04-25-2015، 12:28 PM
طراحی اجزای ماشین (جامدات)
درس طراحی اجزا جزو پراکندهترین دروس کنکور مکانیک میباشد و با توجه به اینکه روش تدریس این درس در دانشگاههای مختلف، با نحوهی سؤالات کنکور این درس متفاوت است، بسیاری از داوطلبان این درس را حذف میکنند. از این رو این درس جزو بد قلقترین دروس کنکور مکانیک است. سؤالات این درس در کنکورهای سالهای گذشته بیان-گر این واقعیت است که سؤالات این درس یا به راحتی قابل پاسخگویی است یا آنقدر سخت است که در مدت آزمون نمیتوان به آن پاسخ داد. از این رو حذف کردن این درس باعث از دست دادن چند سؤال (که تعدادشان بین 3 تا 4 تست است) ميشود، و این مقدار از تستها میتواند در رتبهی نهایی نقش بسيار پررنگي ايفا نمایند. با توجه به مباحث مطرح شده در بالا به داوطلبان توصیه میگردد مباحث اولیهی این درس نظیر معیارهای شکست و طراحی پیچ، پرچ، جوش، فنر و یاتاقانها را حتماً مطالعه بفرمایند. سؤالات چند سال اخیر نشان داده است با مطالعهی مباحث فوق معمولاً تمام تستهای مربوطه قابل پاسخگویی در زمان بسیار کمی هستند.
در کنکور امسال از مباحث طراحی پیچ و فنر سؤال زيادي طراحی نشده بود که این تقریباً کم سابقه است. از طرفی سؤالات مربوط به معیارهای شکست آسان بود. در عوض مباحث چرخدنده و تمرکز تنش نیازمند صرف زمان بیشتری بود. به دانشجویان توصیه میگردد سؤالات کنکور سالهای قبل در این درس را حتماً مطالعه بفرمایند.
درس طراحی اجزا جزو پراکندهترین دروس کنکور مکانیک میباشد و با توجه به اینکه روش تدریس این درس در دانشگاههای مختلف، با نحوهی سؤالات کنکور این درس متفاوت است، بسیاری از داوطلبان این درس را حذف میکنند. از این رو این درس جزو بد قلقترین دروس کنکور مکانیک است. سؤالات این درس در کنکورهای سالهای گذشته بیان-گر این واقعیت است که سؤالات این درس یا به راحتی قابل پاسخگویی است یا آنقدر سخت است که در مدت آزمون نمیتوان به آن پاسخ داد. از این رو حذف کردن این درس باعث از دست دادن چند سؤال (که تعدادشان بین 3 تا 4 تست است) ميشود، و این مقدار از تستها میتواند در رتبهی نهایی نقش بسيار پررنگي ايفا نمایند. با توجه به مباحث مطرح شده در بالا به داوطلبان توصیه میگردد مباحث اولیهی این درس نظیر معیارهای شکست و طراحی پیچ، پرچ، جوش، فنر و یاتاقانها را حتماً مطالعه بفرمایند. سؤالات چند سال اخیر نشان داده است با مطالعهی مباحث فوق معمولاً تمام تستهای مربوطه قابل پاسخگویی در زمان بسیار کمی هستند.
در کنکور امسال از مباحث طراحی پیچ و فنر سؤال زيادي طراحی نشده بود که این تقریباً کم سابقه است. از طرفی سؤالات مربوط به معیارهای شکست آسان بود. در عوض مباحث چرخدنده و تمرکز تنش نیازمند صرف زمان بیشتری بود. به دانشجویان توصیه میگردد سؤالات کنکور سالهای قبل در این درس را حتماً مطالعه بفرمایند.