امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فروش هیبرید کردن خودروی تندر
#1
چکیده

در این مقاله به بررسی انواع هدر و اگزوز می پردازیم. هدرها و اگزوز ها اجزای مهمی در تنفس موتور می باشند. آن ها قدرت موتور را اضافه نمی کنند ولی کمک شایانی به بهره گیری از بالاترین قدرت خروجی موتور انجام میدهند.

این مقاله از جمع آوری و مطالعه معروف ترین مقاله های جهانکه نوشته شده توسط شرکت های تحقیقاتی امریکایی و ژاپنی  در این باره گرد آوری شده است.امیدوارم مطلوب حضور خواننده باشد.

در سیکل اتو ، بعد از احتراق، گازها باید از محفظه احتراق خارج شوند و وارد هدرز می شوند، سپس به وسیله هدرز به چند راهه ای می رسند و آن جا تبدیل به یک راهه می شود. سپس وارد کاتالیزور شده و بعد از آن وارد انباره اگزوز و بعد از آن به سمت خارج اتومبیل هدایت می شوند.

هر کدام از این قسمت ها وظیفه ای دارند که به طور مفصل به شرح آن ها می پردازیم .

انتخاب هدرز ، کاتالیزور،انباره اگزوز و سر اگزوز خوب می تواند کمک کند تا موتور اتومبیل به بیشترین بازدهی خود برسد ، پس تلاش ما بیشتر بر روی آشنایی با انواع این قسمت ها و انتخاب آگاهانه آن ها با توجه به نیاز افراد مختلف است.

هدف اصلی از طراحی یک سیستم اگزوز بدون شک ارسال گاز خروجی مصرف شده به خارج از موتور ماشین می‌باشد. در همین راستا می‌توان از گازهای خروجی برای به کار انداختن توربو شارژر استفاده کرد و امروزه به طور قطع برای کاهش انتشارات گازهای دی اکسید کربن از یک کاتالیست کانورتور استفاده می‌کنند. اما در خودروهای مدرن، مانند خودروهای شهر ی اصلاح شده، یا یک خودروی مسابقه‌ای ارتقاء یافته بسیار مهمتر ا ست زیرا تأثیر مستقیمی روی عملکرد و قدرت موتور دارد. در نتیجه،‌سیستم اگزوز و بخصوص طراحی هدر (مانیفلد) اگزوز نقش مهمی را در ارتقا (تیونینگ) موتورو تیونینگ خودرو بازی می‌کند.

بطور کلی، یک سیستم اگزوز تشکیل شده از یک مانیفلد اگزوز (که گاهی آن را هِدِر اگزوز می‌نامند)،‌لوله جدایی،‌یک کاتالیست کانورتور،‌یک منبع  اگزوز یا صدا خفه کن، و یک لوله بلند به همراه سر اگزوز. از نظر تیونینگ سیستم اگزوز، ساده‌ترین چیزی که به آن پرداخته می‌شود منبع اگزوز است، آن قطعه‌ای است که بسادگی ماده آن جایگزین منبع اگزوز انبار یا منبع اگزوزی با عملکرد بالا می‌شود،

نتیجه سیستم اگزوز با جریان آزاد می‌باشد. با این وجود، منبع اگزوز می‌بایست دارای یک لوله ورودی و یک لوله خروجی و لوله انتهایی هم می‌بایست یکی باشد. باقی قسمت‌های سیستم اگزوز بسیار پیچیده‌تر می‌باشد بطوریکه لازم است فشار منفی (برگشتی)، دامنه بیشترین قدرت، و حداکثر RPM قابل استفاده را مورد بررسی قرار دهید.

فشار برگشتی

مقدار فشار برگشتی ایجاد شده توسط سیستم اگزوز بسیار حساس است چنانکه زیاد بودن فشار برگشتی روی عملکرد نهایی موتور شما تأثیر منفی می‌گذارد بطوریکه در مقابل شدت جریان گازهای خروجی در RPM بالا مقاومت ایجاد می‌کند. نتیجه موتوری می‌باشد که نمی‌تواند با سرعت کافی گازهای درون اگزوز را خارج کند تا مانع از آلوده شدن مخلوط تازه هوای سوختی شود که درحرکت مکش بعدی وارد موتور می‌شود. نهایتاً‌این به کاهش قدرت موتور منجر می‌شود. بنابراین، نصب یک لوله 1 اینچی کوتاهتر به جای سیستم اگزوز ایده خوبی نیست. اما در آن صورت لوله10 اینچی جور نمی‌شود. اگر لوله اگوز بسیار بزرگ باشد، شما به سرعت جریان کاهش یافته گازهای خروجی می‌رسید. سرعت جریان گازهای خروجی نه تنها به بیرون راندن (scavaging) دود اگزوز کمک می‌کند، بلکه روی میزان مخلوط هوای سوختی که در حرکت مکش بعدی وارد محفظه احتراق می‌شود هم تأثیر می‌گذارد. دلیل آن اینست که سرعت جریان دود بلافاصله پشت آن فشار پایینی ایجاد می‌کند که گازهای بیشتری را خارج از محفظه احتراق مکش می‌کند. بنابراین با این ترفند می‌توان به فشار برگشتی (منفی) رسید.

دانلود:
قیمت: 15,000تومان
#961

کاربر مهمان نمی‌تواند مطالب قیمت‌گذاری شده را خریداری کند. برای خرید مطالب قیمت‌گذاری شده، وارد شوید یا ثبت نام کنید .




پاسخ


#2
مرسی از مقالتون
خیلی جامع و کامل بود .

سایت ایده شات



پاسخ




موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  فروش طراحی و محاسبات توربوشارژ جهت یک خودروی CNG سوز mar_ram11 2 1,572 01-20-2018، 04:43 PM
آخرین ارسال: ImanR69
Bug دانلود پروژه بررسی و آماده کردن فلزات برای استفاده در ساخت بدنه خودرو vahid 0 442 01-22-2015، 12:10 AM
آخرین ارسال: vahid

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

فیلم های آموزشی مهندسی مکانیک - به زبان فارسی

بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید

آموزش پنیوماتیک آموزش نرم افزار Fluidsim آموزش ریخته گری با ProCast
آموزش کنترل صنعتی آموزش نرم افزار PDMS آموزش نرم افزار کامسول Comsol
آموزش شکل دادن فلزات آموزش نرم افزار Moldflow آموزش ماشین کاری با EdgeCAM
آموزش طراحی کنترل مقاوم آموزش Working Model آموزش پدیده انتقال در کامسول
آموزش حل معادلات دینامیکی آموزش نرم افزار LogoPress آموزش کنترل فعال با رویکرد فازی
آموزش تحلیل المان محدود آموزش‌های رایگان آموزش ریخته گری با ProCast