امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
گوگل ادوردز یا سئو؟ کدامیک برای مارکتینگ شما بهتر است؟
#1
گوگل ادوردز یا سئو؟ کدامیک برای مارکتینگ شما بهتر است؟
وگل ادوردز یا سئو؟ کدامیک برای مارکتینگ شما بهتر است؟

تبلیغات,تبلیغات در گوگل,هزینه تبلیغات,هزینه تبلیغات در گوگل

گوگل ادوردز و سئو هر دو از اجزای اصلی مارکتینگ موتور جستجو هستند (SEM) و هنگامی که وارد کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ می‌شوید، جزو ارزشمندترین ابزارهای شما هستند. این دو ابزار دارای تفاوت‌ها و شباهت‌هایی هستند و شرایطی وجود دارد که شما باید از آنها با هم یا جداگانه بسته به اهداف کسب و کار و بازاریابی خود استفاده کنید.



گوگل ادوردز یا سئو؟ کدامیک برای مارکتینگ شما بهتر است؟



گوگل ادوردز و سئو هر دو از اجزای اصلی مارکتینگ موتور جستجو هستند (SEM) و هنگامی که وارد کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ می‌شوید، جزو ارزشمندترین ابزارهای شما هستند. این دو ابزار دارای تفاوت‌ها و شباهت‌هایی هستند و شرایطی وجود دارد که شما باید از آنها با هم یا جداگانه بسته به اهداف کسب و کار و بازاریابی خود استفاده کنید.



گوگل ادوردز چیست؟



اگر شما تازه وارد بحث دیجیتال مارکتینگ شده‌اید، ممکن است شنیده باشید که افراد درباره PPC، ادوردز و اصطلاحاتی مانند CPC، پیشنهادات و کمپین صحبت می‌کنند؛ بدون آنکه بدانند این کلمات مد روز چه مفهومی دارند. نگران نباشید. هدف این مطلب این است که شما را با این کلمات و مفاهیم آشنا کند. با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.



گوگل ادوردز یک پلتفرم تبلیغاتی متعلق به گوگل است. این پلتفرم برای تبلیغات در گوگل ایجاد شده است و تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از آن برای قرار دادن تبلیغات خود در صفحه نتایج جستجوی گوگل، وب سایت‌ها و محصولات گوگل (یوتیوب، جیمیل و غیره) و هزاران وب سایت دیگری که در برنامه ادوردز به عنوان ناشر شرکت می‌کنند (یعنی Google Adsense) استفاده کنند. به عنوان یک تبلیغ کننده، شما می‌توانید انتخاب کنید که می‌خواهید برای دفعاتی که کسی روی تبلیغ شما کلیک کند (هزینه هر کلیک یا به طور کوتاه شده CPC یا PPC) هزینه پرداخت کنید یا حالتی که افراد آگهی شما را مشاهده کنند (هزینه هر هزار مشاهده یا به طور کوتاه شده CPM).



کل سیستم ادوردز به عنوان یک حراج بزرگ عمل می‌کند که در آن تبلیغ کنندگان برای مکان‌های تبلیغاتی موجود رقابت می‌کنند.



سئو چیست؟



بهینه سازی موتور جستجو یا سئو بهترین رتبه بندی را در صفحات نتایج جستجوی موتور جستجوگر گوگل، یاهو، بینگ و دیگر موتورهای جستجوی بزرگ به دست می‌آورد. برای رسیدن به این هدف، باید مطمئن شوید که وب سایت شما بر طبق معیارهای موتور جستجوگر تنظیم شده است یا به اصطلاح "موتور جستجوگر پسند" است یا نه؟



یک وب سایت موتور جستجوگر پسند می‌تواند به راحتی توسط موتورهای جستجو خوانده و شناسایی شود و به راحتی توسط کاربران مورد استفاده قرار گیرد.



تنظیمات زیادی وجود دارد که شما می‌توانید برای موتور جستجوگر پسند کردن وب سایت‌تان به وب سایت خود اعمال کنید. اما ایده‌ی کلی این است که یک وبسایت سریع و کارآمد با محتوای منحصر به فرد داشته باشید که تجربه خوبی را به کاربر نهایی ارائه می‌دهد.



ادوردز در مقایسه با سئو



حالا که شما یک دید کلی در رابطه با ادوردز و سئو دارید، بیایید ببینیم چگونه این دو با هم مقایسه می‌شوند:



 تبلیغات ادوردز مختص موتور جستجو و دیگر سرویس‌های گوگل و سایت‌های همکار گوگل است که از Google Adsense استفاده می‌کنند در حالی که اصول سئو برای همه موتورهای جستجو قابل استفاده هستند.



 ترافیک (تعداد بازدید) ادوردز هزینه دارد در حالی که ترافیک سئو رایگان است.



 تبلیغات گوگل ادوردز در صفحه اول گوگل و بالا و پایین نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شوند و در شرایط خاص شما می‌توانید یکی از آن مکان‌های تبلیغاتی را دریافت کنید، اما با استفاده از سئو شما باید کارهای بسیار سخت‌تر را برای به‌دست آوردن یکی از موقعیت‌های برتر در نتایج جستجوی ارگانیک انجام دهید.



 گوگل ادوردز سریعتر از سئو است. زیرا شما می‌توانید تقریباً بلافاصله کمپین‌های تبلیغاتی را ایجاد کنید و ترافیک هدف را شروع کنید، در حالی که شما با سئو برای به دست آوردن رتبه بندی و ترافیک خوب نیاز به زمان بیشتری دارید (به ویژه برای وب سایت‌های جدید.)



 با ادوردز محاسبه‌ی ROI (بازگشت سرمایه‌گذاری) ساده‌تر است. در حالی که با سئو خیلی سخت‌تر است. چرا که عوامل متعددی وجود دارد که نقش مهمی را ایفا می کنند و فقط هزینه‌های صرف شده برای تبلیغات و بازدهی نیستند.



 هنگامی که شما کمپین ادوردز سایت‌تان را متوقف می‌کنید، ترافیک وب سایت‌تان نیز متوقف می‌شود. اما هنگامی که شما شروع به گرفتن ترافیک ارگانیک با سئو می‌کنید، این امر در بلند مدت ادامه خواهد یافت.



 با استفاده از ادوردز شما می‌توانید بسیاری از کلمات کلیدی را به طور همزمان هدف قرار دهید، در حالیکه با سئو شما نیاز به تمرکز بر چند کلمه‌ی کلیدی برای رسیدن به بهترین نتایج دارید.



 با ادوردز شما می‌توانید در سایر وب سایت‌های گوگل و وب سایت‌هایی که از Google Adsense استفاده می‌کنند تبلیغ کنید، اما نتایج به دست آمده از سئو فقط مربوط به صفحات نتایج جستجو است.



شما همچنین برای دیدن مثال‌های بیشتر در مورد این دو ابزار متفاوت می‌توانید مقاله قبلی من را بخوانید: تفاوت بین SEO و PPC 

کدامیک برای مارکتینگ شما بهترین است؟ گوگل ادوردز یا سئو؟



شرکت‌های جدید می‌توانند با گوگل ادوردز شروع کنند



هدف اصلی آژانس‌های مشاوری که به عنوان یک سازمان سئوی محض کار می‌کنند، در کمپین‌های مارکتینگ اینترنتی کمک به مشتریان برای استفاده از موتورهای جستجو است تا از طریق سئو ترافیک دریافت کنند.



اما در طی سالها و از طریق تجربیات آنها با مشتریان در صنف‌های مختلف، این مشاورین متوجه شدند که صاحبان کسب و کار گاهی نیاز به نتایج فوری و سریع‌تری دارند و این جایی است که گوگل ادوردز وارد بازی می‌شود.



بزرگترین مزیت ادوردز به سئو این است که می تواند نتایج سریعتری را تولید کند.

شما باید برای هر بازدیدکننده‌ای که از ادوردز دریافت می‌کنید هزینه پرداخت کنید، هزینه تبلیغات در گوگل اما اگر کمپین‌های شما سودآور باشند، می‌توانید سرمایه گذاری در PPC (پرداخت برای هر کلیک) را توجیه کنید و اهداف کسب و کار خود را برآورده کنید.



ادوردز برای استارت آپ‌ها و شرکت‌های جدیدی ایده‌آل است که می‌خواهند به منظور رسیدن به فروش، یافتن مشتریان جدید یا حتی برای تست محصولات، روش‌ها، اثربخشی وب سایت و هر جزء دیگری در فرآیند فروش یا بازاریابی‌شان به سرعت به ترافیک هدف گیری شده برسند.



اگر از ادوردز عاقلانه و به دقت استفاده کنید، مطالب بالا در رابطه با ادوردز کاملاً درست است. شروع به پول خرج کردن برای ادوردز خیلی آسان است، اما دقت کنید که اگر ابزار مناسب برای کنترل و نظارت نداشته باشید، شما به جای رسیدن به خط پایان همراه با سود به خط پایان همراه با ضرر خواهید رسید.



آنچه که مشاوران سئو و دیجیتال مارکتینگ همیشه به مشتریانشان در مورد ادوردز می‌گویند این است که اگر شما از ادوردز به درستی استفاده نکنید؛ تبدیل به بازی‌های شرطی خواهد شد، مانند این که پول خود را با فکر کردن به آرزویی خرج می‌کنید که زمانی به آن خواهید رسید و آن را دریافت خواهید کرد، اما شما هرگز موفق به دریافت آن نمی‌شوید!



بنابراین با وجود اینکه سیستم ادروردز برای استفاده آسان است (در حالیکه بیشتر هزینه می‌کنید)، اما توصیه می‌شود که اگر دانش و تجربه‌ی کافی برای اجرای کمپین‌های ادوردز ندارید، پول‌تان را نگه دارید و از خدمات مدیریت اکانت ادوردز شرکت‌های متخصص در این زمینه استفاده کنید. (پیشنهاد ما استفاده از خدمات شرکت پارس ادوردز است که به صورت تخصصی در زمینه تبلیغات در گوگل فعالیت می‌کند.)



این روش بهترین رویکرد برای شماست، با برونسپاری مدیریت اکانت ادوردز به فرد یا شرکتی حرفه ای در این زمینه، نه تنها پول‌تان را از دست نمی‌دهید و بلکه می‌توانید به سودآوری بالایی از طریق تبلیغات گوگل ادوردز برسید.



سئو را فراموش نکنید



در حالی که شروع با ادوردز ایده خوبی است چرا که سریعتر است، شما همچنین باید شروع به کار با سئو، بازاریابی محتوا و رسانه‌های اجتماعی برای رسیدن به بهترین نتایج کنید. این سه ابزار کل چیزی است که برای موفقیت آنلاین بلند مدت نیاز دارید.



بازاریابی محتوا به شما در ایجاد محتوای مناسب کمک می‌کند، سئو به شما کمک می‌کند محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید و بازدید واقعی بیشتری کسب کنید و رسانه‌های اجتماعی محتوای بهینه‌شده‌ی سئوی شما را به یک قشر مخاطب گسترده‌تری ارتقا می‌دهند.



آیا باید همزمان از گوگل ادوردز و سئو استفاده کنیم؟



بعضي افراد معتقدند كه وقتي شما ترافيك سئو را به دست مي‌آوريد، دیگر لازم نيست كه از گوگل ادوردز استفاده كنيد، اما اين يك رويكرد اشتباه است.



حتی اگر رتبه‌بندی خوبی داشته باشید، هنوز هم می‌توانید از ادوردز استفاده کنید و برای کلمات کلیدی مشابهی که برای آن‌ها ترافیک سئو دریافت می‌کنید، شانس مانور بیشتر و جمع‌آوری بازدید بیشتری به دست آورید.



شما می‌توانید عملکرد کمپین‌های گوگل ادوردز خود را ارزیابی کنید و اگر آنها سودآور باشند، حتی می‌توانید بودجه خود را برای ROI بالاتر افزایش دهید.



پس پاسخ دقیق این سؤال چیست؟ کدامیک برای بازاریابی بهتر است؟ سئو یا گوگل ادوردز؟



پاسخ بسیار ساده است، هر دو. از ادوردوز برای شروع به دست آوردن بازدید و ترافیک استفاده کنید و موازی با آن روی سئو، برنامه‌‌ی بازاریابی محتوا و کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی کار کنید تا اینکه بتوانید ترافیک و بازدید ارگانیک و واقعی از شبکه‌های اجتماعی دریافت کنید.

[/url]

[url=http://www.aftabir.com/news/article/view/2018/05/31/1887906]منبع سایت آفتاب



پاسخ


#2
اگر مانند بیشتر صاحبان مشاغل ایده اجرای گوگل ادوردز بسیار دلهره آور و وحشتناک است. اما اگر این کار را درست انجام دهید ، AdWords می تواند تجارت شما را متحول کند. اگر این کار را اشتباه انجام دهید ، می توانید هزاران دلار هزینه کنید و برای دردسر خود هیچ راه حلی دریافت نکنید.

اما هیچ یک از وعده ها یا مشکلاتی که با گوگل ادوردز همراه است واقعاً توصیف نمی کنند که این بستر بازاریابی چیست و یا چگونه کار می کند. اما نکته ای که وجود دارد این است که باید نحوه کار کردن درست با آن را یاد بگیرید.



پاسخ




موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  کانون ارزیابی برای استخدام Mobi78 0 402 10-14-2022، 07:39 PM
آخرین ارسال: Mobi78
  گوگل ادوردز چیست؟ parsadwords 0 777 06-03-2018، 04:51 PM
آخرین ارسال: parsadwords
  گوگل ادوردز چیست؟ parsadwords 0 629 06-03-2018، 04:48 PM
آخرین ارسال: parsadwords
  مدارک مورد نیاز برای اجاره ماشین radmehrr 0 1,089 01-08-2018، 02:39 AM
آخرین ارسال: radmehrr
  دوره هایی ویژه جهت ورود به بازار کار ، تابلو الکتریکی برای مهند? خبر نگار انجمن مهندسی مکانیک 0 386 11-02-2015، 12:11 PM
آخرین ارسال: خبر نگار انجمن مهندسی مکانیک
  استخدام کارشناس مارکتینگ در سایت آموزشی فرانش واقع در تهران خبر نگار انجمن مهندسی مکانیک 0 245 10-30-2015، 11:35 AM
آخرین ارسال: خبر نگار انجمن مهندسی مکانیک
  استخدام کارشناس مارکتینگ در یک ﺷﺮکت ﻣﻌﺘﺒﺮ تجهیزات پزشکی وا? خبر نگار انجمن مهندسی مکانیک 0 276 10-28-2015، 11:39 AM
آخرین ارسال: خبر نگار انجمن مهندسی مکانیک
  استخدام کادر مارکتینگ و فروش در شرکت صنایع غذایی دگا واقع در اس? خبر نگار انجمن مهندسی مکانیک 0 201 10-28-2015، 09:30 AM
آخرین ارسال: خبر نگار انجمن مهندسی مکانیک
  استخدام برنامه نویس وب و کارشناس مارکتینگ در سایت آموزشی فرانش خبر نگار انجمن مهندسی مکانیک 0 212 10-28-2015، 08:25 AM
آخرین ارسال: خبر نگار انجمن مهندسی مکانیک
  جذب مدرس برای تدریس sama999 0 407 10-24-2015، 09:26 PM
آخرین ارسال: sama999
  متخصص PHP برای تست نرم افراز در شرکت داده پردازان آبشار در تهران خبر نگار انجمن مهندسی مکانیک 0 283 10-19-2015، 12:44 AM
آخرین ارسال: خبر نگار انجمن مهندسی مکانیک
  ویژه : راهی اصولی برای ورود به بازار کار برق، نفت و گاز، شیمی، م? خبر نگار انجمن مهندسی مکانیک 0 482 10-12-2015، 11:53 AM
آخرین ارسال: خبر نگار انجمن مهندسی مکانیک
  استخدام سراشپز ماهر برای کار در تهیه غذا در استان همدان خبر نگار انجمن مهندسی مکانیک 0 185 10-11-2015، 10:06 PM
آخرین ارسال: خبر نگار انجمن مهندسی مکانیک
  ویژه : استخدام نویسنده برای سایت دانلود نرم افزار بر پایه سیستم خبر نگار انجمن مهندسی مکانیک 0 331 10-09-2015، 12:31 PM
آخرین ارسال: خبر نگار انجمن مهندسی مکانیک
  استخدام کارگر ساده جهت کار در چلوکبابی برای نظافت واقع در استان خبر نگار انجمن مهندسی مکانیک 0 183 10-08-2015، 10:49 PM
آخرین ارسال: خبر نگار انجمن مهندسی مکانیک

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان

فیلم های آموزشی مهندسی مکانیک - به زبان فارسی

بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید

آموزش پنیوماتیک آموزش نرم افزار Fluidsim آموزش ریخته گری با ProCast
آموزش کنترل صنعتی آموزش نرم افزار PDMS آموزش نرم افزار کامسول Comsol
آموزش شکل دادن فلزات آموزش نرم افزار Moldflow آموزش ماشین کاری با EdgeCAM
آموزش طراحی کنترل مقاوم آموزش Working Model آموزش پدیده انتقال در کامسول
آموزش حل معادلات دینامیکی آموزش نرم افزار LogoPress آموزش کنترل فعال با رویکرد فازی
آموزش تحلیل المان محدود آموزش‌های رایگان آموزش ریخته گری با ProCast