انجمن تخصصی مهندسین مکانیک
جزوه انتقال حرارت 1 - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن تخصصی مهندسین مکانیک (http://forum.semeng.ir)
+-- انجمن: دروس دوره کارشناسی (http://forum.semeng.ir/forum-17.html)
+--- انجمن: دروس اصلی (http://forum.semeng.ir/forum-29.html)
+---- انجمن: انتقال حرارت (http://forum.semeng.ir/forum-46.html)
+---- موضوع: جزوه انتقال حرارت 1 (/thread-291.html)



جزوه انتقال حرارت 1 - bijan darbari - 03-03-2012

سلام

جزوه ی انتقال حرارت 1 به صورت دست نویس.

خوانا و کامل.

تالیف:
دکتر گشایشی


password:

کد:
www.semeng.ir


لینک دانلود:

کد:
http://www.semeng.ir/index.php?option=com_jdownloads&Itemid=606&view=viewdownload&catid=24&cid=11



RE: جزوه انتقال حرارت 1 - saeid - 09-28-2012

چرا لینک ندارن اینا؟! خواهشا بررسی کنید.


RE: جزوه انتقال حرارت 1 - bijan darbari - 10-16-2012

لینک تصحیح شد.


RE: جزوه انتقال حرارت 1 - mahsa73 - 08-01-2020

همه ما از این موضوع آگاهی داریم که کارشناسی خودرو پیش از خرید خودرو بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل پیش ازخرید، شما باید موارد مختلفی را من جمله بدنه، موتور، سیستم تعلیق و سیستم برقی خودرو را بررسی نمایید. اما کارشناسی بدنه خودرو و تشخیص رنگ در این میان از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. شاید بتوانید موتور یک خودروی معیوب را با کمی هزینه تعمیر کنید، اما ایراد بدنه‌ای تا همیشه باقی خواهد ماند و شما را دچار مشکل می‌کند. اما مساله مهم‌تر تشخیص رنگ، تشخیص تعویضی بودن قطعات خودرو است.
تشخیص رنگ و نحوه بررسی تعویضی بودن قطعات
زمانی که یک قسمت از خودرو را بخواهند رنگ کنند، رنگ به صورت مستقیم روی آهن نمی‌چسبد. به همین دلیل از بتونه استفاده می‌کنند. بتونه نسبت به رنگ بسیار ضخیم است و باعث فاصله افتادن رنگ از بدنه می‌شود. به همین دلیل اگر یک آهن‌ربا را به بدنه خودرو بچسبانیم، جذب بدنه نخواهد شد.
بررسی پیچ‌ها
کاپوت، گلگیر‌های جلو، درب‌ها و صندوق عقب، همه این‌ها با پیچ و مهره قابل تعویض هستند. پیچ‌های فابریک خودرو رنگ شده هستند و می‌توانید به سادگی آنها را تشخیص دهید. اما اگر آچار دور این پیچ‌ها افتاده باشد تا تعویض شوند، مقداری از این رنگ آسیب خواهید دید. به این ترتیب شما باید با دقت زیاد این پیچ‌ها را بررسی کنید و ببینید جای آچار خوردگی دارند یا خیر
بررسی درزها
ابتدا بهتر است از فاصله دور این درزها را بررسی نمایید. اگر از آن فاصله مشکلی به نظر نرسید، نزدیک شده و نوک انگشت خود را درون این درز کنید و انگشت خود را لای تمامی قسمت‌های این درز بکشید. اگر جایی تنگ یا گشاد شد، یعنی یا قطعه تعویض است و یا تصادف شدید داشته.
بررسی جای جوش روی بدنه
برخی از قسمت‌ها همانند رکاب‌ها، ستون‌ها و یا مهم‌تر از همه سقف، با پیچ و مهره قابل تعویض نیستند. آنها را باید با دستگاه هوابرش جدا کرد و قطعه جدید را جایگزین نمود. به همین دلیل راهی به جز جوش دادن وجود ندارد. جای جوش را به هیچ وجه نمی‌توان مخفی کرد، در نتیجه بهترین راه برای تشخیص تعویض قطعات و کارشناسی بدنه خودرو در این موارد، دیدنی خودن بدنه است.
سایر خدمات مرکز تشخیص رنگ خودرو :
کارشناس رنگ خودروکارشناسی خودرو در محلقلم مغناطیسی رنگ خودرو
موج گیری بدنه خودرو