05-05-2012، 03:13 PM
علی جان:
باهات موافقم.
مزایا:
ال 90 سه ستاره از 5 ستاره Encap داره.
ترمز های ال 90 قوی هستش.علی رغم دیسک های ترمز کوچیک و کاسه چرخ عقب کوچیک بازم ترمز خوبی داره.
موتور کم مصرف و با تورک خوبی داره که شتاب خوبی بهش میده.به قول بعضی ها این موتور دنده مرده نداره.
گیربکس فوق العاده نرم و با کیفیتی داره.
فضای داخل ماشین و صندوق زیادی داره.
کیفیت قطعات به کار رفته هنوز افت آنچنانی نکرده.
تعلیق فوق العاده محکم و مستحکمی داره و برای خیابون های ایران خیلی مناسبه.
تو مدل های جدید بر خلاف قبل کولر خوبی هم داره.جالبه بدونید که کولر ال 90 کمتر از 300 گرم گاز r134 میخوره. در صورتی که کولر ماشین های مشابه 500 گرم یا بیشتر گاز r134 می خورن.و این قضیه بر می گرده به طراحی جدید سیستم کولر ال90.
و باز جالبه بدونید که برای ارزون سازی آینه سمت راننده با سمت شاگرد فرقی نداره و شیشه جلو سمت شاگرد رو میشه با عقب سمت راننده و بالعکس تعویض کرد.
معایب:
به علت نوع کاربری ارتفاع بالایی داره و البته برای ارزون سازی تعلیق عقبش از نوع غیر مستقل ( مثل پراید و و ریو ... )طراحی شده که نرمی خوبی هم داره.ولی تعادل جالبی نداره.
حرکت عرضی ماشین موقع حرکت زیاده.
ظاهرش برای بعضی ها جالب نیست.( مخصوصا نمای جانبی خیلی بدی داره )
آیرودینامیک خوبی نداره.
صدای موتور داخل کابی زیاده.( البته به نسبت 206 و ef7 )
کابین مستعد صدا دادن هستش( البته نه به شدت سمند )
ارگونومی داشبورد جالبی نداره.
ولی در کل چون برای کشور های جهان سوم و به عنوان ماشین قشر متوسط و ضعیف جامعه طراحی شده تو ایران هم خیلی خوب فروش کرده.
و البته فقط تو ایران با موتور 1.6 16 سوپاپ فروش رفته. تو کشور های دیگه موتور های ضعیفتر روش نصب شده.
باهات موافقم.
مزایا:
ال 90 سه ستاره از 5 ستاره Encap داره.
ترمز های ال 90 قوی هستش.علی رغم دیسک های ترمز کوچیک و کاسه چرخ عقب کوچیک بازم ترمز خوبی داره.
موتور کم مصرف و با تورک خوبی داره که شتاب خوبی بهش میده.به قول بعضی ها این موتور دنده مرده نداره.
گیربکس فوق العاده نرم و با کیفیتی داره.
فضای داخل ماشین و صندوق زیادی داره.
کیفیت قطعات به کار رفته هنوز افت آنچنانی نکرده.
تعلیق فوق العاده محکم و مستحکمی داره و برای خیابون های ایران خیلی مناسبه.
تو مدل های جدید بر خلاف قبل کولر خوبی هم داره.جالبه بدونید که کولر ال 90 کمتر از 300 گرم گاز r134 میخوره. در صورتی که کولر ماشین های مشابه 500 گرم یا بیشتر گاز r134 می خورن.و این قضیه بر می گرده به طراحی جدید سیستم کولر ال90.
و باز جالبه بدونید که برای ارزون سازی آینه سمت راننده با سمت شاگرد فرقی نداره و شیشه جلو سمت شاگرد رو میشه با عقب سمت راننده و بالعکس تعویض کرد.
معایب:
به علت نوع کاربری ارتفاع بالایی داره و البته برای ارزون سازی تعلیق عقبش از نوع غیر مستقل ( مثل پراید و و ریو ... )طراحی شده که نرمی خوبی هم داره.ولی تعادل جالبی نداره.
حرکت عرضی ماشین موقع حرکت زیاده.
ظاهرش برای بعضی ها جالب نیست.( مخصوصا نمای جانبی خیلی بدی داره )
آیرودینامیک خوبی نداره.
صدای موتور داخل کابی زیاده.( البته به نسبت 206 و ef7 )
کابین مستعد صدا دادن هستش( البته نه به شدت سمند )
ارگونومی داشبورد جالبی نداره.
ولی در کل چون برای کشور های جهان سوم و به عنوان ماشین قشر متوسط و ضعیف جامعه طراحی شده تو ایران هم خیلی خوب فروش کرده.
و البته فقط تو ایران با موتور 1.6 16 سوپاپ فروش رفته. تو کشور های دیگه موتور های ضعیفتر روش نصب شده.