امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
روشهای کاشت مو
#1
روش های کاشت مو
مو بعنوان قویترین ابزار زیبایی از اهمیت زیادی برخوردار استروش های کاشت مو متنوع است و با توجه به تشخیص پزشک متخصص باید انتخاب شود. مو بعنوان یکی از المان های زیبایی اهمیت بسیاری دارد و در بسیاری از افراد باعث افزایش اعتماد بنفس و تقویت روابط اجتماعی نیز می شود. ژنتیک، ریزش مو، جای زخم و یا سوختی عواملی هستند که افراد را  به سمت کاشت مو سوق می دهند. کاشت مو بعنوان یک روش مطمئن و دائمی یکی از بهترین راه حل های ممکن است.
 
انواع روش کاشت مو
قبل از انجام کاشت مو باید عوامل ریزش مو در شخص شناسایی و از بین برود. علاوه بر آن سن بیمار باید بالاتر از ۳۰ سال باشد در غیر این صورت عمل پیوند کاشت مو نتیجه ی رضایت بخشی نخواهد داشت. عمدتا در روش های کاشت مو، از تراکم موهای  قسمت پشت سر ریشه مو برداشته می شود و در قسمت جلوی سر کاشته می شودانواع کاشت مو به شرح ذیل است:
کاشت مو به روش FUT
این روش بعنوان قدیمی ترین روش کاشت مو هنوز مورد استفاده قرار می گیرد. روش FUT که بیشتر شبیه به پیوند پوست است قسمتی از پوست  پشت سر را به همراه موهای آن به شکل نوار جدا کرده و در ناحیه ی بدون مو پیوند داده می شود. این روش به مراقبت بیشتری بعد از جراحی نیاز دارد. همچنین یکی از معایب این روش باقی ماندن جای زخم در قسمت برداشتن پوست سر است. علاوه بر آن از دوران نقاهت بیشتری برخوردار است. هر پیوند در این متد دارای ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ گرافت که حاوی ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تار مو  است.
کاشت مو به روش FIT
در این روش بر خلاف روش اف یو تی پوست سر جدا نمی شود بلکه فولیکول های مو از قسمت پست سر برداشته شده و به وسیله ی ابزارهای مخصوص در قسمت مورد نظر کاشته می شود.از معایب این روش خط غیر طبیعی است که در قسمت پیشانی ایجاد می شود اما از مزایای آن می توان به عدم بیهوشی و نقاهت کوتاه مدت آن اشاره کرد.
کاشت مو به روش BHT:
در این روش می توان فولیکول مو امکان دارد از هر قسمت بدن برداشته شود. اما  مشکلی که وجود دارد این است که بافت موی بدن با موی سر متفاوت است اما ناچارا برای اشخاصی که بافت موی بالای گردن و پشت سر کافی ندارند پیشنهاد می شود. اما می توان به روش مکملی نیز از آن بهره برد.
کاشت مو به روش SUT:
این روش به دلیل بی حسی موضوعی که دارد بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد. در این روش  مانند روش FIT از فولیکول مو بکار برده می شود. در این روش جای زخمی قابل مشاهده نیست و دوران نقاهت کوتاه مدتی دارد. این روش نسبت به سایر روش ها مناسب تر است.
کدام روش کاشت مو بهتر است؟
اکثر افرادی که به کلینیک های زیبایی جهت کاشت مو مراجعه می کنند در مورد انتخاب روش ها سوال می کنند. انتخاب متد کاشت مو جزو تخصصات جراح مربوطه است. برای افرادی که از تیغ جراحی می ترسند و نگران جای زخم هستند روش FIT مناسب تر است. کسی که روش ترکیبی را می پسندد و یا با تراشیدن کل موها مشکل دارد بهتر است که با روش FUT انجام دهد. برای کاشت موی کم مانند ابرو و ریش معمولا از متد FIT استفاده می شود. در صورت کم بودن موی پست سر معمولا FITکاربرد بیشتری دارد. با توجه به نکات اشاره شده متخصص زیبایی تعیین می کند که بیمار از کدام روش استفاده کند.
 
منبع : مجله اینترنتی الهام مگ



پاسخ




موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ربات Artas: ربات کاشت مو هوشمند matin66 0 109 12-18-2019، 11:17 AM
آخرین ارسال: matin66
  کاشت ابرو sameni 0 112 03-06-2018، 11:32 PM
آخرین ارسال: sameni
  عوارض کاشت مو مصنوعی tazeha 0 141 02-15-2018، 06:55 PM
آخرین ارسال: tazeha

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

فیلم های آموزشی مهندسی مکانیک - به زبان فارسی

بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید

آموزش پنیوماتیک آموزش نرم افزار Fluidsim آموزش ریخته گری با ProCast
آموزش کنترل صنعتی آموزش نرم افزار PDMS آموزش نرم افزار کامسول Comsol
آموزش شکل دادن فلزات آموزش نرم افزار Moldflow آموزش ماشین کاری با EdgeCAM
آموزش طراحی کنترل مقاوم آموزش Working Model آموزش پدیده انتقال در کامسول
آموزش حل معادلات دینامیکی آموزش نرم افزار LogoPress آموزش کنترل فعال با رویکرد فازی
آموزش تحلیل المان محدود آموزش‌های رایگان آموزش ریخته گری با ProCast