امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بحث علمی تشخیص کولرگازی اصلی و تقلبی
#1
تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی در کشور با توجه به حجم بالای اجناس قاچاق و چینی بسیار مشکل و در پاره ای موارد غیر ممکن است. اجناس چینی که با برند کولر گازی های معروف وارد بازار شده اند به دلیل قیمت کم توانسته اند به سرعت برای خود جا باز کرده و اطمینان برخی از مصرف کنندگان را جلب کند.
شاید معروف ترین برند کولر گازی که نمونه های تقلبی و چینی آن وارد بازار ایران شده کولر گازی اجنرال است. اجنرال که حاصل مشترک فوجیتسو جنرال ژاپن و گروه ETA-Ascon دبی می باشد، در هند و تایلند تولید می شود که البته دفتر مرکزی آن در شهر Chennai هند می باشد.
[تصویر:  1.JPG]

اکثر مردم اجنرال را برندی آمریکایی می دانند که این موضوع بدلیل شباهت برند این کولر با برند جنرل الکتریک آمریکایی می باشد.
کولر گازیاجنرال هندی در تمام کشورهای خاور میانه و خاور دور به دلیل کیفیت و دوام بالا بسیار مشهور است. از این کولر در کشورهای حاره ای بسیار استفاده می شود.
این محبوبیت بیش از حد برای برند اجنرال گران تمام شده و نمونه های تقلبی بسیاری با عناوین مختلف اما مشابه اجنرال در کشور یافت می شود.
مرز اصلی ورود این کولر گازی های تقلبی مرزهای غربی کشورمان بخصوص بانه می باشد. شاید به همین دلیل می باشد که به آنها کولر بانه ای می گویند. تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی اجنرال از روی نام، لوگو و مدل آنها امکان پذیر است.
[تصویر:  2.JPG]


1.کولر گازی اجنرال تقلبی با نامهای اجنرال ZH یا KIT، جنرال به بازار عرضه می شود

[تصویر:  3.JPG]
[تصویر:  4.JPG]

البته اجناس تقلبی فقط مربوط به کولر گازی اوجنرال نشده و برند هایی مانند ال جی و سامسونگ نیز نمونه تقلبی دارند. بخصوص در مدلهای اینورتر دارد که قیمتی بالاتر دارند. برای خرید کولر گازی اینورتر بهتر است به نمایندگی ها مجاز و فروشگاهای معتبر مراجعه فرمایید و ضمانت نامه و مشخصات کولر را در زمان خرید بررسی کنید

بزرگترین مشخصه کولر های اینوتر تقلبی که اکثر توسط افراد غیر حرفه ای نام گذاری و کد گذاری میشود نام اینورتر و لوگوی آنهاست به عنوان مثال invert V نام تجاری کولر گازی اینوتر ال جی است در در مدلهای تقلبی بروی کولر گازی های سامسونگ نیز مشاهده می شود. و سامسونگ از عبارت smart یا smart inverter استفاده میکند.

  1. در تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی می توان از سریال و مدل کولر گازی نیز استفاده کرد زیرا مدلهای تقلبی سریال شبیه نمونه اصلی با یک حرف بیشتر یا کمتر یا متفاوت خواهند داشت. در زمان خرید محصولاتی که شناخت کافی از برند و تفاوت مدلهای اصلی و تقلبی آن ندارید حد الامکان سعی کنید از فروشگاه های معتبر و یا نمایندگی های اصلی تهیه فرمایید. اما مطمئن ترین راه خرید محصولات اصلی از طریق شرکت های وارد کننده معتبر می باشد.
  2. اگر در زمان خرید موفق به تشخیص کولر گازی اصلی و تقلبی نشدید در زمان کارکرد آن حتما تفاوتها را احساس خواهید کرد. شاید از نظر ظاهر هر دو محصول شبیه یکدیگر باشند اما در باطن تفاوتهایی دارند و همین تفاوتها باعث کاهش قیمت نمونه تقلبی آن شده است. مثلا در مدل های تقلبی توان برودتی کمتر از مدلهای اصلی می باشد و سرما زایی خوبی نخواهند داشت.



پاسخ




موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تفاوت ها و شباهت های بواسیر یا هموروئید و شقاق مقعدی برای تشخیص بهتر golia70 0 830 05-30-2020، 12:30 PM
آخرین ارسال: golia70
  تشخیص رنگ خودرو با آهن ربا mahsa73 1 487 02-01-2020، 05:35 PM
آخرین ارسال: mahsa73
  تشخیص زگیل تناسلی در مردان golia70 0 322 01-12-2020، 04:23 PM
آخرین ارسال: golia70

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان

فیلم های آموزشی مهندسی مکانیک - به زبان فارسی

بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید

آموزش پنیوماتیک آموزش نرم افزار Fluidsim آموزش ریخته گری با ProCast
آموزش کنترل صنعتی آموزش نرم افزار PDMS آموزش نرم افزار کامسول Comsol
آموزش شکل دادن فلزات آموزش نرم افزار Moldflow آموزش ماشین کاری با EdgeCAM
آموزش طراحی کنترل مقاوم آموزش Working Model آموزش پدیده انتقال در کامسول
آموزش حل معادلات دینامیکی آموزش نرم افزار LogoPress آموزش کنترل فعال با رویکرد فازی
آموزش تحلیل المان محدود آموزش‌های رایگان آموزش ریخته گری با ProCast