امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
این نکات کلیدی را برای کسب وکار خود بدانید.
#1
لزوم تحقیقات بازار برای کسب و کارها


شناخت بازار کسب و کار 
در دنیای امروزی، به دلیل بالا رفتن رقابت میان کسب و کارهای مختلف، اهمیت چگونگی تبلیغات دو چندان شده است. صاحبان کسب و کار به دنبال روش های زود بازده برای تبلیغ برند خود هستند.در همه این تبلیغات، لازمه تحقیقات بازار برای کسب و کارها از الویت بالایی برخوردار می باشد. یکی از روش های موثر در دنیای تبلیغات، بازاریابی اینترنتی می باشد. با ورود دیجیتال مارکتینگ به بازار کار، تبلیغات شکل دیگری به خود گرفته است. صاحبان کسب و کار می توانند با طراحی سایت برای برند خود، توجه افراد زیادی را به برند خود جلب نمایند. برای جذب مشتریان بیشتر، لازم است که صاحبان کسب و کار به دنبال روش های بهینه برای بیشتر دیده شدن در دنیای دیجیتال مارکتینگ باشند. دو روشی که باعث می گردد برندی در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب نماید، تبلیغات در گوگل و خدمات سئو می باشد. این دو روش می توانند باعث موفقیت بیشتر برندی در بین رقبای آن شوند. لازمه همه این مقدمات برای تمام کسب و کارها شناخت بازار هدف و جمع آوری گروه خاصی از مخاطبان می باشند تا بتوانند با بازده بالاتری تبلیغات خود را انجام دهند. به این منظور آن ها باید اطلاعات دقیقی از افراد که با برند آن ها سر و کار دارند جمع آوری نموده و به صورت هدفمند در جهت تبدیل آن ها به مشتری های وفادار گام بردارند. به منظور گرد آوری این اطلاعات، صاحبان کسب و کار می توانند از تحقیقات کیفی و کمی برای این منظور استفاده نمایند. هر دوی این روش ها به صورت جداگانه دارای نقاط قوت خود می باشند. اما هنگامی که این دو روش با هم تلفیق می شوند، تحقیقات ترکیبی را به وجود می آورند که به افراد برای شناخت بهتر بازار هدف و نیازهای آن ها کمک می نماید و به خوبی می توانند سطح رقابت را در عرصه کسب و کار خود درک نمایند.

راه های شناخت بازار هدف
– تحقیقات کیفی
تحقیقات کیفی یکی از روش های مرسوم برای شناخت بازار هدف می باشد. در این روش افکار و احساس مخاطبان مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس آن تغییرات و یا اصلاحات صورت می پذیرد. در این تحقیقات، این اطمینان حاصل می گردد که در مصاحبه های رو در رو یا گروهی، بحث به سمت هدف مورد نظر در حال حرکت می باشد و خواسته ها و دیدگاه ها همگی رفع نیاز می شوند. برای داشتن یک تحقیق کیفی مناسب روش های مختلفی وجود دارد.
– تحقیقات کانونی
در این روش، با تشکیل گروهی ار افراد و بحث پیرامون مطلبی خاص، افراد را به شرکت در این بحث ترغیب می نمایید. در این روش، موضوع بحث باید واضح باشد و تعداد افراد گروه نباید بیش از 8 نفر شوند. بهتر است کسی به عنوان مدیر این گروه انتخاب شده تا به هدایت صحیح بحث کمک نماید. این مدیر باید کاملا به صورت بی طرف بحث را پیش برده و هیچ گونه موضع گیری نداشته باشد.
– مصاحبه رو در رو
یکی دیگر از روش های تحقیق کیفی که امروزه در میان بازاریابان بسیار مرسوم است، داشتن صحبت رو در رو یا با تلفن می باشد. در این روش با انتخاب مخاطبان خود می توانید با خواسته ها و نیازهای آن ها آشنا شده و این خواسته ها را به سمت جلب نظر به برند خود بکشانید. در این روش باید اجازه دهید افراد به صورت آزادانه نظرات و پیشنهادات خود را اعلام نمایند و بحث را با کمک این نظرات و نیاز های آن ها پیش ببرید.
در نهایت، تحقیقات کیفی به شما این اجازه را می دهد که به راحتی به تحلیل و بررسی مخاطبان خود بپردازید. در این تحقیق، افراد به راحتی می توانند موضوعات را به صورت عمیق بررسی نموده و به دلیل داشتن گروه کوچکی از مخاطبان، هزینه مصرفی در این تحقیق بسیار معقول و به صرفه می باشد.
– تحقیقات کمی
در این روش، تعداد بیشتری از مخاطبان مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و به همین دلیل با گروه بزرگتری سر و کار خواهید داشت. در این روش باید تا می توانید گروه بزرگی از مخاطبان را تشکیل دهید. یکی از روش های رایج برای جمع آوری این افراد، استفاده از نظرسنجی و پرسشنامه در سایت شما می باشد. با در خواست اطلاعات مخاطبانی که وارد سایت شما می شوند، می توانید پایگاه داده ای از مشخصات آن ها تهیه نموده و سپس با روش های ایمیل مارکتینگ به تبلیغ برند خود بپردازید. در نظر داشته باشید که باید روش های جذب مخاطبان برای در اختیار قرار دادن اطلاعاتشان را در سایت خود پیاده سازی نمایید. با درج پیشنهادات ویژه در سایت می توانید این امر را محقق نمایید. برای مثال می توان کاربران را ترغیب کرد که در صورت عضویت در سایت می توانند از خدماتی رایگان استفاده نمایند. این موضوع سبب می شود که کاربر به صورت ناخودآگاه ترغیب به ثبت نام و در اختیار قرار دادن ایمیلش شود. هم چنین درج نظر سنجی برای خدمات یا محصولات شما، علاوه بر اینکه به شما کمک می کند تا از آن ها در جهت بهبود روش های خود استفاده نمایید، اطمینان را در کاربران ایجاد می کند که به خدمات شما اعتماد نمایند.
تحقیق کمی زمان هایی بسیار کاربرد دارد که حجم عظیمی از مخاطبان را در نظر دارید مورد هدف قرار دهید. در این روش باید بسیار دقت نمود که چگونه می توان این مخاطبان را به سمت در اختیار قرار دادن اطلاعاتشان کشاند. حتی در ایمیل های انبوهی که به سمت این مخاطبان ارسال می گردد باید کمال دقت را به خرج داد. این ایمیل ها باید حاوی مطالب جذاب با جنبه های بصری گیرا باشد تا مخاطب تمایل پیدا کند که از سایت شما برای اطلاعات بیشتر دیدن نماید.
در نهایت در نظر داشته باشید که کلید موفقیت برای داشتن هر کسب و کاری، آشنایی با بازار هدف و شناخت دقیق تر آن ها به منظور رفع نیازهای آن ها و در نهایت کشش آن ها به سمت برند خود می باشد. باید در انتخاب مخاطبان بسیار دقت نمود، چرا که زمان یکی از کلیدیترین مسائل در دنیای رقابت می باشد.

منبع: دیجیتال مارکتینگ
طراحی سایت در اصفهان
سئو در اصفهان
تبلیغ در گوگل
خدمات سئو



پاسخ




موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ترجمه رسمی سند ازدواج و هر آنچه باید در مورد آن بدانید ronesans 0 55 10-16-2023، 12:19 PM
آخرین ارسال: ronesans
  آیا چوب بلوط برای مبلمان خوب است؟ farhadnazri 0 107 03-02-2023، 06:19 PM
آخرین ارسال: farhadnazri
  سلنا گومز برای عشق جدید به راه افتاد؟ yara99 0 304 02-11-2023، 06:10 PM
آخرین ارسال: yara99
  مدارک لازم برای مهاجرت به استرالیا imigration 1 1,073 01-29-2023، 04:44 PM
آخرین ارسال: سینا رسولی
  تابلوسازی راهی برای پیشی گرفتن از رقبای شماست sled 0 127 01-02-2023، 11:08 AM
آخرین ارسال: sled
  لباس کار مهندسی مخصوص تابستان برای چه ضروری است؟ barana 0 254 10-24-2022، 03:21 PM
آخرین ارسال: barana
  تولیدی لباس کار برای افرادهای گرمازده barana 0 331 10-24-2022، 03:20 PM
آخرین ارسال: barana
  افسردگی در افراد مسن، بهترین درمان ها و نکات مهم که باید بدانید! ziba95 1 838 09-03-2022، 03:27 PM
آخرین ارسال: depression
  شکست در زندگی – هر موقع شکست خوردید این مقاله را بخوانید تا بدانید sookhtejet 0 239 08-24-2022، 03:34 PM
آخرین ارسال: sookhtejet
  چرا یادگیری ساختمان داده‌ها برای هر برنامه‌نویسی ضروری است؟ parisa-rezayii 0 369 06-21-2022، 10:48 AM
آخرین ارسال: parisa-rezayii
  رنگ های مناسب در غرفه سازی برای نمایشگاه zahra00 0 478 06-18-2022، 05:17 PM
آخرین ارسال: zahra00
  چه سایتی برای طراحی لوگو مناسب است؟ branding_arm 0 230 04-30-2022، 05:48 PM
آخرین ارسال: branding_arm
  چطور برای حضور موفق در غرفه نمایشگاه برنامه ریزی کنیم؟ zahra00 0 287 04-20-2022، 01:48 PM
آخرین ارسال: zahra00
  انواع شیشه برای شیشه رومیزی ardalang 0 392 04-18-2022، 04:34 PM
آخرین ارسال: ardalang
  5 روش برای موفقیت کسب و کار drbarghbani 0 212 01-26-2022، 12:58 PM
آخرین ارسال: drbarghbani

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

فیلم های آموزشی مهندسی مکانیک - به زبان فارسی

بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید

آموزش پنیوماتیک آموزش نرم افزار Fluidsim آموزش ریخته گری با ProCast
آموزش کنترل صنعتی آموزش نرم افزار PDMS آموزش نرم افزار کامسول Comsol
آموزش شکل دادن فلزات آموزش نرم افزار Moldflow آموزش ماشین کاری با EdgeCAM
آموزش طراحی کنترل مقاوم آموزش Working Model آموزش پدیده انتقال در کامسول
آموزش حل معادلات دینامیکی آموزش نرم افزار LogoPress آموزش کنترل فعال با رویکرد فازی
آموزش تحلیل المان محدود آموزش‌های رایگان آموزش ریخته گری با ProCast