انجمن تخصصی مهندسین مکانیک
فروش دانلود پروژه طراحی و بررسی جرثقیل دروازه ای (ترانستینر)- فرمت word - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن تخصصی مهندسین مکانیک (http://forum.semeng.ir)
+-- انجمن: فروشگاه ( پروژه ، پایان نامه ،مقاله ،کارآموزی،گزارش کار و ... ) (http://forum.semeng.ir/forum-234.html)
+--- انجمن: پروژه های دانشجویی (http://forum.semeng.ir/forum-342.html)
+--- موضوع: فروش دانلود پروژه طراحی و بررسی جرثقیل دروازه ای (ترانستینر)- فرمت word (/thread-1909.html)



دانلود پروژه طراحی و بررسی جرثقیل دروازه ای (ترانستینر)- فرمت word - vahid - 02-06-2015

چکیده

در این پروژه به بررسی وضعیت ترانستینرهای موجود در بنادر کشور و در ادامه به تحلیل و طراحی سازه آن پرداخته شد. برای این کار از روش المان محدود استفاده شده است و از استانداردهای مهم جهان ISO و BS و به خصوص FEM استفاده شد و تحلیل این جرثقیل به کمک نرم افزار الگور صورت گرفت سعی شده است از مواردی که در داخل کشور موجود است در طراحی استفاده شود بگونه ای که بتوان سازه آن را در داخل کشور ساخت. برای این کار ترانستینر را در اتوکد مدل کرده و آنگاه آن را برای الگور تعریف کرده و به کمک استانداردهای استفاده شده بارگذاری بر روی سازه انجام شد و پس از اعمال شرایط مرزی برنامه را اجرا کرده، محدودیت طراحی ابعاد جرثقیل و پارامتر طراحی ضخامت ورقها بکار رفته بود. ابعاد از نمونه ترانستینر هیتاچی موجود در بنادر کشور گرفته شده است.












فهرست
عنوان                                                                                          صفحه
فصل اول: مقدمه و تاریخچه جرثقیل
۱-۱-        مقدمه
۲-۱- تاریخچه طراحی جرثقیل
فصل دوم: گروه بندی جرثقیل دروازه ای
۱-۲-        اهداف کلی گروهبندی
۲-۲- گروه بندی دستگاههای بالابر (کل دستگاه)
۱-۲-۲- اصطلاحات
۲-۲-۲- گروه بندی براساس زمان کل استفاده
۳-۲-۲- گروهبندی براساس طیف بار
۳-۲- گروه بندی محاسبات
۱-۳-۲- گروهبندی براساس زمان کلی
۲-۳-۲- گروه بندی براساس طیف بار
۳-۳-۲- تعیین گروه کلی
فصل سوم: حالات و کلاسه بارگذاری
۱-۳-        مقدمه
۲-۳- کلاس بارگذاری I (جرثقیل با کارکرد بدون باد)
۲-۲-۳- کلاس بارگذاری II (جرثقیل با کارکرد در نیروی باد)
۳-۲-۳- کلاس بارگذاری III (مربوط به بارهای استثنایی)
۱-۳-۲-۳- جرثقیل خارج از بار حداکثر نیروی باد
۲-۳-۲-۳- جرثقیل تحت تأثیر نیروی بافر
۱-۳-۳-۲-۳- جرثقیل تحت تست
۲-۳-۳-۲-۳- بدست آوردن ضرایب
فصل چهارم: مدل نیرویی
۱-۴-        نیروی عمودی
۲-۱-۴- بررسی بارهای وارد بر ترانستینر
۱-۲-۱-۴- بارهای اصلی
۲-۲-۱-۴- بارهای مربوط به حرکات عمودی
۱-۲-۲-۱-۴- بارهای مربوط به بلند کردن کاری
۱-۱-۲-۲-۱-۴- محاسبات مقادیر ضریب دینامیکی Y
3-1-4- محاسبات مربوط به ترانستینر مورد طراحی
۱-۳-۱-۴- ضریب Y
2-3-1-4- محاسبات S[sub]L[/sub]
3-3-1-4- محاسبه بار مرده
۱-۳-۳-۱-۴- محاسبه بار ترولی
۲-۳-۳-۱-۴- محاسبه وزن تک تک تیرهای بکار رفته
۱-۲-۳-۳-۱-۴- جرم تیر شماره ۱
۲-۲-۳-۳-۱-۴- جرم تیره شماره ۲
۳-۲-۳-۳-۱-۴- جرم تیره شماره ۳
۴-۳-۱-۴- محاسبه نیروی عمودی مربوط به ترولی
۲-۴- محاسبه نیروی افقی وارد بر سازه جرثقیل
۱-۲-۴- تئوری محاسبه نیروی افقی شتابگیری
۱-۱-۲-۴- محاسبه شتاب
۲-۲-۲-۴- حل مسئله مربوط به ترمزگیری
۱-۲-۲-۲-۴- صورت مسئله
۲-۲-۲-۲-۴- حل مسئله
۳-۲-۴- محاسبه نیروی افقی به خاطر غلتش
۴-۲-۴- نمونه محاسبات نیروی افقی برای ترانستینر
۱-۴-۲-۴- محاسبات نیروی در حالت حرکت نوسانی ایده ال
۲-۴-۲-۴- محاسبات نیروی افقی در هنگام باز ایستادن ترولی از حرکت و ادامه نوسانات
۳-۴-۲-۴- محاسبات نیروی افقی به خاطر عکس غلتشی
۳-۴- محاسبات نیروی باد
۱-۳-۴- نیروی باد
۱-۱-۳-۴- فشار باد
۲-۱-۳-۴- شرایط طراحی در نیروی باد
۳-۱-۳-۴- عملکرد باد بر نیروی بار
۴-۱-۳-۴- باد خارج از سرویس
۵-۱-۳-۴- محاسبات بار باد
۱-۵-۱-۳-۴- اجزای قابها بصورت منفرد
۲-۵-۱-۳-۴- اجزاء و قابهای متعدد و پشت سر هم (ضریب همپوشانی)
۲-۳-۴- محاسبه نیروی وارده به سازه در راستای X
1-2-3-4- محاسبه نیروی وارد به سازه ۱
۲-۲-۳-۴- محاسبه نیروی وارد به سازه پشتی قاب ۱
۳-۲-۳-۴- محاسبه نیروی باد وارد بر قاب ۲
۴-۲-۳-۴- محاسبه نیروی باد وارد بر قاب موازی ۲
۳-۳-۴- محاسبه نیروی باد در راستای Y
1-3-3-4- محاسبه نیروی وارد بر سازه ۱
۲-۳-۳-۴- محاسبه نیروی وارد بر سازه ۲
۳-۳-۳-۴- محاسبه نیروی وارد بر قاب موازی ۲
۴-۳-۳-۴- محاسبه نیروی وارد بر سازه ۳
۴-۳-۴- کل نیروی بر سازه در راستای X
5-3-4- کل نیروی بر سازه در راستای Y
6-3-4- نیروی باد وارده بر کانتینر
۷-۳-۴- نیروی باد هنگامی که سرویس دهنده صورت نمی گیرد (شرایط طوفانی*
۴-۴- اثرات بافر بر روی سازه
فصل پنجم: انتخاب نوع فولاد، ورق ها و محاسبه تنش
مجاز آلاستیک و خستگی
۱-۵-        مقدمه
۲-۵- انتخاب کیفی فولاد
۱-۲-۵- مقدمه
۲-۲-۵- تعیین گروه کیفی فولاد مورد نظر
۳-۲-۵- کیفیت فولاد
۳-۵- بدست آوردن تنش مجاز برای ورق ها
۴-۵- طراحی براساس خستگی
۱-۴-۵- تعداد سیکل های تنش و طیف آن
۲-۴-۵- مواد بکار رفته و شرایط موجود
۳-۴-۵- تعداد ماکزیمم تنش
۴-۴-۵- روش طراحی سازه براساس خستگی
۵-۵- نمونه محاسبات برای ترانستینر
۱-۵-۵- انتخاب ورق
۲-۵-۵- بدست آوردن تنش مجاز
فصل ششم: حل و تحلیل مسئله
۱-۶-        مقدمه
۲-۶- المان محدود FEM
3-6- نرم افزار الگور ۹۲
۴-۶- مراحل طراحی
۱-۴-۶- مدل کردن جرثقیل دروازه ای
۲-۴-۶- پارامتر طراحی
۳-۴-۶- مکان بحرانی
۵-۴-۶- حداکثر خیز
۵-۶- حالات بارگذاری
۱-۵-۶- جرثقیل با کارکرد بدون باد
۲-۵-۶- جرثقیل با کارکرد در نیروی باد
۳-۵-۶- جرثقیل با بارهای استثنائی
۴-۵-۶- جرثقیل تحت تأثیر نیروی بافر
۵-۵-۶- جرثقیل تحت تست
فصل هفتم: اصول سیستم های هیدرولیکی
۱-۷-        مقدمه
۲-۷- مدار سیستم های هیدرولیکی
۳-۷- سیال، مخزن، فیلتر
۱-۳-۷- سیال
۲-۳-۷- مخزن
۳-۳-۷- فیلتر
۴-۷- قسمت قدرت
۱-۴-۷- پمپ هیدرولیکی
۵-۷- شیر فشار شکن
۶-۷- موارد ایمنی در تجهیزات هیدرولیکی
فصل هشتم: موتور انتخاب موتور
۱-۸-        معیار انتخاب موتور
۲-۸- موتورهای بالابر
۱-۲-۸- داده های مکانیکی
۲-۲-۸- محاسبات حرارتی موتور
۳-۸- ضریب کارکرد سیکلی (دوره ای)
۴-۸- کلاس راه اندازی
۵-۸- موتور برای حرکت افقی
۶-۸- داده های مکانیکی
۷-۸- روش انتخاب
۸-۸- کنترل
۹-۸- اثرات محیط
۱۰-۸- اثر رطوبت
۱۱-۸- چند نکته در مورد اتصالات و منابع تغذیه ولتاژ
فصل نهم: بازرسی و نگهداری
۱-۹-        تعمیر و نگهداری جرثقیل
۲-۹- تست های غیر مخرب
۳-۹- روش های تست آلتراسونیک
۱-۳-۹- روش انتقال امواج
۲-۳-۹- روش انعکاس امواج
۴-۹- تست جوش
۱-۴-۹- عیوب جوش
۲-۴-۹- ترک
۳-۴-۹- مراحل تست جوش
۴-۴-۹- روش تست ریشه جوش
۵-۹- بازرسی های چشمی
۶-۹- تست با امواج فشار
فصل دهم: نتیجه گیری
۱-۱۰-    نتیجه گیری



 دانلود نسخه کامل پروژه با لینک مستقیم و قابل ویرایش

این مطلب قیمت‌گذاری شده است


RE: دانلود پروژه طراحی و بررسی جرثقیل دروازه ای (ترانستینر)- فرمت word - mohammad ali 110 - 05-28-2017

یکی از مسائل مهم که مردم به آن میپردازند مسئله اقتصادی است که نقش بسزایی در زندگی انسانها دارد کار و تلاش هم جز این مسئله اقتصادی محسوب میشود زمانی یک کار انجام میشود که یک جسم به حرکت در آید افراد برای جابجایی اجسام از یک سری دستگاهها استفاده می کنند که بدون وجود این دستگاهها کارهای سنگین غیر ممکن است .
همانطور که وجود یک جرثقیل در صنعت مفید است استاندارد نبودن این دستگاه هم میتواند خطر آفرین باشد استفاده از جرثقیل موقتی است و تا اتمام کار از آن استفاده می کنند جرثقیل دستگاه بسیار قدرتمند و سنگین است که مردم با کمک آن اجسام سنگین را راحتتر جابجا می کنند جرثقیل دارای انواع مختلفی بوده که برای کارهای مختلف با توجه به نیاز خود از نوع مناسب استفاده می کنند .
ما دراین مطلب به نوع جرثقیل دروازه ایی میپردازیم داشتن اطلاعات کافی دراین رابطه ضروری است زیرا کسی که میخواهد از جرثقیل استفاده کند باید فردی با تجربه و کاربلد باشد تا بتواند نکات ایمنی را رعایت کند این جرثقیل شبیه یک دروازه و به صورت عمود طراحی شده است که فضای داخلی آن خالی میباشد و وسایل نقلیه میتوانند بین پایه های جرثقیل عبور کنند اگر خطری پیش بیاید راننده با کمک آژیر دیگران را آگاه می کند .
[تصویر:  20156217315225771-300x180.jpg]
جرثقیل دروازه‌ای یا گنتری کرین (به انگلیسی: Gantry crane) سازه جرثقیلی می‌باشد که ویژه تخلیه و بارگیری کانتینر بر روی شناور است. این دستگاه انواع مختلفی دارد که معروفترین آن zpmc است که در ایران نیز از آن استفاده می‌کنند. برای نمونه ۱۸ دستگاه از این جرثقیل در بندر شهید رجایی موجود است، که شرکت تایدواتر خاورمیانه از آنها بهره‌برداری می‌کند. نوع دیگر گنتری کرین در صنعت پل سازی کاربرد دارد که به صورت خرپای جلو رونده و نصب قطعات پیش ساخته بین دهانه های پل کاربرد دارد و این نوع دستگاه برای اولین بار در ایران در سال ۱۳۹۱ در پروژه بزرگراه طبقاتی صدر مورد استفاده قرار گرفت.
این متنی که در این قسمت از سایت انجمن تخصصی مهندسین مکانیک قرار داده شده برگرفته از سایت craneyousefi می باشد که برای توضیح بیشتر درباره جرثقیل دروازه ای در این سایت قرار داده شد


RE: دانلود پروژه طراحی و بررسی جرثقیل دروازه ای (ترانستینر)- فرمت word - elnazkhazaei - 06-12-2017

http://tashrifatbahman.com
http://tashrifat-pazzel.com
http://tashrifatspadana.com
http://www.rojanowedding.com
http://tashrifatyas.com/


تشریفات مجالس
تشریفات مجالس
تشریفات مجالس
تشریفات مجالس
تشریفات مجالس

خدمات مجالس
خدمات مجالس
خدمات مجالس
خدمات مجالس
خدمات مجالس


RE: دانلود پروژه طراحی و بررسی جرثقیل دروازه ای (ترانستینر)- فرمت word - ajaxbolt - 11-12-2019

جرثقیل دروازه ای به جرثقیل 6 کاره معروف می باشد بدین معنا که قابلیت جابجایی بار در 6 جهت بالا و پایین ، جلو و عقب و چپ و راست را داشته و به عبارت ساده تر تمام مختصات محیطی را پوشش می دهد. جرثقیل دروازه ای در ساختار فولادی خود اغلب از جرثقیل برقی زنجیری همراه با زنجیر حمل بار استفاده می کند حال آنکه در صورتیکه ارتفاعات لیفتینگ بسیار بالا باشد از سیم بکسلنیز بعنوان عامل لیفتینگ می توان استفاده نمود. جرثقیل دروازه ای بسته به نوع کاربری کارگاهی تا تناژ 50 تن نیز تولید می شود.