04-27-2012، 07:19 PM
انژكتور(injector)که معادل فارسی آن افشانه یا اسپره کننده یا پودر کننده است دراوایل قرن بیستم توسط رابرت بوش بنیانگذار کمپانی عظیم بوش
(bosch)
درآلمان اختراع شد. انژکتور هرچند امروزه درتمام موتورهای درونسوز شامل بنزینی ودیزل -گازسوزودوگانه سوز کابرد دارد ولی در ابتدا صرفاً برای استفاده درموتورهای دیزل طراحی شد. انژکتور درواقع نقطه تمایز موتور دیزل با بنزینی است واساس موتردیزل راتشکیل می دهد. بطور خلاصه می توان گفت انژکتور در واقع یک شیر پودر کننده سوخت بر روی هوای ورودی(موتور بنزینی) یا متراکم شده( موتور دیزل) می باشد.البته در موتورهای بنزینی تزریق غیر مستقیم سوخت درون منیفولدکه معادل فارسی آن افشانه یا اسپره کننده یا پودر کننده است دراوایل قرن بیستم توسط رابرت بوش بنیانگذار کمپانی عظیم بوش (bosch) درآلمان اختراع شد. انژکتور هرچند امروزه درتمام موتورهای درونسوز شامل بنزینی ودیزل -گازسوزودوگانه سوز کابرد دارد ولی در ابتدا صرفاً برای استفاده درموتورهای دیزل طراحی شد.
(bosch)
درآلمان اختراع شد. انژکتور هرچند امروزه درتمام موتورهای درونسوز شامل بنزینی ودیزل -گازسوزودوگانه سوز کابرد دارد ولی در ابتدا صرفاً برای استفاده درموتورهای دیزل طراحی شد. انژکتور درواقع نقطه تمایز موتور دیزل با بنزینی است واساس موتردیزل راتشکیل می دهد. بطور خلاصه می توان گفت انژکتور در واقع یک شیر پودر کننده سوخت بر روی هوای ورودی(موتور بنزینی) یا متراکم شده( موتور دیزل) می باشد.البته در موتورهای بنزینی تزریق غیر مستقیم سوخت درون منیفولدکه معادل فارسی آن افشانه یا اسپره کننده یا پودر کننده است دراوایل قرن بیستم توسط رابرت بوش بنیانگذار کمپانی عظیم بوش (bosch) درآلمان اختراع شد. انژکتور هرچند امروزه درتمام موتورهای درونسوز شامل بنزینی ودیزل -گازسوزودوگانه سوز کابرد دارد ولی در ابتدا صرفاً برای استفاده درموتورهای دیزل طراحی شد.
انژکتور درواقع نقطه تمایز موتور دیزل با بنزینی است واساس موتردیزل راتشکیل می دهد. بطور خلاصه می توان گفت انژکتور در واقع یک شیر پودر کننده سوخت بر روی هوای ورودی(موتور بنزینی) یا متراکم شده( موتور دیزل) می باشد.البته در موتورهای بنزینی تزریق غیر مستقیم سوخت درون منیفولد ورودی هوا و پشت سوپاپ هوا اسپره شده وسوخت در حال تبخیر همراه هوا وارد موتور می شود در حالی که در موتورهای بنزینی تزریق غیر مستقیم سوخت درون سيلندر اسپره وپودر مي شود در حالي كه سوپاپ هوا بسته و هواي درون سيلندر در اثر حركت رو به بالاي پيستون در حال تراكم است - در اين وبلاگ مطالبي در باره سيستم تزريق مستقيم نگارش شده است.انژکتور های الکترومقناتیسی که در موتورهای جدید استفاده می شوند بطور هوشمند توسط واحد مدیریت موتور (ECU)کنترل می شوند . از دیگر شرکتهای مهم سازنده انژکتور زیمنس می باشد.
سرو ها ایستاده میمیرند
behnam_bkh@yahoo.com
behnam_bkh@yahoo.com