری رو اگه کاتالیست روش نصب کنی و ترکیب سوختش رو رقیق کنی آلودگیش کمتر میشه ولی چی بر سر توانش میاد خدا میدونه.