http://up.semeng.ir/uploads/digimeka-4kia-ir_3fb62.gif

کانال مهندس سلامhttp://up.semeng.ir/uploads/HamiPaper-gif-4-.gif

رتبه موضوع:
  • 2 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بحث علمی چرا اگزوز تراکتور در جلوی وسیله نصب شده؟
#1
Bug 
چرا اگزوز تراکتور ( برعکس سایر وسایل نقیله که معمولا در پشت وسیله قرار دارند) در جلوی وسیله قرار گرفته ؟ آیا دلیل خاصی دارد؟

[عکس: blog-0714438001384319618.jpg]

بهترین و کاملترین پاسخ 5000 تومان اعتبار دریافت میکند
نمایش پاسخ ها 12 دی 93


حضرت علي (علیه السلام)
كَفى بِالمَرءِ غَفلَةً أن يَصرِفَ هِمَّتَهُ فيما لا يَعنيهِ
غفلت آدمى را همين بس كه همّتش را در آنچه به كارش نمیايد، صرف كند.

برای دانلود کتاب به ادرس http://www.hieng.ir مراجعه کنید

پاسخ


 سپاس شده توسط capra1 ، manu @li ، poordana ، amin1457 ، Ehsan301
#2
Bug 
(12-15-2014، 07:05 PM)vahid نوشته:
چرا اگزوز تراکتور ( برعکس سایر وسایل نقیله که معمولا در پشت وسیله قرار دارند) در جلوی وسیله قرار گرفته ؟ آیا دلیل خاصی دارد؟

[عکس: blog-0714438001384319618.jpg]

بهترین و کاملترین پاسخ 5000 تومان اعتبار دریافت میکند

۱. تراکتور تو محیط های کشاورزی مختلف اعم از گلی، خاکی، آبی کار می کنه. اگه اگزوز پایین باشه امکان ورود آب و گل به داخل اگزوز وجود داره. یا چون خاک های زیادی بلند میشه، این حجم عظیم خاک بره توش مشکل ایجاد می کنه.
۲. چون تراکتور تو محیط گیاهی و کشاورزی هست اکثرا، پس اگه اگزوز پایین باشه، دودش مستقیما وارد محدوده گیاهی میشه، در حالی که اگه بالا باشه این خطر با وزش باد تو محیط باز کمتره.
۳. هر چی طول لوله اگزوز کمتر باشه، زمان خروج گازهای اضافی سریع تر و عملکرد موتور بهتره.



پاسخ


 سپاس شده توسط vahid ، ab.bb22 ، H@DI-BINA
#3
Bug 
1- تراکتور برای مسیرهای offroad و سنگ لاخی و گل و لای و شرایط کار ناپایدار طراحی شده و اغلب برای هدف کشاورزی استفاده می شود و در بسیاری جاها با آب و گل و لای سر و کار دارد. اگر سیستم اگزوز در پایین باشه قطعاً آسیب می بیند. همچنین گل و لای و گرد و خاک می تواند باعث مسدود شدن اگزوز شوند. به خصوص که تراکتور از صدا خفه کن بزرگی بهره می برد و حساسیت آن به آب و گل و لای و گرد و غبار بالاتر است.
2- جلوگیری از برخورد تیغه های کشاورزی که در پشت تراکتور نصب می شوند با سیستم اگزوز.
3- عقب تراکتور سیستم تعلیق ندارد و این احتمال خرابی سیستم اگزوز را بالا خواهد برد. چون نیروها بدون دمپینگ و مستقیماً به آن وارد خواهند شد.
4 - در صورت پایین بودن اگزوز، گازهای گرم خروجی از اگزوز به گیاهان آسیب خواهند زد. همچنین اختلاط این گازها با خاک باعث تغییر در PH خاک خواهند شد که بر باروری زمین کشاورزی بسیار تاثیر گذار است.



پاسخ


 سپاس شده توسط vahid ، Ehsan301 ، ab.bb22
#4
Bug 
(12-15-2014، 07:05 PM)vahid نوشته:
چرا اگزوز تراکتور ( برعکس سایر وسایل نقیله که معمولا در پشت وسیله قرار دارند) در جلوی وسیله قرار گرفته ؟ آیا دلیل خاصی دارد؟

[عکس: blog-0714438001384319618.jpg]

بهترین و کاملترین پاسخ 5000 تومان اعتبار دریافت میکند



سلام
شاید بهترین و ساده ترین پاسخ این باشه که باید همونجایی باشه که هست! اما به صورت تفصیلی میشه چند دلیل برای اون آورد: اول اینکه مثل اغلب موتورهای دیزل قدرتی که اگزوز با کوتاه ترین فاصله از موتور بیرون میاد و گازهای احتراقی رو خارج میکنه , اگزوز تراکتور هم باید در نزدیکترین محل نسبت به موتور اون قرار داشته باشه. مثل اتوبوس و مینی بوس و کامیونها.
دوم اینکه محور گردنده و گیره های ابزاری که پشت تراکتور قرار گرفته برای کارهای زراعی و عمرانی در روی زمین استفاده میشه و باید آزاد باشه و خودش به اندازه کافی جاگیر هست.
و سوم : ممکنه تراکتور در روی زمینهای گل آلود و حتی عمق کم آب به کار گرفته بشه و اگزوز اون باید در سطحی بالاتر و به دور از زمین باشه.



پاسخ


 سپاس شده توسط vahid ، ab.bb22
#5
Bug 
,وسایل نقلیه دیگر چون با سرعت بالا حرکت میکنند به لحاظ ایرودینامیک وهمچنین زیبایی ونیز به خاطر اینکه دود اگزوز مزاحم راننده نباشد اگزوز به عقب منتقل میشود ولی این وسیله چون سرعتی ندارد از دید ایرودینامیک اگزوز در جلو مشکل ساز نیست  ونیز با توجه به سرعت کم با فشار گاز خروجی به بالا رانده شده وبرای راننده نیز مشکل ساز نیست.زیبایی هم در این مورد اهمیت ندارد.



پاسخ


 سپاس شده توسط vahid ، ab.bb22
#6
Bug 
با سلام
شرایط کار تراکتور به گونه ای است که در خاک و گل کار می کند و بخصوص در زمین های گلی حین حرکت، گل زیاد به اطارف پرتاب می شود و چون تایر عقب تراکتور عاج های بزرگی دارد تکههای گل بزرگتری پرتاب می کند و اگر اگزوز در ارتفاع پایین و یا عقب آن باشد پس مدتی کار کردن دریچه اگزوز با گل پر خواهد شد.
باتشکر
ابراهیمی



پاسخ


 سپاس شده توسط vahid ، ab.bb22
#7
Bug 
به دلیل نصب اسان تر ادوات به انتهای تراکتور تا اپراتور اذیت نشه
چون موتور جلو قرار داره و اگزوز دقیقا روی مانیفولد خروجیه
به دلیل شرایط محیطی الوده تراکتور معمولا اگزوز رو جای بالاتری قرار دادن.



پاسخ


 سپاس شده توسط vahid ، ab.bb22
#8
Bug 
چون اگه پشت سر باشه زمینو آلوده میکنه و محصولات کشاورزی رشد نمی کنن.
از طرفی پشت تراکتور خیلی چیزا به عنوان یدک نصب میشه که شاید دود براش مضر باشه.
همچنین وسایل کم سرعت مثل لودر اگه اگزوزشون پایین باشه به راننده آسیب میرسونن و اگه در عقب وسیله بره بالا هزینه زیادی لازم داره تا اتاقو نسوزونه.


ولی خدمت به خلق رو ارجعیتت بزار ... تازگیا کسی برای کمک به خلق پیش قدم نمیشه ..........

پاسخ


 سپاس شده توسط vahid
#9
Bug 
می تونه چند دلیل داشته باشه

1)اگه مثل اتومبیل ها بود محصولات و زمین با دود ناشی از سوخت آلوده می شد
2)لوله کشی اگزوز رو به پشت موجب داغ شدن لوله در طول مسیر شده و در نتیجه ممکن بود موجب صدمه به فرد یا محصولات در حالت عبور از زیر میشد
3)در حالت هایی که مسیر کار گل آلود باشد اگر در پشت قرار گیرد موجب بسته شدن اگزوز با گل شود
4)به علت قدرت بالای موتور و خروج حجم بسیار زیادی از آلاینده ها هرچه مسیر خروج کوتاه تر باشد راندمان موتور بهتر است (البته شاید!) 



پاسخ


 سپاس شده توسط vahid ، ab.bb22
#10
Bug 
(12-15-2014، 07:05 PM)ناصر - ی ، به دو دلیل 1- خروج دود از موتور به علت اینکه فاصله نزدیک است سریعتر انجام می گیرد.  2- بع علت اینکه تراکتور مدام در زمینهای ناهموار تردد و کار میکند محلی بهتر از روی موتور برای خروجی دود وجود ندارد (اگر زیر موتور و شاسی تراکتور باشد امکان ضربه و خراب شدن بیشتر برای لوله اگزوز وجود دارد.) نوشته:
[عکس: blog-0714438001384319618.jpg]



پاسخ


 سپاس شده توسط vahid ، ab.bb22


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان