انجمن تخصصی مهندسین مکانیک
5 قانون طراحی و تبلیغات موثر بیلبورد - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن تخصصی مهندسین مکانیک (http://forum.semeng.ir)
+-- انجمن: موضوعات عمومی (http://forum.semeng.ir/forum-76.html)
+--- انجمن: مطالب خواندنی (http://forum.semeng.ir/forum-77.html)
+--- موضوع: 5 قانون طراحی و تبلیغات موثر بیلبورد (/thread-33854.html)



5 قانون طراحی و تبلیغات موثر بیلبورد - ghader - 03-16-2022

1. داستان خود را مستقیم بیان کنید
تبلیغات وسیله ای است برای رسیدن به آرمانی که در ذهن دارید است.
-
اگر بیلبورد شما در کنار بزرگراهی است که مردم در آن (به معنای واقعی کلمه) سرعت خواهند داشت، پس طراحی بدون داستان به سادگی خاطره انگیز نخواهد بود. برای یافتن داستان خود، به چیزی فکر کنید که می خواهید مردم از تبلیغ شما حذف کنند. آیا می خواهید آنها آدرس وب شما را به خاطر بسپارند؟ برای اینکه بتوانید نام تجاری خود را دفعه بعد که در سوپرمارکت هستید تشخیص دهید؟ یا می خواهید مردم در خروجی بعدی کمی مرغ سوخاری بخرند؟ از پیام کلیدی خود برای یافتن داستان استفاده کنید. مثلا:

به آنها این امکان را می دهد که مشکل آزاردهنده ای را که دارند حل کنند
نام تجاری شما به معنای سرگرمی است. و شادی. و افراد عالی و جذاب آن را دوست دارند.
پرندگان سرخ شده لذت بخش شما هوس آنها را برآورده می کند و آنها را تا اوماها سیر نگه می دارد.
به یک الگو توجه کنید؟ برای یافتن داستان خود، پیام کلیدی را می گیرید و به آن معنا می دهید: می تواند مشکلی را حل کند، یا احساسی را برانگیزد، یا نیازی را برآورده کند (حتی نیازی که تا زمانی که بیلبورد شما را نبینند نمی دانستند که دارند).

چرا یک داستان مهم است؟
زیرا انسان ها در به خاطر سپردن حقایق وحشتناک هستند، اما در به خاطر سپردن داستان ها عالی هستند .

طراحی بیلبورد یک رسانه بصری است، به این معنی که گام بعدی این است که چگونه آن داستان را از طریق تصاویر و متن بیان کنیم. هنگام ارائه یک طرح، واقعاً می خواهید استراتژیک باشید. اینجا تعدادی ایده برای نحوه شروع شما موجود است:

بیلبورد فوتبال پاگنده
توسط دستیابی  به بارلو
یکی از راه‌های سنتی تأثیرگذاری، استفاده از یک بازی کوتاه و سرگرم‌کننده با کلمات است که باعث ایجاد خنده می‌شود، یا حتی یک قافیه کوتاه که به چسبیدن پیام شما کمک می‌کند. انجمن فوتبال اوکلاهاما می خواست مردم در مورد کشف فوتبال احساس کنجکاوی کنند، بنابراین آنها روی چیز دیگری که مردم در جستجوی آن هستند بازی کردند: پاگنده. این سرگرم کننده، عجیب و غریب است و حس ماجراجویی را برمی انگیزد، که قطعا بچه ها را در مورد بازی فوتبال هیجان زده می کند.

بیلبورد بیلبورد بسکتبال
از طریق TBWA
یک عکس هم ارزش 1000 کلمه دارد، درست است؟ بیلبورد بسکتبال YMCA از یک تصویر پویا استفاده می کند تا برند خود را در ذهن نگه دارد.

یک تصویر پویا بزرگ می تواند همه چیز را بگوید. در واقع، یک تصویر به حفظ پیام شما بهتر از استفاده از کلمات به تنهایی کمک می کند . فقط مطمئن شوید که تصویر واقعاً در 5 ثانیه یا کمتر تأثیر می گذارد. شما می توانید این را با به اشتراک گذاری طرح خود و درخواست از دوستان برای مشاهده آن تنها برای چند ثانیه آزمایش کنید. اگر آنها لبخند بزنند یا پوزخند بزنند، کار عالی است! اگر آنها کاملاً متحیر نگاه می کنند، می خواهید دوباره امتحان کنید.

2. آن را کوتاه و شیرین و ایمن نگه دارید!
-
راننده معمولی فقط حدود 5 تا 10 ثانیه برای مشاهده طرح بیلبورد شما، خواندن هر متن و درک پیام فرصت دارد. در این 5 تا 10 ثانیه، راننده می‌تواند بسته به شدت ترافیک، از روی بیلبورد، به جاده و دوباره به بیلبورد نگاه کند. این حتی زمان کمتری برای مشاهده آگهی شما دارد! بنابراین یکی از مهمترین قوانینی که باید رعایت کنید کوتاه نگه داشتن پیام شما خواهد بود. خیلی کوتاه! برای حداکثر 7 کلمه یا کمتر عکس بگیرید.

بیلبورد جالب الینگتون میتسوبیشی الکتریکی
توسط CR75™ برای ellingtonac
پس از پیام اولیه خود می توانید هر اطلاعات مرتبط دیگری را در نظر بگیرید. نیاز به ارائه شماره تلفن دارید؟ آیا لوگویی برای پیاده سازی وجود دارد؟ در مورد مکان یا شماره خروجی بزرگراه برای جذب رانندگان به محل برگزاری چطور؟ فقط مطمئن شوید که مهمترین اطلاعات را در اولویت قرار دهید تا بیلبورد شما به هم ریخته یا ناخوانا نشود.

بیلبورد اولدتایمر دهان بزرگ
از طریق Smashing Hub
3. بلند بلند باشید
-
چیدمان بزرگتر از اندازه واقعی، زمانی برای حلیم بودن نیست! اطمینان حاصل کنید که هر متنی در طرح شما با فونت تمیز و پررنگ چاپ شده است تا بهترین خوانایی را تضمین کنید. همچنین، هر چه فونت بزرگتر باشد، راننده زمان بیشتری برای خواندن و درک پیام شما از راه دور دارد. پس برو بزرگ!

4. رنگارنگ باشید
-
از رنگ های روشن یا یک تصویر پررنگ در طراحی خود استفاده کنید تا چشم ها را بدون زحمت به بیلبورد خود جلب کنید. رنگ‌های متضاد در طراحی نیز تأثیر بزرگ‌تری ایجاد می‌کند که به بهبود حفظ پیام شما کمک می‌کند.

بیلبورد پیتزا donatos
از طریق تبلیغات جهان
اما برای اینکه تصویر شما موثر باشد، باید پس زمینه خود را ساده نگه دارید تا مطمئن شوید که پیش زمینه برای جلب توجه مبارزه نمی کند. و به یک تصویر یا عکس بزرگ بچسبید. این یک تصویر پویا تأثیر بصری بسیار بیشتری نسبت به تعداد کمی از تصاویری که هر کدام فقط یک چهارم طرح‌بندی را اشغال می‌کنند، ایجاد می‌کند.

5. نقشه خود را بررسی کنید

اگر متوجه شدید که هنوز به یک داستان سرگرم کننده برای بیلبورد خود نیاز دارید، مکانی را در نظر بگیرید که طرح شما در آن نمایش داده می شود و از آن محیط برای یک پیام هوشمندانه استفاده کنید: به متخصصان فنی در منطقه خلیج کالیفرنیا ضربه بزنید، از زبان عامیانه محلی برای خواندن استفاده کنید. شوخ طبعی به یک بازار گرسنه، یا جلب توجه به رانندگان "خماری" که لاس وگاس را ترک می کنند (و اگر آنها در حال حرکت به سمت شرق هستند، این فرصت دیگری است برای خنده دار بودن در حالی که راه خود را به سمت رودخانه کلرادو در پیش می گیرند).

hot-tech-sf
وب‌سایت حرفه‌ای دایس یک کمپین بیلبوردی را اجرا کرد که بر روی کلیشه‌های فن‌آوران در سانفرانسیسکوی پربار استارت‌آپ بازی می‌کرد.
همچنین می‌توانید از بزرگراه‌هایی با چندین مایل قلمرو بین شهرها استفاده کنید تا با علائم ساده که تکرار می‌شوند، علاقه مسافران گرسنه، خسته یا بی‌حوصله را برانگیزند. جاذبه منحصر به فردی دارید که نباید از دست داد؟ یک توقف آرامش بخش برای مسافری که به امکانات رفاهی نیاز دارد؟ اگر چنین است، به رانندگان اجازه دهید از فاصله نزدیک بین آنها و مقصد خود با راه اندازی چندین طرح، که مایل ها از یکدیگر فاصله دارند، مطلع شوند تا به رانندگان اطلاع دهید که تقریباً آنجا هستند. اگر نمی خواهید نیازی به هوشمندی ندارید، اما پیام شما همچنان باید کوتاه، پررنگ و خوانا باشد.