04-24-2015، 09:05 PM
درس طراحی اجزا
در آزمون كارشناسي ارشد مكانيك سال 91 (بهمن 90)، از درس طراحي اجزاء ماشين مانند سال گذشته 7 سوال مطرح شده كه مبحث طراحي پيچها، پينها و خارها با 2 سوال از مهمترین فصول میباشد. از فصل طراحي فنرها در آزمون سال90، 2 سوال و در آزمون 91، 1 سوال طرح شده است. در عوض در آزمون 91، 1سوال از اجزاي مكانيكي انعطافپذير نیز وجود دارد. در هر دو آزمون از هر کدام از فصول طراحي ديناميكي اجزاء و كلاچ و ترمز 1 سوال طرح شده است که نشان دهنده اهمیت این فصول میباشد. در نهایت، در سال 90، 1سوال از چرخدندهها طرح شده در حالیکه در سال 91 این سهمیه به مبحث طراحي استاتيكي اجزاء اختصاص داده شده است. از نظر ضریب سختی، سوالهای آزمون 91 اندکی مشکلتر میباشد. 2 سوال از آزمون 90 حفظی بوده و نیاز به محاسبه ندارد. و در كل ميتوان گفت از ديدگاه پراكندگي سوالها در سرفصلهاي درس طراحي اجزاء ماشين، دو آزمون كارشناسي ارشد مكانيك 90 و 91 تقريباً مشابه بودند.
در آزمون كارشناسي ارشد مكانيك سال 91 (بهمن 90)، از درس طراحي اجزاء ماشين مانند سال گذشته 7 سوال مطرح شده كه مبحث طراحي پيچها، پينها و خارها با 2 سوال از مهمترین فصول میباشد. از فصل طراحي فنرها در آزمون سال90، 2 سوال و در آزمون 91، 1 سوال طرح شده است. در عوض در آزمون 91، 1سوال از اجزاي مكانيكي انعطافپذير نیز وجود دارد. در هر دو آزمون از هر کدام از فصول طراحي ديناميكي اجزاء و كلاچ و ترمز 1 سوال طرح شده است که نشان دهنده اهمیت این فصول میباشد. در نهایت، در سال 90، 1سوال از چرخدندهها طرح شده در حالیکه در سال 91 این سهمیه به مبحث طراحي استاتيكي اجزاء اختصاص داده شده است. از نظر ضریب سختی، سوالهای آزمون 91 اندکی مشکلتر میباشد. 2 سوال از آزمون 90 حفظی بوده و نیاز به محاسبه ندارد. و در كل ميتوان گفت از ديدگاه پراكندگي سوالها در سرفصلهاي درس طراحي اجزاء ماشين، دو آزمون كارشناسي ارشد مكانيك 90 و 91 تقريباً مشابه بودند.