04-24-2015، 10:02 PM
درس حرارت و سیالات
درس حرارت و سیالات شامل سه درس ترمودینامیک، مکانیک سیالات و انتقال حرارت می باشد. می توان گفت که سؤالات این سه درس تقریباً از هم مجزا بوده و به هم ارتباطی ندارند ولی در واقع دانش این سه درس کاملاً به هم وابسته است.
از لحاظ بودجهبندی سؤالات، برخلاف سالهای گذشته که تقریباً ترکیب ثابت ترمودینامیک 6 سؤال، مکانیک سیالات و انتقال حرارت 7 سؤال بوده، امسال ترمودینامیک و انتقال حرارت 7 سؤال و مکانیک سیالات 6 سؤال را به خود اختصاص داده بودند.
با نگاهی به سؤالات سال 93 در درس ترمودینامیک می توان دریافت که برخلاف سالهای اخیر که حتماً یک تست از قسمت احتراق مطرح می شد، امسال چنین سؤالی مطرح نشده بود. در کل از لحاظ درجه سختی سؤالات این درس می توان گفت که متوسط بوده و دانشجو می توانست درصد خوبی از این درس را کسب کند. در مجموع ميتوان گفت سؤالات این درس نسبت به سال گذشته در یک سطح بودند.
به دانشجویان توصیه می شود که مبحث آسان روابط ترمودینامیکی را به دقت مطالعه کنند، زیرا مشاهده میشود که هر سال بدون استثناء یک سؤال نسبتاً راحت از این بخش مطرح می گردد.
با نگاهی به سؤالات سال 93 در درس مکانیک سیالات می توان دریافت که نسبت به دو درس دیگر این مجموعه، درس مکانیک سیالات دارای نوسان زیادی از لحاظ مطرح کردن سؤالات از بخشهای مختلف این درس است. مثلاً یک سال از مبحث جریان پتانسیل سؤال زیاد مطرح میشود، ولی سال بعد سؤالی مطرح نمیشود و... . به همین دلیل کار دانشجو در این درس نسبت به دو درس دیگر سختتر است و دانشجو بايد قسمتهای گوناگون آن را به دقت مطالعه کند. در کل از لحاظ درجه سختی سؤالات این درس می توان گفت که متوسط بوده و دانشجو می توانست درصد خوبی از این درس کسب کند و در مجموع سؤالات این درس نسبت به سال گذشته آسانتر بود.
با نگاهی به سؤالات سال 93 در درس انتقال حرارت می توان دریافت که برخلاف سالهای قبل که یک تست از قسمت تشعشع مطرح می شد ولی امسال دو سؤال مطرح شده بود و همچنین از جریان داخلی و مبدلهای حرارتی سؤالی مطرح نشده بود. در کل از لحاظ درجه سختی سؤالات این درس، می توان گفت که اين درس از لحاظ سختي، متوسط بوده و دانشجو می توانست به همه سؤالات این بخش پاسخ دهد و در مجموع سؤالات این درس نسبت به سال گذشته آسانتر بود.
در درس انتقال حرارت چون حدود نیمی از سؤالات بصورت مفهومی مطرح می شوند، دانشجو بایستی با دقت و مطالعه فراوان به عمق مطالب این درس دست پیدا کند.
درس حرارت و سیالات شامل سه درس ترمودینامیک، مکانیک سیالات و انتقال حرارت می باشد. می توان گفت که سؤالات این سه درس تقریباً از هم مجزا بوده و به هم ارتباطی ندارند ولی در واقع دانش این سه درس کاملاً به هم وابسته است.
از لحاظ بودجهبندی سؤالات، برخلاف سالهای گذشته که تقریباً ترکیب ثابت ترمودینامیک 6 سؤال، مکانیک سیالات و انتقال حرارت 7 سؤال بوده، امسال ترمودینامیک و انتقال حرارت 7 سؤال و مکانیک سیالات 6 سؤال را به خود اختصاص داده بودند.
با نگاهی به سؤالات سال 93 در درس ترمودینامیک می توان دریافت که برخلاف سالهای اخیر که حتماً یک تست از قسمت احتراق مطرح می شد، امسال چنین سؤالی مطرح نشده بود. در کل از لحاظ درجه سختی سؤالات این درس می توان گفت که متوسط بوده و دانشجو می توانست درصد خوبی از این درس را کسب کند. در مجموع ميتوان گفت سؤالات این درس نسبت به سال گذشته در یک سطح بودند.
به دانشجویان توصیه می شود که مبحث آسان روابط ترمودینامیکی را به دقت مطالعه کنند، زیرا مشاهده میشود که هر سال بدون استثناء یک سؤال نسبتاً راحت از این بخش مطرح می گردد.
با نگاهی به سؤالات سال 93 در درس مکانیک سیالات می توان دریافت که نسبت به دو درس دیگر این مجموعه، درس مکانیک سیالات دارای نوسان زیادی از لحاظ مطرح کردن سؤالات از بخشهای مختلف این درس است. مثلاً یک سال از مبحث جریان پتانسیل سؤال زیاد مطرح میشود، ولی سال بعد سؤالی مطرح نمیشود و... . به همین دلیل کار دانشجو در این درس نسبت به دو درس دیگر سختتر است و دانشجو بايد قسمتهای گوناگون آن را به دقت مطالعه کند. در کل از لحاظ درجه سختی سؤالات این درس می توان گفت که متوسط بوده و دانشجو می توانست درصد خوبی از این درس کسب کند و در مجموع سؤالات این درس نسبت به سال گذشته آسانتر بود.
با نگاهی به سؤالات سال 93 در درس انتقال حرارت می توان دریافت که برخلاف سالهای قبل که یک تست از قسمت تشعشع مطرح می شد ولی امسال دو سؤال مطرح شده بود و همچنین از جریان داخلی و مبدلهای حرارتی سؤالی مطرح نشده بود. در کل از لحاظ درجه سختی سؤالات این درس، می توان گفت که اين درس از لحاظ سختي، متوسط بوده و دانشجو می توانست به همه سؤالات این بخش پاسخ دهد و در مجموع سؤالات این درس نسبت به سال گذشته آسانتر بود.
در درس انتقال حرارت چون حدود نیمی از سؤالات بصورت مفهومی مطرح می شوند، دانشجو بایستی با دقت و مطالعه فراوان به عمق مطالب این درس دست پیدا کند.